Hoofdsponsor

1/48 FW-190 A3/TL conversie

ERVARING
39
BOUWWIJZE
Conversie
BOUWBUDGET
30
BOUWSTATUS
Opstart
COMMENTAREN
Gaan met die banaan
Putty is bijgewerkt, laagje mr dissolved putty om nog enkele overgangen te maken aangebracht.
16799363080782413284826086137254.jpg
 
Ziet er goed uit. Beetje in dilemma, boxart van de ombouwkit toont de neus concentrisch, maar de uitsparingen voor de mg's willen het zo...

Andere optie is de opening van de mg's in de resin opvullen en twee gaten maken in de neusring. Of deze verdiepen... keuzes....
 
Ziet er goed uit. Beetje in dilemma, boxart van de ombouwkit toont de neus concentrisch, maar de uitsparingen voor de mg's willen het zo...

Andere optie is de opening van de mg's in de resin opvullen en twee gaten maken in de neusring. Of deze verdiepen... keuzes....
Ik heb me voor de plaatsing gebaseerd nu op de technische uitleg, en dat is dat de uitlaat niet over de cockpit ging maar links rechts en onder het airframe.
 
Lijkt me aannemelijk.

Ergens zelfs te vergelijken met die Fokker uit WW1 waar ik nu aan bezig ben: die motorkap heeft enkel aan de onderkant een brede opening waar de uitlaatgassen en wegspuitende olie doorheen kunnen, om de piloot te ontzien.
 
Fw-190-Strahljäger-2.jpeg
Als ik deze blauwdruk zie dan lijkt de huidige plaatsing beter. Uit de info bij de conversie zou er ook mogelijk de uitlaatstukken gebruikt zijn. Deze heb ik eveneens gemonteerd.
 
wow, nooit geweten dat men zoiets van plan was met de Focke Wulf. Leuk om dit te zien gebouwd worden, we leren eens wat bij en het ziet er eens een keer wat anders uit. Nice!
 
wow, nooit geweten dat men zoiets van plan was met de Focke Wulf. Leuk om dit te zien gebouwd worden, we leren eens wat bij en het ziet er eens een keer wat anders uit. Nice!
Inderdaad, had ferm geweest 👌
 
Aan de aansluiting neus/romp moest nog bijgewerkt worden. Nog enkele details hergraveren en dan in de primer.17030913788844179255553873010459.jpg
 
Mooi project Jeroen. Dit is een versie van de FW-190 die ik nog niet kende. Maar daar hebben we u voor nietwaar, de man van de speciale kisten die veel te weinig bekendheid hadden. :winking:

Deze volg ik zeker.

MVG

Danny
 
Mooi project Jeroen. Dit is een versie van de FW-190 die ik nog niet kende. Maar daar hebben we u voor nietwaar, de man van de speciale kisten die veel te weinig bekendheid hadden. :winking:

Deze volg ik zeker.

MVG

Danny
Ge moet maar eens op de website van Antares models kijken. Staan enkele leuke conversies én complete resin kits online: http://www.antaresmodels.com/web/index.php/
 
Primer gedaan. De schoonheidsfoutjes ga ik met weathering aanpakken 😇17083772577356250396342376264779.jpg
 
Knap resultaat na al dat plamuren.(y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan