Hoofdsponsor

1/10 Heinz Guderian, Pegaso scale 1/10

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
gestart, 30%
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Een oude Pegaso buste, best mooi.
Ben er al een weekje aan bezig,
Als er vragen zijn stel ze maar, een antwoord krijgt men altijd.

Heinz Guderian 01.jpgHeinz Guderian 02.jpgHeinz Guderian 03.jpgHeinz-Guderian-05.jpgHeinz-Guderian-06.jpgHeinz-Guderian-07.jpgHeinz-Guderian-08.jpg
 
Dat ziet er al heel goed uit Jan. Moet toegeven dat ik niet wist dat Guderian een snor had.
 
Moet toegeven dat ik niet wist dat Guderian een snor had.
de dichterlijke vrijheid bij Pegaso :ROFLMAO: , Heinz had inderdaad wel een snor maar in het echt een beetje decenter.

Heinz Wilhelm Guderian (Culm (West-Pruisen), 17 juni 1888 – Schwangau, 14 mei 1954) is een Duitse tankgeneraal uit de Tweede Wereldoorlog.

Vooral in Frankrijk en aan het Oostfront wist hij grote successen te boeken. Hij was een van de slachtoffers van de zuiveringen die Hitler onder de generaals doorvoerde na de mislukking van Operatie Barbarossa. Guderian kreeg echter vrijwel meteen een andere hoge verantwoordelijke functie als inspecteur-generaal van de pantsereenheden. In 1944 werd hij zelfs Chef Generale Staf. Na een conflict met Hitler over de situatie aan het oostfront werd hij in maart 1945 ontslagen. Op 10 mei 1945 werd hij door de Amerikanen gevangengenomen. In 1948 werd hij vrijgelaten en hij sleet zijn leven verder als schrijver van een autobiografie.

Meer dan tankgeneraal kan Guderian worden gezien als de 'vader van de Blitzkrieg'. Hij was in Duitsland een van de weinigen die de potentie van gemotoriseerde en gepantserde divisies al voor de Tweede Wereldoorlog onderkende. Hij zette zijn ideeën uiteen in zijn boek Achtung, Panzer! (1937). Hoewel dit boek evenmin als zijn andere geschriften van voor de oorlog een typische Blitzkrieg propageerde, was Guderian wel degene die de echte Blitzkrieg voor het eerst plande in zijn gesprekken met Erich von Manstein over de beste strategie voor Fall Gelb. Hij was ook degene die door eigenmachtig optreden deze veldtocht tot een echte Blitzkriegcampagne maakte, hoewel die door het opperbevel niet zo bedoeld was.
1701373286655.png
 
Laatst bewerkt:
Klasse,(y)

Der Heinz had inderdaad een iets minder uitgesproken snor.
Maar de dichterlijke vrijheid misstaat hier zeker niet.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik verbaas me altijd over de snelheid die je heb om een buste te schilderen maar Heinz ziet er alweer goed uit.
 
Ik verbaas me altijd over de snelheid die je heb om een buste te schilderen
Ik schilder met acryl, een groot penseel, en heb er een klein beetje talent voor met veel oefenen achter de rug.
En de leeftijd heeft mijn andere hobby's gereduceerd tot 2, modelbouw & kleinkind. :love:
 
Wow knap werk hoor. Bustes schilderen met acrylverf vergt toch wel een aparte aanpak wegens de grote van het de buste en de snelle droogtijd.
Ik werk mijn bustes af met olieverf omdat ik dit makkelijker vind en eerlijk omdat ik met acryl er niks van terecht breng.

MVG

Danny
 
Heel mooi Jan, wou dat ik het kon.
Toch een vraagje als leek aan de meester: moet er niet wat meer scheiding zijn (donkere lijn) tussen zijn nek en de col van zijn hemd?
Sorry hoor, is iets dat mij nu opvalt.
 
moet er niet wat meer scheiding zijn (donkere lijn) tussen zijn nek en de col van zijn hemd?
Zou kunnen, maar het gevaar bestaat dat het er dan eerder als vuil overkomt, de scheiding tussen een wit hemd en hals is een beetje fragil.
Maar is een terechte opmerking, ik heb bewust voor geen aflijning gekozen.
 
Weer eentje om naar blijven te kijken op de beurs.
Geweldig gedaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan