Hoofdsponsor

1/24 Huichol prayer (Tomker models)

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Figuur werd ooit aangeschaft voor €5,-
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
001.jpg
Om eens iets anders in de handen te hebben ben ik gestart met deze figuur.
Hij is zo'n 20 jaar geleden aangeschaft op een beurs, echter nooit opgemerkt dat er een onderdeel te kort in zat :mad:
Nu was het gelukkig een klein onderdeel van de bizon schedel dat nog redelijk makkelijk is nagemaakt met wat sprue en een stukje plasticcard.
Intussen staat deze in de primer, maar heb wel enkele tussendoor foto's genomen.
Bij deze:
003.jpg
010.jpg
017.jpg
018.jpg
020.jpg
022.jpg
025.jpg
028.jpg
029.jpg
035.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan nog een metalen figuurtje, interessant.
Dat ontbrekend stuk heb je goed opgelost.
 
Jawadde... "een gemakkelijk na te maken stukje...", ik zou er zelfs niet aan denken om het uit een stukje sprue te sculpten. Zelf zou ik gewoon het internet afstruinen op zoek naar bizonschedels :) Wel grappig eigenlijk dat sommige (nu ja, de meeste) amerikanen dat Buffels blijven noemen (sommige Gentenaren eigenlijk ook, maar ja, da's wat anders).
 
@Erwin en @dancooper , inderdaad (nog) een metalen figuur. Ik ben pas onlangs te weten gekomen dat deze ook in resin worden aangeboden (als je ze nog kan vinden?)
Het ontbrekende stukje heeft me initieel wel wat kopzorgen bezorgd. Wat exact had ik tekort en hoe zou ik het maken?
Ben dus echt op internet op zoek gegaan naar bizonschedels, nu ja, de afbeeldingen dan. Ik had er één tegen gekomen op een verkoopsite, waar duidelijke foto's van verschillende kanten rondom rond te zien waren. Deze opgeslagen en afgeprint om als voorbeeld te dienen. Verder viel het scratshen goed mee. Indien het niet onmiddellijk was gelukt, dan had ik nog sprue en plasticcard over om opnieuw te beginnen :winking:
Maar dank jullie, leuk om lezen dat het bevalt :-)
 
prachtig opgelost zal zeker weer een topper worden ik volg lekker mee
 
Weer een leuk stukje huisvlijt inplaats van ik koop het wel even. 🙂
 
Inventief en knap opgelost.
 
dat was alvast een uitdaging van bij de start, mooi opgelost, maar nu het schilderwerk nog.
Olie of water, wat gaat het worden?
 
Momenteel staat deze even mooi in het zicht om niet vergeten te worden, maar de andere projecten krijgen even voorrang.
Over de verf heb ik nog niet direct een beslissing genomen, meestal beslis ik op het moment dat ik er aan begin.
Misschien dat ik de lichaamsdelen in olieverf ga schilderen? :unsuree:
De kledij met acryl?
Olie met water dus :LOL::winking:
 
Nu en dan eens wat verder gewerkt aan wat basislaagjes en het afwerken van het gezicht en handen.
Het blinkt nog allemaal een beetje, maar dat komt nog in orde met een laagje matte vernis :winking:
Volgende werkje is de borstplaat schilderen, zodat ik dan de linker arm kan fixeren... beetje bij beetje

048.jpg
049.jpg
050.jpg
051.jpg
 
Ziet er al goed uit (y)
 
This looks pretty awesome , love the Wild West figures and the US Civil War ones. Keep it going .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan