Hoofdsponsor

1/35 Blick auf die Mädchen [wip]

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
H

Hondafan

Guest
Nog steeds aan het wachten op verf voor de Karl, en om niet constant figuren te moeten schilderen in tussentijd beginnen we op het gemak al eens aan een volgende projectje.

De doos is de Masterbox 35157
28313376692_c0c70e26a9_o.jpg

Opzet van het diorama wordt dus ook het maken van een waterval.
Hiervoor heb ik mijn gebruikelijke methode genomen voor het maken van de rots, piepschuim en gips.
28731105836_1ba1197f70_o.jpg

Deze dan geplaatst op een plaat en voor de basisondergrond gezorgd voor de waterpoel, een beekje en plek waar uiteindelijk de figuren op dienen te komen.
28731105976_3ca4c3cf57_o.jpg
Deze foto is wel donkerder dan de effectieve rots, ik ben nog aan het zoeken naar een methode om eens fotos te kunnen maken waarbij de kleuren deftig uitkomen zoals ze zijn, maar tot hiertoe nog niet gevonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi :) ga ik zeker volgen

mss leuk om inspiratie/tips uit te halen
het bouwtopic staat erbij vermeld

TOPIC
 
die had ik ook al gezien ja :D
Mijn diorama gaat zich wel niet in zo een tropisch gebied situeren, maar heb het bouwverslag toch al eens doorgenomen :D
 
maakt niet uit waar het zich situeert, zolang de dames er maar bijstaan :D :ph34r:
 
hahahahaaa, en zolang ze er maar goed uit zien zeker :p
 
Onder welke verlichting werk je, Hondafan? Ik gebruik een Daylightlamp.
 
Gebruik je die ook voor de foto's? Zorg dan dat het licht schijnt op de kant die je fotografeert.
 
Ja wordt ook voor de fotos gebruikt, maar binnenkort heb ik een beter toestel ook enzo, dus dat gaat wel schelen
 
voor water heb ik hier Still Water van Vallejo staan.
Nu vermoed ik dat dit goed is voor het beekje/riviertje en het vijvertje, maar voor de waterval zelf heb ik mijn twijfels of het daat voor geshikt zou zijn.
Iemand ervaring met dit product?
Heb het zelf nog niet gebruikt, de fles die ik heb is zelfs nog ongeopend
 
De beste verlichting is eigenlijk de zon, maar die schijnt hier niet altijd even fel :8
Maar als je kan, buiten fotograferen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan