Hoofdsponsor

1/35 Ford T Ambulance

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
gestart, 90%
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Oeps wat is dat hier? De US versie van de Ford T ambulance, herkenbaar aan de platen gebruikt in de opbouw achteraan.
Moet je die nog opwerken Jan of is deze al beëindigd (?), want ik zie enkele fouten die je zou kunnen corrigeren.
 
Moet je die nog opwerken Jan of is deze al beëindigd
laat maar komen, als ik er nog iets aan kan veranderen zonder grote breekwerken.
Heb hem gered van de container, is gewoon een fun project. De motor en chassis stak in elkaar de rest heb ik gewoon vervolledig volgens het plan.
Zoals algemeen geweten, ik en opzoek werk gaan niet samen. :ROFLMAO:
 
Zo te zien en afgezien van de voor Erwin kenbare fouten, is dit toch een mooi gelukt model!
 
Jan, als oud militair weet je dat voertuigen eerst geschilderd werden, dan voorzien van emblemen en de weathering/verwering komt vanzelf door het gebruik. Bij dit model heb ik de indruk dat er reeds verwering werd aangebracht op de panelen voordat de emblemen werden aangebracht, ze zijn te proper.
Verder zie ik dat de banden aan de rechterzijde sporen hebben van het groen van de velgen.

Het beschermzeil voor de bestuurder werd niet altijd gebruikt, enkel bij slechte weersomstandigheden. Het lijkt mij op dit model dat de bestuurder met de beste wil van de wereld niet meer door die mica ruit kan kijken. Beetje vuil is goed maar het moet werkbaar blijven. Tevens vind ik het dakzeil wat te bleek. Dat is goed voor gerestaureerde modellen (zoals in bijlage) maar niet voor een operationeel voertuig.
Komt er bij dat ambulances redelijk goed werden onderhouden en relatief veel werden gereinigd (zeker het interieur om het bloed weg te krijgen).
De Ford T was geen 4x4 en diende op relatief goed berijdbare wegen te blijven, laat ons zeggen in 2de echelon.


Dat ding met de kleine hendel aan de linkerzijde van de bestuurder is een hoorn of een soort sirene. Je zou dit kunnen uitboren en een zwart interieur geven. De radiator mag je iets donkerder tot zwart schilderen, contrasteert goed met de carrosserie.

De opgerolde cover voor de achterruit vertoont nog een gietnaad. Wegwerken, beetje bijschilderen en de straps voorzien van een leder kleur. In WO1 werd meer leder gebruikt dan in WO2.

Ik vermoed dat die 3 bleke dingen achteraan, covers zijn voor de carbon lampen fungerend als achterlichten. Deze mogen een donkere canvas kleur krijgen, laat ons zeggen koetswerkkleur.


Hoop dat mijn uitleg en foto's wat kunnen helpen. Heb die kit hier ook nog liggen, zal er volgend jaar eens werk moeten van maken.
 
Daar is niets bij wat ik als groot breekwerk zie :ROFLMAO: , ik zal je raad dus ter harte nemen en zo goed mogelijk uitvoeren.
Ik vermoed dat die 3 bleke dingen achteraan, covers zijn voor de carbon lampen fungerend als achterlichten

de brancards zijn te groot voor het laadvlak, het zijn dus afdekkingen voor de gaten waar de handvaten doorsteken.

Het beschermzeil voor de bestuurder werd niet altijd gebruikt, enkel bij slechte weersomstandigheden.
Zal proberen een goede foto te maken, het is de reflectie van de flits die het ondoorzichtig maakt.

Al de rest staat op de to do lijst.
 
Mooi werk.
Spijtig dat ze niet meer en andere auto's uit die tijd maken in deze schaal.
De ford T is zo wat de enige die gemaakt is heb ik de indruk en een Franse taxi.
Dit schrijvende blijft het wel een knap voertuig
 
Leuk model om te zien.

Pascal er is inderdaad niet veel te vinden op civiel gebied buiten de panzerwagens om.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan