Hoofdsponsor

1/32 Heinkel 100D-1 (Special Hobby)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
998
Toch een kleine reactie erbij over deze kit,

Pasvorm: uitermate slecht :angry:
Plan: een simpel niemendalletje :angry:
Decals: uistekend:) (maar daarvoor alleen kan je dit ding niet kopen)

Afin, enkele snel genomen pics.

gdz9.jpg
cdqi.jpg
h7tq.jpg
9oru.jpg
ot77.jpg
36bp.jpg
kt3j.jpg

Voila, deze kan vlug op zolder :wub:

Grtz.

Luc8)
 
Hey,

Zonde om hem op de zolder te steken, zo schoon machien.... :)
 
zou ook niet weten waarom die op zolder moet je hebt er toch iets schoon van gemaakt .
 
knappe heinkel , mooie paintjob
 
Ik vind ook dat je hem netjes gemaakt hebt, zonde om op de zolder te zetten.
 
Als de pasvorm dan zo slecht was heb je hem nog goed in elkaar gekregen. Good paintjob en het inlijnen van de panellines zijn ook goed gedaan.
 
Wauw, wat een mooie en strakke bouw en inderdaad zoals al gezegd, mooi ingelijnd en een prachtig stukje vakwerk.
 
Mooi model geworden, wat je niet veel ziet. als je hem zo ziet vraag je je af waarom ze de me-109 verkozen boven deze....
 
als je hem zo ziet vraag je je af waarom ze de me-109 verkozen boven deze....

Dat vraag ik mij ook af, veel slanker en mooier model dan de 109 (alhoewel ik de hoekige kap van de 109 wel apart vind)
En als je de boeken mag geloven was deze ruim zo goed in prestaties.

Bedankt voor de comments guys;)

Ik wil toch even rechtzetten dat 'de zolder' geen vergeethoekje is,:D
ik heb daar namelijk een grote kamer waar al mijn modellen uitgestald staan.

Grtz.

Luc8)
 
omdat de 109 zijn snelheid kon behouden nomather what
de carbu's bleven hun druk behouden zelfs bij de zotste bewegingen
overkop en gelijk welke hoogte
dat kon zelfs de spitfire niet
ik persoonlijk vind dat de 109 een vele agresievere look heeft
en qua rank zijn zeker niet moet onder doen voor deze heinkel

de keuze lijkt me juist genomen door het obercommando heer (alvorens het wehrmacht en uiteindelijk apparte wapen luftwaffe werd)
 
En zo leren we hier elke dag weer iets bij:)

Wat de agressievere look betreft, dat kunnen we niet ontkennen.

Grtz.

Luc8)
 
was het niet zo dat de ME-109 werkte op injectie en de vroege spits met een carburator. De Duitse piloten konden door de Britse piloten te verleiden een stijle duikvlucht/klim te nemen de carburator laten verzuipen/droogvallen.

De motor in deze was ook een injectie, en oorspronkelijk was dezelfde motor als van de Me-109 gepland, maar door een tekort werd een iets zwakkere Jumo gebruikt, dus dit was niet het geval met deze. Meer aannemelijk was politiek en favoritisme...
 
Bij mijn weten bleek de voorkeur om de Me109 te kiezen als jager uit te gaan van Hitler zelf.
Immers ten tijde van de Spaanse burgeroorlog bleek de He 112 een beter toestel te zijn dan de Me 109 maar Hitler heeft beslist dat Messerschmitt enkel jagers mocht bouwen (109, 110 en 410) en Heinkel samen met Junkers enkel bommenwerpers en transportvliegtuigen. Later, en dit nadat Messerschmitt een beetje zijn glans verloren had door de onmogelijkheid om met een nieuwer en beter ontwerp te komen, is er natuurlijk ook de FW190 gekomen die de Me109 op alle vlak versloeg. FW was daarvoor reeds gekend om zijn verkenningsvliegtuigen.
Er is niets nieuws onder de zon, ook toen speelde politiek een grote rol in de militaire beslissingen waardoor goede ontwerpen naar de vergeethoek gedrongen werden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan