Hoofdsponsor

1/35 Die letzte Ehre [wip]

H

Hondafan

Guest
Te warm om me op het priegelwerk van 1/72 dingen te concentreren dus dan doen we maar even wat anders.
Eerder een vignette dan een diorama waar 2 gewonde soldaten hun laatste eer betuigen aan hun gevallen vriend
zijn figuren van Verlinden, maar weet niet meer de welke (heb deze al enkele jaren in de schuif liggen)

28169821660_051a6ef99d_o.jpg

28169822450_4c5ef9c7f7_o.jpg

27836093144_1bffb17117_o.jpg

28452444415_93cbd544bb_o.jpg

28169821370_7b41de9ec4_o.jpg
 
van het bodemplaatje ben ik vergeten fotos te maken hoe het gemaakt is.
zijn dus gewoon 2 depron schijfjes waarop dan gras gekleefd is en een graf gemaakt met zand en steentjes
 
Opzet ziet er goed uit :)
Hier op het forum is reeds eens zoiets gemaakt door een krak in het figuurschilderen...
 
potver ja, had k nog ni gezie zelfs.
ik hoop ooit op een dag ook zo te kunnen schilderen
 
Eens een poging gedaan om gezicht te schilderen en wat schaduwen in te leggen.
Op zich vind ik het niet heel erg slecht wetende dat dit mn eerste keer is, maar het kan beter denk ik
Het gezicht is ondertussen dus ook al terug ontdaan van de verf en zal opnieuw geschilderd worden.
de ogen hebben trouwens een lichtgroene iris, maar dat zie je blijkbaar niet goed op de foto
toch onthoud ik jullie niet van poging 1

28573593386_d701879893_o.jpg
 
ook het bodemplaatje heb ik nog wat extra kleur gegeven door wat grastuftjes en zand.
De donkere roodbruine plek is gewoon afgeschroeid omdat daar de zittende soldaat op gaat komen, en anders zweefde hij op het gras (dus die plek zie je niet meer eens het mannetje er zit)

28573713556_3d57bd6777_o.jpg
 
Persoonlijk zou ik de ogen opnieuw doen deze zijn echt heel belangrijk ben nu aan een nieuw projectje bezig en zal er enkele foto's hier plaatsen zo krijg je een idee wat ik juist bedoel..
Verder een mooie start van je ondergrond vergeet niet dat je veel bloemen en planten zelf struiken en bomen zelf kan maken ook hier een voorbeeld wat ik zelf maak...;)

007_zps0nrrxmvy.jpg
008_zpsmr1u8bll.jpg
009_zpsibbsg17j.jpg
010_zpsmrpypwkn.jpg
015_zpsf4m6iirl.jpg

Hoop dat je er iets aan hebt...
 
ja, heb heel het figuur terug van de verf ontdaan, dus de ogen worden ook opnieuw gedaan.
Die bloemen enzo heb je die ook zelf gemaakt?
Nu, ik sta nog zo ver niet als u uiteraard wat figuren betreft, ben nog maar een beginner he, maar als ik hier sommige mensen hun schilderkunsten zie, daar kan ik enkel maar van dromen
 
Wij zij allemaal op deze manier begonnen,en ja alle bloemen zijn zelf gemaakt met behulp van schildersborstel CA lijm en wit zand..
Wat het figuurtje betreft hier moeten we nog heel wat puntjes op de I worden gezet dit is enkel de start...;)
Stel gerust u vragen op het forum heel wat collega's helpen graag...
 
Heb even opgemerkt dat er nu ook een topic is over figuur schilderen op het forum..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan