Hoofdsponsor

1/72 C-47 Dakota

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes
Sabre
 
Wow ene van mijn favorieten...! Waar heb je deze kit gevonden kan hem alleen maar krijgen als privetransport maar niet militair!!
Alsnik mij niet vergis isbhet deze kist die de paratroopers dropte boven Frankrijk tijdens de invasie en ervoor...?

Grtz yves,
 
Kan wel spijtig genoeg de eerste zes foto's nie bekijken ?!

Grtz yves,
 
het schilderwerk is wel een beetje mislukt of is dat maar een gedacht
 
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgblijkbaar is er één en ander mislopen met het plaatsen van de foto . daarom zal ik er hier nog enkele toevoegen . Voor Seaking , het schilderswerk is niet mislukt maar wel een beetje donker uitgevallen en valt de vervuiling en beschadigingen in realiteit beter mee dan op de , alles uitvergrotende , fotos
Ik vond deze kit op een beurs , IPMS Teralfene , in de versie zoals gebruikt op D-day
Sabre
attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpgattachment.jpg


attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpgattachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg




attachment.jpg
 
Tof vliegtuig, doet me denken aan de game Medal of Honor: Airbourne. Je moet dan ook uit zo'n vliegtuig springen terwijl die onder vuur ligt (vliegt). Mooi gedaan. Die vergrotende foto's geven inderdaad soms een vertekend beeld, heb ik ook ondervonden tijdens m'n Unimog-project.
 
tja missen is menselijk he,dat is toch al een redelijk oud toestel ik denk rond de 1950 jaren
 
Seaking, bedoel je de kit of het vliegtuig?
Het vliegtuig is gebruikt op D-Day.
Het is één van de bekendste WO II vliegers.
 
Nu ben ik mij aan het afvragen: zo'n C47, was die tijdens de landing blauw??:huh:
 
Is hij in olive drab? Het zal dan wel aan de foto liggen want hij lijkt mij blauw, daarmee ik niet goed kon volgen!:unsure:
 
Toch opletten met het verouderen van dit vliegtuig. De voorste rand van de vleugels, vanaf de motorgondel tot aan de vleugeltip was voorzien van een (opblaasbare) rubberband die ijsvorming aan de vleugels moest voorkomen. Is daarom ook in het zwart geschilderd, dus denk ik dat dat de verwering niet juist is. Let wel, ik ben niet zeker dat dit op elk type DC3/C47 werd toegepast.
zie volgende link: http://www.theaviatornetwork.com/pdf/GTM-10-050130_IceRain.pdf
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan