Hoofdsponsor

1/72 Daimler Mk II Armoured Car

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 9april 2024
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.431
Na het débacle met de Ratel 20 heb ik behoefte aan een kleine snelle bouw en mijn keuze is dit maal gevallen op een oud kitje van Hasegawa op 1/72.

Een Daimler Mk II armoured car welke OOB zal gebouwd worden.

Boxart.jpg

De kit in deze vorm zou dateren ergens rond 1977-78. De doos draagt nog het label van Hobby Verborgh te Gent.

Parts.jpg

2 sprues en een decal velletje met 2 kleuren opties.

Instructies.jpg

Simpele maar duidelijke instructies.

Referenties.jpg

Als vuile boekskes hebben we 2 publicaties in CMV met betrekking tot gerestaureerde projecten.

Stay tuned ...
 
Veel plezier met dit kleine voertuig.
 
Klein maar zeer goed passende stukken.

Na een goed uurtje werk:

Onderzijde.jpg

Bovenzijde.jpg

dan mocht ie wat rusten en vandaag nog een uurtje bij gedaan:

Voorkant.jpg

Achterkant.jpg

Nu de toren nog en assen vinden om de wielen op te monteren want die staken niet in de kit.
 
Wat een grappig klein ding :)
Ik weet dat dit goed komt in jou handen Erwin.
 
Bedankt om te volgen.
Wel, de oorspronkelijke intentie om OOB te bouwen is komen te vervallen door het plaatsen van een antenne steun en de plaatsing van 2 achteruitkijkspiegels uit de spares box.

Turret.jpg

De toren (nog zonder antenne steun) en de wielen klaar voor de primer.

Primer 1.jpg

Hier dan de steun gemaakt uit een restje PE en de 2 witmetalen spiegels.

Primer 2.jpg

Het gaat langzamer dan verwacht maar ja, niets aan te doen ...
 
Ik zou het niet kunnen Erwin, al heb ik vroeger in mijn tienerjaren die 1/76 Matchkitjes wel in elkaar gefreubeld. (y)
 
Ik zou het niet kunnen Erwin, al heb ik vroeger in mijn tienerjaren die 1/76 Matchkitjes wel in elkaar gefreubeld. (y)
Maar ja, is maar een simpel kitje hoor, bijna kinderspel.

De Daimler heeft zijn verfjasje gekregen alsook zijn decals en dit volgens de instructies. Ook heb ik metalen assen gemaakt en de wielen bevestigd.

Painted 1.jpg

Painted 2.jpg

Painted 3.jpg

Hij moet nu nog een laag matte vernis krijgen en wat weathering, een antenne en zijn uitlaat.
De uitlaat voorzien in de kit is van het lange type maar de meeste foto's van deze Daimlers tonen een kort type. Ben er achter gekomen dat dit lange type in feite gebruikt werd bij o.a. landingsoefeningen. Ik vind het echter wel iets hebben en ga het lange type toch behouden.

Door de metalen assen te maken kan deze nu rijden als een autootje, grappig.
 
Deze heb ik als Dinky Toy (#670). Leuk snel projectje Erwin, is soms even prettig.
 
Staat lekker in zen jasje. (y)
 
Deze jongen is afgewerkt en deze middag gebruik gemaakt van de (straffe) zon om foto's te nemen buiten hetgeen het model een beetje overbelicht heeft gemaakt.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Niet vergeten dat het model maar 5 cm groot is hé, slechts de helft van wat je ziet op de foto's.

Op naar het volgende model.
 
lijkt wel een andere kleur met vorige foto"s,
proficiat , ziet er best knap uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan