Hoofdsponsor

1/24 Foto Bouwverslagje Chevy Nomad 1955 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
wesvh je giet silicone is het de deze waar je tin kan in gieten?? ik gebruikte vroeger ook deze was ik tevreden over maar ben nu over geschakeld naar een ander soort waar je geen tin kan in gieten en voor de zelfde prijs maar dubbel zo veel giet silicone en het eind resultaat is het zelfde.
vr soetkin
 
wesvh je giet silicone is het de deze waar je tin kan in gieten?? ik gebruikte vroeger ook deze was ik tevreden over maar ben nu over geschakeld naar een ander soort waar je geen tin kan in gieten en voor de zelfde prijs maar dubbel zo veel giet silicone en het eind resultaat is het zelfde.
vr soetkin

Volgens mij kan je hier geen tin in gieten .... ( heb het nog niet geprobeerd eigenlijk ) Het is sicovosnl van vosschemie die ik gebruik en niet meteen de goedkoopste maar toch wel kwalitatief spul ... Ik gebruik ook nog een andere soort "flexovos k9n" en alsook hier nog niet getest om tin te gieten eigenlijk .... Welke soort gebruik jij en wat zijn de prijzen ? Sicovosnl = 1kg = 56€ en flexovos k9n = +- 35€ voor een kg
Groetjes
 
Volgens mij kan je hier geen tin in gieten .... ( heb het nog niet geprobeerd eigenlijk ) Het is sicovosnl van vosschemie die ik gebruik en niet meteen de goedkoopste maar toch wel kwalitatief spul ... Ik gebruik ook nog een andere soort "flexovos k9n" en alsook hier nog niet getest om tin te gieten eigenlijk .... Welke soort gebruik jij en wat zijn de prijzen ? Sicovosnl = 1kg = 56€ en flexovos k9n = +- 35€ voor een kg
Groetjes
die om tin in te gieten is silicone waar je 8tot10% verharder moet bij doen en kost hier ongeveer 50€ per liter en de andere is 2 x 1 liter waarvan je van alle bij even veel moet gebruiken en kost ook ongeveer 50€ zo zie je maar voor het geen wij die gebruiken dat de keuze rap is gemaakt en die komt ook van vosschemie in brugge belgie
 
die om tin in te gieten is silicone waar je 8tot10% verharder moet bij doen en kost hier ongeveer 50€ per liter en de andere is 2 x 1 liter waarvan je van alle bij even veel moet gebruiken en kost ook ongeveer 50€ zo zie je maar voor het geen wij die gebruiken dat de keuze rap is gemaakt en die komt ook van vosschemie in brugge belgie

Dan is dat die sicovos nl ... want daar moet je idd tussen de 5% en 10 % harder bij doen , de andere is 1 op 9 denk ik .... Btw ben van Antwerpse dus ga in het hoofdfabriek van vosschemie men productjes halen ;)
 
Dan is dat die sicovos nl ... want daar moet je idd tussen de 5% en 10 % harder bij doen , de andere is 1 op 9 denk ik .... Btw ben van Antwerpse dus ga in het hoofdfabriek van vosschemie men productjes halen ;)
die van mij is 1 op 1 volgens de beschrijving en nog geen enkel probleem gehad en die is oranje of groen van kleur.
 
die van mij is 1 op 1 volgens de beschrijving en nog geen enkel probleem gehad en die is oranje of groen van kleur.

Kan je mij eens de details geven van jou product ... is het ook elastisch ... wat is de naam van het product enzovoort ben wel nieuwsgierig eigenlijk :)
 
SI.81020 SILICONERUBBER deze is er waar er tin in kan zeer goed maar 1 liter voor 50€.deze komt van polyester artois.
de groene heb ik niet staan voor het ogenblik maar laat iet weten aan je .
ik ga eens een paar foto's plaatsen wat ik er mee doe.
nr3483 gebruik ik als het vlug moet gaan
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg


attachment.php
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

als je geen foto's wil zeg het maar dan doe ik ze terug weg hoor
 
Laatst bewerkt:
Foto's mogen gerust blijven staan :)
Ik kijk al uit naar een how-to hierover ;)
 
dat laat ik over aan wesvh zal het natuurlijk volgen en mijn ervaring ook geven .
soetkin
 
in ieder geval auto en garage is super geslaagt
 

Pracht werk en laat die fotos zeker maar staan hoor! :)

Hetgeen ik zie is gewoon ... mooi werk !
Verder zie ik ook bijna geen naden en gietpunten .... Hoe doe je dat ? Of zijn het allemaal 2delige mallen ? Ik werk meestal met 2delige mallen hoor! Ik denk dat jou emmertje 83 ongeveer hetzelfde is dan hetgeen ik gebruik maar het mijne is van een ander merk :)

Groetjes
 
wesvh ik heb geen 2 delige giet vormen dat moet jij ons allen eens leren hoe je dat juist doet in een nieuw topic ik ga dan ook mijn ervaring delen met jullie . maar een giet puntheb je altijd hoor maar met een beetje schuur werk komt alles in orde
vg soetkin
 
Misschien een aparte topic / menupunt : Vormen gieten ofzoiets
Lijkt zeer interessant voor velen, ik zou dit ook zelf wilen proberen, zelf dingen maken.

Zo'n 3D printer lijkt me ook leuk maar de technologie is nog wat te nieuw voor me tov de prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan