Hoofdsponsor

1/10 Fritz de German Panzer [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
H

Hondafan

Guest
Als tussendoortje (voor als lijmen en verven drogen van andere projecten ga ik beginnen met Fritz.
Fritz is een buste van een German Panzer uit 1940 gesculpteerd door Yury Serebryakov.

In het dooesje zitten 3 onderdelen, het hoofd, de baret, en een klein sokkeltje.
Het sokkeltje zelf ga ik enkel gebruiket tijdens de schilderwerken om Fritz tijdens zijn droogtijden makkelijker te kunnen aan de kant zetten.
Eens Fritz klaar is ga ik er zelf een sokkeltje voor maken.

Dit is een tussendoor projectje, dus het kan soms heel lang duren eer er updates verschijnen.

Dit was de inhoud van de doos:
27567667014_b90fcbd116_o.jpg

1ste dryfitje van Fritz
28105419061_802171e7d3_o.jpg

Omdat Frits last had van enkele kleine gietrandjes heb ik deze eerst verwijderd en dan nogmaals een dryfitje gedaan.
28105419051_b0045bc4f1_o.jpg

Het sokkeltje dat mee in de doos zat heb ik met dubbelzijdige tape op een stukje hout geplakt, zodat het wat stabieler is om het stuk er van tijd eens op te kunnen zetten.

Momenteel is Fritz aan het genieten van een sopje om ervoor te zorgen dat hij lekker vetvrij is zodat de verf mooi blijft hangen.
Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus hou jullie vast voor heel veel vragen voor dit projectje :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi figuur grt Pascal
 
Fritz ziet er een hele mooie uit :8:8:8...ik wens je veel succes en blijf dit zeker in stilte volgen ;)...welke schaal is deze .....
 
mooi figuurtje, succes ermee
 
thx voor de aanmoedigingen :D (ik ga ze kunnen gebruiken denk ik :p
Qua schaal heb ik eerlijk gezegd geen idee :p
als je het op de bijgeleverde sokkel zet is hij met de sokkel inbegrepen ongeveer 5cm hoog
 
Een mooi figuurtje alvast,benieuwd hoe het gaat worden natuurlijk,veel plezier er mee.
 
Schaal 1/10, heb ik teruggevonden ;)
 
dat zou kunnen ja :p
Enige wat ik niet snap is dat er op de afbeelding van het doosje blijkbaar 200mm staat, maar waar ze die 200mm halen weet ik toch ook niet hoor

Nuja, ondertussen een laag primer gegeven (niet dat je het deftig ziet, want die is ongeveer dezelfde kleur als de resin :p)
27910572040_d1f3b609d8_o.jpg
 
dat zag ik er idd bijstaan. Ik veronderstel dat dit duidt op de grootte indien het een volledig figuur zou zijn (dus met benen enzo)
 
Is vaak de maatvoering in het figurenwereldje :) 1/35 52mm. 1/24 75mm. 1/15/16 120mm enzovoort.
 
ok, die is dan opgelost :p
weer wat bijgeleerd vandaag :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan