Hoofdsponsor

1/72 C-119 G "Flying Boxcar"

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Met deze foto's van mijn laatst afgebouwd project ben ik weer helemaal bij met het posten van de foto's mbt mijn afgewerkte kits
Het betreft de C-119 G "Flying Boxcar " . Het in de jaren vijftig zeer herkenbare vrachtvliegtuig van onze Belgische Luchtmacht . Voorloper van de C-130 . Gekend door iedere para
groetjes
Sabre

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

bouwgroetjes
Sabre
 
Mooitje, en niet de gemakkelijkste m te bouwen. Wat heb je gebruikt voor de Alu-finish?
 
prachtig resultaat, heb zelf ook nog 1 in de kast zitten die nog moet gebouwd worden :)
 
prachtig mijn grootvader zou over dat toestel uren kunnen verteld hebben hij heeft er namelijk jaren aan gewerkt bij de luchtmacht.
 
Ja , buiten de raamstijlen van de cockpit die mij wat problemen bezorgden is de schildering (tamelijk) goed meegevallen . Ik gebruikte gewoon de alu -en zilvertinten van Valejo en Tamiya , wel voldoende , tot wel 50% verdund . Het is wel belangrijk deze kleuren goed te laten harden alvorens verder te bouwen of te bewerken met cire , vernis o.d.
Sabre
 
Prachtig vliegtuig en ook een beetje nostalgie voor mij ..ik heb ze nog in de lucht zien hangen ...mooi gedaan man en ben weer blij dat er mensen zijn die terug Belgische luchtmacht bouwen ....toppie:)
 
prachtig gedaan zeker de luchtfoto's knap werk
Marc
 
Heb er ooit 1 gebouwd voor een ex-para die er nog uitgesprongen was. Was toen ook een beetje zoeken naar de juiste letters van "zijn" toestel.
Heb dan maar uit pure nostalgie die doos opnieuw gekocht om deze ooit eens opnieuw te bouwen want ook ik heb deze nog weten vliegen en dan later in de motteballen zien staan op Koksijde.

Ziet er verder een topwerkje uit.
 
Ik heb deze ook gebouwd, het is een behoorlijke tailsitter maar je kan er gemakkelijk een lege batterij in stoppen zodat hij blijft staan. Leuk is dat je er ook een 1/72 vrachtwagentje en een referentieboekje bij krijgt.
 
Van welk merk is de bouwdoos? Of heb ik dat gemist?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan