Hoofdsponsor

1/48 Eduard SU-27UB LE [wip]

FrankenBreather

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
174
Ben beetje van gedacht veranderd (gebeurt wel vaker)... terwijl ik de Mig-21SMT aan het afwerken ben zocht ik naar een
volgend project... Ik had eerst de Mig-29 van GWH in gedachten (en ook de Trump SU-24M), maar er ligt nu al een lange tijd
een grote doos van Eduard in mijn "stash" en aangezien de Sukhoi-27 een van mijn favorieten is zal ik de knoop maar doorhakken
en deze nemen.

attachment.php


Bij deze kit gaat het in weze over de Academy Sukhoi, met wat extra PE & Resin van Eduard ... de cockpit, ejection seats, resin-wielen, exhausts etc.
Ik heb daarnaast nog de wheel-bays van Aires in bestelling, en een pitot & wit-metalen landing-strut komen er ook nog op.
De Akan paint-set (Faded) heb ik ook al liggen
Dit zal geen snel-snel projectje worden vrees ik, de Academy set heeft blijkbaar redelijk wat fit-problemen, dus ben benieuwd.

De volgende post zou normaliter de eerste WiP photo's moeten bevatten ...

Groetjes

Patrick
 
Laatst bewerkt:
We zullen er eens aan beginnen se ... :)

Meer bepaald met een jobke waar ik niet echt een liefhebber van ben, nml. het klaarmaken van de resin onderdelen ..
Onderstaande liggen de onderdelen van de wheel-bay klaar (Aires) en ook de giet-blokjes van beide cockpits (Eduard) zijn
weggezaagd ... de rest van de kleinere onderdelen moet nog gebeuren, maar het zwaarste werk (wat dit alvast betreft) is
gedaan ...

i-2NFSMcH-X2.jpg
 
Benieuwd naar het vervolg... Heb deze altijd al 1 van de mooiste kisten gevonden...
 
Heykes,

Een kleine update ...

Wat betreft de Aires wheel-bays heb ik besloten iets af te wijken van de instructies zodat er minder drastische
aanpassingen nodig zijn. Bij het plaatsen van de gehele wheel-bay (die uit 2 stukken bestaat) moet er zoveel
weggesneden worden dat de vleugel bijna loskomt van de romp ... Vandaar dat ik enkel de wielkast gebruik, en
niet de ruimte waar de "strut" in terecht komt (de bay-doors van de Aires set plan ik wel te gebruiken)

Nu, ook zonder het gebruik van de detail-set heeft de kit een probleempje, in de zin dat het wiel niet zou kunnen
inklappen omdat de vleugen gewoon doorloopt boven de uitsparing in de engine-casing.
Dit is snel opgelost door die uitsparing te tracen & eruit te halen ...

i-hRj2s9k-X2.jpg

i-C9m9wtv-X2.jpg

i-DzWhJjH-X2.jpg

i-rLRrZkz-X2.jpg

i-3F64tg4-X2.jpg

i-Wz2Tr3T-X2.jpg

Mijn bedoeling is dan om de wheelbay er op deze manier in te plaatsen ...

i-RvC6HZ2-X2.jpg

Er zijn nog wat aanpassingen nodig om het onderdeeltje links op de foto mooi te laten
aansluiten.

Ondertussen heb ik een paar resin onderdelen in de primer gezet (Mr. Surfacer Resin ), en
kan ik ook al eens wat aandacht aan de cockpit beginnen geven ..

i-q54F9zF-X2.jpg

Trouwens, misschien een goed moment voor een tip ... een zaak waar men medisch
materiaal verkoopt is super interessant voor de modelbouwer .. voor het hanteren van
dit soort onderdelen gebruik ik bvb wegwerp tongspatels, met wat kleefband erop (i.e.
masking take dubbelgeplooid of een alternatief ...) Ze verkopen er ook uitstekende
wattenstaafjes in alle maten op lange houders, en bvb. ook bulk-verpakking scalpel-mesjes
die in de exacto-houders passen ...

Groetjes

Patrick
 
Mooie voorbereidingen... het probleem wat je hier tegenkomt is waarom ik het niet goed aandurf om de wolfpack-set te gebruiken om een su-33 te bouwen... dat wordt een puzzel van jewelste, zonder dat je nog enige stevigheid overhoud of lijkt over te houden in je model...

http://www.wolfpack-d.com/catalog/htm/wp48123.html
 
Alvast goed begonnen, veel plezier verder :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan