Hoofdsponsor

1/35 Britisch Special Air Service Jeep [WIP]

ERVARING
Nog steeds een beginner
BOUWWIJZE
OOB maar met lichte aanpassingen.
BOUWBUDGET
Geen limiet
BOUWSTATUS
Just Started
COMMENTAREN
Wees lief voor me maar blijf eerlijk :-)

Bitweiser

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 aug 2023
Berichten
110
Locatie
Tongeren
Opnieuw een Jeep en het derde en voorlaatste voertuig voor mijn LRDG diorama. Een kit die blijkbaar bijna zo oud is als ikzelf en die we niet gaan bouwen als een SAS versie maar wel als een LRDG versie. Er zal dus heel wat knip en plamuurwerk bij komen kijken en ook de PE onderdeeltje kunnen hopelijk wat "verbouwd" worden. Er werd ook wat extra lectuur aangeschaft. De maskers voor de wielen heb ik zelf gemaakt met een Cameo snijmachine (als test).

Tamiya SAS Jeep 0 - Start.jpg
 
Het onderstel stak redelijk snel in elkaar maar om het met de carrosserie passend te maken was heel wat overtuigings- en klemkracht nodig. De kwaliteit die we van Tamiya gewend zijn kan duidelijk de leeftijd van deze kit niet verbergen. Niet te zien op deze foto maar er zijn heel wat gaten en naden die opgevuld en geschuurd moeten worden... Dat is voor straks er is toch niets op TV.

Tamiya SAS Jeep 1 - Klemmen.jpg
 
Die Tamiya jeeps vertonen inderdaad hun leeftijd, net als deze van Italeri en Heller trouwens.
 
Omdat er nogal grote kieren zijn heb ik de vloeibare putty van Mr. Paint gebruikt. Mr. Surfacer werkte niet zo goed vond ik. Nu verder plamuren en opschuren.

Tamiya SAS Jeep 2 - Filler.jpg
 
Nog wat gietnaden op de uitlaat en deze verdient het om uitgeboord te worden.
 
Zo het model staat in de primer. Ik heb zoals gezegd wat afgeweken van het bouwplan om er een LRDG versie van te maken. De kooi voor de jerrylans werd achteraan toegevoegd. Zo ook de beugels op de hoeken achteraan die op deze kit ontbraken. De aanwezigheid van de Browning M2 (.50 cal) is overduidelijk. Hiervoor werd ook een steun gemaakt. Rechts werden ook beugels geplaatst voor een reservewiel. Dit model heeft geen motor. Nu kunnen we wat kleur gaan toevoegen en heeeeeel veel bagage...

Tamiya SAS Jeep 3 - Primer.jpg


Tamiya SAS Jeep 4 - Primer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat update foto's. Er dient wel nog een wash aangebracht te worden om de koord vooraan wat realistischer (donkerder) te maken. Ik denk ook dat ik wat roest ga toevoegen op de condenser (rond de waterdarm) en ook de lampen moeten nog een transparante acryllaag krijgen.

Tamiya SAS Jeep 5 - Front.jpg

Het kompas vraagt ook nog wat aandacht net zoals de laadbak die wat meer aandacht verdient (meer bagage).
Tamiya SAS Jeep 6 - Above.jpg

Tamiya SAS Jeep 8 - laadbak.jpg

Eén zijkant is klaar. Misschien nog een drinkbus toevoegen en nog een slaapzak of iets dergelijk op het spatbord maar dat moet ik nog even bekijken. Het resultaat tot nu toe...

Tamiya SAS Jeep 7 - zijkant.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan