Hoofdsponsor

1/24 Ferrari 348-tb (Hasegawa) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Chris

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 nov 2012
Berichten
67
Tijd om nog eens iets te posten.
Ondertussen begonnen met een Ferrari 348 tb.

attachment.jpg

Ik kon het niet laten om toch een kleine update set te kopen.Voor het interieur heb ik aftermarket zetels gekocht. Verder wat grotere velgen om alles een jongere look te geven.

attachment.jpg

Alvast een dryfit om een idee te geven.

attachment.jpg
 
Mooie wagen die me persoonlijk echt wel aanspreekt. Ziet er een leuke upgradekit uit. Persoonlijk vind ik de andere velgen er net over, een maatje kleiner zou zeker zo mooi zijn.

Met deze ben ik ooit eens begonnen, toen is de paintjob mislukt en toen ik de paintjob wou verwijderen is de body gedeeltelijk gesmolten :-(. Dat was dus eentje voor de vuilbak.

Al de rest van de onderdelen heb ik nog in de partsbox (velgen, PE, clearparts, chassis, motor, ...). Als je reserveonderdelen wilt voor tijdens je bouw dan mag je ze hebben tegen verzendkosten.
 
De velgen zijn 19", en nu ligt de carrosserie erop. Als alles goed verloopt zal er een kleine spatie zijn, wat toch weer een ander beeld zal geven.
Ik had de volgende setting in gedachte.

attachment.jpg
 
Veel plezier met deze.
 
Succes met de bouw!
Ik heb van de mijne destijds vooral onthouden dat de wielophanging nogal "tricky" was...
 
Mooi karretje, doet me altijd denken aan Miami Vice :)
 
De zetels waren van minder kwaliteit. Na een beetje plamuren en een zwarte grondlaag, heb ik er al eentje aan de achterkant met 'carbon' decal bekleed.
Het geeft toch dat beetje extra als je het vergelijkt met de zetel ernaast.



attachment.jpg
 
De motor is bijna klaar. ik heb hem gewoon RUDD gebouwd, je zal er toch bijna niets meer van zien.

attachment.php
[/IMG]

Ook de schijfremmen zijn klaar. Deze bestonden uit 4 delen. De originele van de bouwdoos ligt ernaast.

attachment.jpg
attachment.jpg

Er zijn veel gietnaden aan de wielen. Dit schuren is niet mijn geliefkoosde onderdeel van modelbouw.:nowink:

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Motor ziet er goed uit Chris,
de remschijven geven heel mooi detail.
 
Er zijn veel gietnaden aan de wielen. Dit schuren is niet mijn geliefkoosde onderdeel van modelbouw.
jahaa Chris, da's ons allen niet vreemd he...schuren slijpen schrapen vijlen...:yuck: maar voor 't goeie doel hebben we veel over, niewaar ;)

Ik vind de rode body met zwarte wielen erg mooie kleurkeuze !

veel plezier verder !

Ciao :)
 
De voorste gril heb ik vervangen door PE en dat lukte nog redelijk. Ik moet nog wat bijschuren hier en daar.

attachment.jpg

Vanachter is een ander paar mouwen. Een eerste poging met secondelijm is mislukt. Gelukkig heb ik, in tegenstelling tot de
voorkant, alles nog laten staan en ga ik eerst proberen de gril in elkaar te krijgen.
Tips zijn meer dan welkom.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het gaat goed hier, ziet er allemaal netjes uit, ik kan je helaas niet helpen met je gril.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan