Hoofdsponsor

1/72 F16 KLU (Revell)

P

ParaDragon

Guest
hoi.

na lange tijd nog eens vliegend gemaakt en gekozen voor deze kit van revell.
ik weet dat er nog veel kan verbeterd worden dus ga ik van mijn volgend vlieg model wel een verslag maken zodat ik tips enzo ken krijgen en vragen.
de ventjes en autotjes enzo heb ik niet getrokken omdat die nog niet af zijn en ook niet zo belangrijk zijn.
lak is semi gloss uitgeslaan ondanks de 3 lagen matte vernis. maar goed hier de foto's.

PICT0990.jpg
PICT0991.jpg
PICT0992.jpg
PICT0993.jpg
PICT0994.jpg
PICT0995.jpg

groeten, Joachim
 
Knap gemaakt.
Dit is nostalgie voor mij.
Als 11-jarige was dit de eerste kit die ik ooit gemaakt heb.
Moet wel toegeven dat ik niet hetzelfde resultaat bekomen heb.
 
Knap gemaakt.
Dit is nostalgie voor mij.
Als 11-jarige was dit de eerste kit die ik ooit gemaakt heb.
Moet wel toegeven dat ik niet hetzelfde resultaat bekomen heb.

was ook de mijn eerste kit toen maar dan op kleinere schaal :p
 
Dit is de oude versie van Revell, de nieuwere zijn een stuk beter.

Ge hebt er een leuk model van gemaakt, maar er zijn een aantal minpunten :

* De wielen staan scheef, de neuswiel-poot lijkt van een andere kit te komen, of misschien een andere schaal.

* De staartvin heeft een aantal kieren (komt door de manier waarop deze kit ontworpen is).

* De dragers van de bewapening staan niet loodrecht op de vleugel en ze sluiten niet mooi aan.

* Moeilijk te zien op de foto's maar ik denk dat de hoogte-roeren onder een verschillende hoek op de romp gelijmd zijn.

* De pitot buis ontbreekt.

Het zijn kleine dingen, maar ze zijn redelijk eenvoudig op te lossen. Dit soort kits is ideaal om uw technieken te verfijnen.

Voor een volgend project is een bouwverslag prima, we gaan u zeker van "tips & truuks" voorzien en helpen met de problemen en valkuilen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan