Hoofdsponsor

1/35 Het kantoor van Guust Flater (schaal 1:35).[wip]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Guust Flater is al sinds m'n jonge jeugdjaren min of meer een (anti)held door z'n onbekommerde manier van doen en z'n kantoor dat elke keer meer en meer overhoop ligt. Daarom heb ik besloten om dat kantoor na te bouwen met enige vrijheid wel te verstaan, ik zal geen tekening nauwgezet kopiëren. Het zal meer een combinatie worden van alle verschillende albums en alle dingen die je kan terugvinden op de verschillende tekeningen. Ook de meeuw en de kat zullen aanwezig zijn en om dat te kunnen realiseren zal het kantoor gebouwd worden in schaal 1:35.

Deze foto is me altijd bijgebleven en zal een beetje de basis vormen (komt van deze site: http://cobra.canvas.be/cm/cobra/projecten/bazaar_belgie/1.1658141 ):

attachment.jpg

De bedoeling is om alles mooi en doordacht te bouwen zodat het huidige bereikte niveau kan behouden worden en zelfs nog verbeteren. Het is tevens een soort van fun-project om de goesting er in te houden (die is nu wat gezakt tot onder nul).

Ook zal ik op zoek gaan naar een Guust Flater poppetje van zo'n 5cm, er van uitgaand dat Guust 1m80 is dus. Geen idee van als dat zelfs bestaat op het niveau dat het past in dit diorama.

Het diorama zal voor het grootste deel gebouwd worden met 'afval' en zonder dingen te moeten kopen (behalve de figuurtjes). Wel zal de stash doorzocht worden op bruikbare dingen.
 
Geweldig die Guust !!! :laugh:

Een aantal figuren van hem vond ik hier
Vrij grote resin modellen weliswaar.

Veel plezier en kijk uit voor Pruimpit ;)
 
Hier nog meer figuurtjes geleverd door Pixi (Frans bedrijf)
Sommige setjes zijn erg duur, maar ik wilde het toch even melden.
 
Dat belooft.... maar dat wordt dan een dio zonder weathering ???
 
Tja er zal waarschijnlijk ook geen roest bij komen Danny :)
 
Pruimpit is met vakantie dus die is geen probleem. De figuurtjes zijn prachtig maar zo op het eerste zicht zijn ze te groot, wel een goede link om te bewaren voor de toekomst.

Weathering zal er niet zo heel veel zijn, enkel wat vuil rond de deurklink en op de grond. Z'n bureau uiteraard ook: vlekken en brandplekken van z'n sigaretten en z'n soldeerbout die hij eens liet liggen.

Roest zou wel kunnen want in één van de albums is er sprake van een automotor die in de hoek staat…iets om over na te denken om ook te maken…

Ik ken die albums bijna van buiten en ik heb ze allemaal (denk ik)
 
haha , onze Guust , ook één van mijn favorieten .
Blijf zeker volgen ...
grt Nicolas
 
Maar toch zeker wel juffrouw Jannie en de Flaterfoon?
Ben benieuwd,

Peter
 
Please ... dat moet hė . ;)

Grt Nicolas
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan