Hoofdsponsor

Anders / onbekend bouw zeilschip President [wip]

renske

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jan 2014
Berichten
45
beste vrienden

hierbij zet ik de eerste bouw van het zeilschip ik heb de romp al klaar en begin met de dekken en schilderwerk het is de eerst dus spannend
weet dat ik met al de vrienden tips mag vragen en dat is altijd posetief daar ik altijd plastiekboten is dit een uitdaging tot nu gaat het goed

tot de volgende
Renske
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je romp ziet er al prima uit.
Neem je tijd voor de masten en het touwwerk, deze bepalen uiteindelijk het afwerkingsniveau van je schip.
succes met met de volgende stap, ik volg op de voet.
vgr Marc
 
heb deze zelf ook een aantal jaren geleden gebouwd en kan eventueel wat foto's doorsturen van mijn model
het staat momenteel opgeslagen in een kast onder plastic

heb deze gebouwd ruim 20 jaar geleden :)
 
Ziet er een mooi schip uit, ik blijf zeker volgen.
 
beste jan dat is een tof idee ik heb dat schip overgenomen van een zieke vriend hij was er aan begonnen had twee stukjes gezaagd en kon niet verder hij heeft wel gezegd dat er verschilende stukjes kwijt was dus moet ik wat bijmaken dus fotos kunnen helpen

bedankt renske
 
Dat is je eerste houten boot ??? wow, dat ziet er al heel erg goed uit, het moeilijkste heb je nu eigenlijk al achter de rug om zo te zeggen. Let wel, ik zeg het "moeilijkste", niet het "lastigste", want dat laatste komt nog in de vorm van touwwerk allerhande.
 
Ik sluit mij aan bij de vorige reaguurders. Deze romp ziet er wel erg strak uit. Dat is goed werk!.
 
bedankt dancooper

het was een hele klus maar ik heb goede bouwmeesters in mijn kennis kring en dat help al eens maar het lukt

bedankt
 
hier nog wat foto's van mijn President

2014-09-27%2016.01.26.jpg

2014-09-27%2016.00.49.jpg

2014-09-27%2016.01.58.jpg

2014-09-27%2016.02.02.jpg
 
zeer mooie jan kan mij geen beter voorbeeld bedenken
bedankt
Renske
 
Ziet er een mooie boot uit.
Is de romp ook met dubbele beplanking?

Blijf ik volgen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan