Hoofdsponsor

1/32 F-84E (Hobbyboss)

Status
Niet open voor verdere reacties.

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
Hallo iedereen weer een hele tijd geleden dat ik nog eens iets gepost heb hier.
Dus hier men her intrede op het forum.
Heb me afgelopen maand bezig gehouden met deze kit en is volledig uit de doos gebouwd.
Ja hoor markske kan dat nog.
Het enge wat ik niet uit de doos heb gebruikt is de aluminium folie die op het vliegtuig is aan gebracht.
Dezejob is zeker niet zonder tegenslagen gegaan.

Ik denk toch dat er een uur of 40 folie werk in zit.
Paneel per paneel de goede fotos komen nog hij is vanmorgend vaan de band gerold.
Moet enkel zien dat ik eens buiten fotos kan nemen.
Er zitten wel wat foutjes in maar voor de eerste keer met folie toch dik tevreden.

BILD3480_zpsbf4a8d44.jpg

BILD3481_zps486cd2ad.jpg

BILD3482_zpse618bb88.jpg

BILD3484_zps18261925.jpg

BILD3486_zps92696bb5.jpg

BILD3489_zps9fdb5c02.jpg

Mvg Mark
 
Zo benieuwd hoe dat gebeurd met die folie.
Hoe doe je dat?
Het resultaat is subliem. Ik denk niet dat er één soort verf is die dit resultaat behaald (en dat je je model nog zonder handschoenen mag aanraken)
Tell us more... please
 
Zo benieuwd hoe dat gebeurd met die folie.
Hoe doe je dat?
Het resultaat is subliem. Ik denk niet dat er één soort verf is die dit resultaat behaald (en dat je je model nog zonder handschoenen mag aanraken)
Tell us more... please

Men volgend model gaat ook gefolied worden.
Ik ga proberen van elke stap een foto te nemen en te plaatsen met de nodige uitleg.
En ja niets beter dan het echte matriaal zeker.

dus wat geduld en de howto komt.

Mark
 
Dat gaat een zeer interessante how-to worden. Ik kijk er nu al naar uit, want het eindresultaat is zeer mooi.

In een verre toekomst zal ik ook nog wel eens een vliegtuig bouwen uit papier. Volledig bekleden met zilverpapier is een prachtoplossing die volgens mij ook voor papiermodellen moet kunnen.

CU,
Joost
 
Erg goed gelukt Mark!

Wat is het voordeel van de folie ten opzichte van het airbrushen?
 
Dat gaat een zeer interessante how-to worden. Ik kijk er nu al naar uit, want het eindresultaat is zeer mooi.

In een verre toekomst zal ik ook nog wel eens een vliegtuig bouwen uit papier. Volledig bekleden met zilverpapier is een prachtoplossing die volgens mij ook voor papiermodellen moet kunnen.

CU,
Joost

Ik ga men best doen om de how toe zo goed mogelijk te maken.
Of het op papier gaat lukken dat weet ik niet best dan eens proberen op een oud model of test stuk.

Mark
 
Erg goed gelukt Mark!

Wat is het voordeel van de folie ten opzichte van het airbrushen?

Je ckan met alclad werken of andere meteliezer verf.
Maar als je alu foie van dicht bekijkt zie je in welke richting het bewerkt is.
Als je een paar verschilende merken van folie gebruikt is de kleur ook al een beetje anders,als je de folie dan nog eens draait gaat de structuur 90° gedraaid zijn.
Je kan hem ook met de matte kant gebruiken of nog bewerken met slispapier,staalwol of verder op polijsten.
Kwestie van oefenen.

ééntip die ik al zeker wil mee geven het is niet voor iedereen weg gelegd(raar maar waar)
op de moment ben ik gebeten door het folie virus en dat zullen jullie wel gaan merken ;-)

je kan natuurlijk met de nodige alclad verven ook mooie resultaten behalen maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Mark
 
WOW, ziet er prachtig uit Mark.

Ben heel blij dat deze oude techniek terug komt. Er zijn de laatste tijd verschillende kits met nogal diepe en brede panellines, folie is een perfecte oplossing om de panellines op schaal te krijgen.

Ben ook heel benieuwd naar de how-to.
 
Inderdaad Pascal.
Ik zal genoeg fotos nemen van hoe ik het doe.
Maar genoeggeduld ben er juist aan begonnen
Met die brede paneel lijnen heb je een beetje gelijk maar als je deze in de kit ziet deze zijn mooi fijn.
Men volgende zijn precies grachten daar in tegen.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan