Hoofdsponsor

1/24 De collectie van 10 Trucks (Revell - Italeri)

  • Onderwerp starter KenNavaro
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
K

KenNavaro

Guest
Hallo iedereen,

Een goeie 6maand geleden ben ik begonnen met modelbouw van vrachtwagens en tot heden heb ik net 10 stuks klaar.
Er is me gezegd geweest dat ik deze hier allemaal in 1 topic kan plaatsen dus bij deze :)

Bij sommige vrachtwagens heb ik foto's van de "werken" en bij sommige niks maar zal je hieronder wel zien.
Ook heb ik bij 4 trucks ledjes ingewerkt( setjes ledjes van uit de winkel Action), afwerking zal voor sommige zeker niet zijn zoals het moet maar het was het proberen waard. En sorry voor de fotos die niet allemaal rechtstaan maar bij het opslaan staan ze allemaal mooi recht maar blijkbaar na het uploaden allemaal op hun kant???..

De 1e : International Prostar van revell
attachment.jpg

attachment.jpg

De 2e : Iveco Stralis van revell
attachment.jpg

attachment.jpg

De 3e : MAN TGX XLX (eur 5) van revell
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 4e : Mercedes Actros van revell, bij deze zijn er leds ingewerkt in het "plafond" van de cabine, de koplampen en de instaplijsten aan de trapjes maar deze laatste zijn mislukt.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 5e : Bussing 8000 S13 van revell
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 6e : Scania R730 Black Amber van italeri, bij deze zijn er ledjes ingewerkt in het "plafond" van de cabine, de koplampen en 1 ledje aan het raam maar deze laatste zorgt voor hinderlijk licht.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 7e : Iveco Stralis Yellow Devil van italeri
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 8e : MAN TGX XLX van italeri
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De 9e : Scania R730 Sylver Griffin van italeri, bij deze zijn ledjes ingewerkt in de kastjes bovenaan het voorste raam, het dashboard onderaan, de koplampen en in de grille vooraan.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan de laatste : Scania R730 Imperial van italeri, bij deze zijn ledjes ingewerkt in de kastjes boven het voorste raam, "plafond", dashboard onderaan, koplampen, achter de voorste nummerplaat en achteraan op het grote achterpaneel
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan nog een paar fotos van allen samen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila dit was het tot zover, ik weet het is veel in 1keer maar zo heb ik alles in 1 topic gekregen.
 
Bedankt voor de nekkramp :) maar ziet er allemaal netjes ook al bouw ik normaal geen vrachtwagens Heb er ooit een gebouwd die nu hier als plaatje bij de vrachtwagen afdeling staat.
 
mijne nek is er ook aan maar toch mooi.
grt Pascal
 
Mooie collectie en ze zien er goed gespoten uit ook, spuitbus?
 
Het lijkt erop dat je consequent je vrachtwagenmodellen 90% gekanteld hebt gebouwd.

Dat terzijde. Over de modellen... ik vind het ontzettend knap dat je er 10 af hebt gekregen in een half jaar, en ze zien er niet eens slecht uit.

Voor ons, de andere forumleden, is het handig om te weten welke kant je uit wilt. Wil je vooral met regelmaat een model afkrijgen? Dan zullen we (althans, zal ik) bij eventuele adviezen niet zo kritisch kijken naar bijvoorbeeld afwerking of details. Wil je preciezer gaan werken, dan zal dat er hoe dan ook toe leiden dat je productie afneemt. Kwaliteit neemt dan een stukje plaats in van kwantiteit. Dan kun je van ons wel de nodige tips verwachten op afwerkingsniveau.

Ik ben benieuwd hoe je dit zelf ziet. Hoe dan ook, nogmaals, welgemeend knap dat je dit binnen zo korte tijd voor elkaar hebt gekregen.

Een dingetje alvast over het beslaan van de ruiten, zou het kunnen dat je daar secondenlijm hebt gebruikt? De damp die van secondenlijm afkomt kan dat soort dampen veroorzaken, het is zaak om bij ruitjes speciaal daarvoor bedoelde lijm te gebruiken (bijv. de makkelijk te verkrijgen Revell Contacta Clear).
 
Enkel de Iveco stralis yellow devil en de scania R730 black amber zijn gespoten, al de rest is gewoon met penseeltje en verf van revell geverfd.
 
Allereerst bedankt Roy,
Het is ook niet de bedoeling bij mij om ze zo snel mogelijk af te krijgen, maar eens ik eraan begin kan ik gerust een uur of 4-6 eraan werken en dan gaat het idd snel.
En het beslaan van de ruiten is idd met Contacta clear gdn( die witte "pastalijm") en vind ook dat dat het geheel zeker naar beneden haalt. Heb zelfs ruit per ruit er in gekleefd met iedere keer 1 nacht drogen ertussen....
Maar geef gerust tips want ik kan ze zeker en vast gebruiken. Ik weet dat de afwerking zeker niet zo mooi is want als ik hier vele modellen zie amai dan valt mn mondje wel open :)
 
knappe trekkers :ph34r:

ik ben eens begonnen aan een Kenworth van Revell, maar die staat stof te vangen, geraakt maar niet afgewerkt :huh:
 
Hoi Ken,

Het zijn prachtige vrachtwagens en zeker als je het met een penseeltje hebt geschilderd.
 
Hoi Ken,

Het zijn prachtige vrachtwagens en zeker als je het met een penseeltje hebt geschilderd.

Enkel de iveco stralis yellow devil en de scania R730 black amber zijn gespoten met spuitbusjes uit een autoshop :)
bedankt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan