Hoofdsponsor

Arthas (uit World of Warcraft)

ERVARING
Helemaal geen ervaring met figurines
BOUWWIJZE
Downloaden - Printen - Schilderen - Assambleren
BOUWBUDGET
Tjah, ik zou zeggen een 15-tal cL UV Resin
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag.

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Even een zijsprongetje naar de figuurtjes, niet dat ik plotseling een nieuwe roeping gevonden heb maar ik had nu deze mooie bestanden om af te printen dus wil ik er ook nog een kleurtje op.
Verwacht niet te veel, want ik ken echt niets van figuurschilderen.

Het eerste stuk dat uit de printer kwam, was de body, in clear blue resin :
IMG-0910.jpg


Niet goed zichtbaar natuurlijk, daarom hetzelfde bestand op de filamentprinter gebakken op een wat grotere schaal :
IMG-0909.jpg


Een pak groter op een fdm printer, maar dat kan ook niet anders want een dergelijke printer kan niet zo fijn werken als een resin printer, daarom zal het de kleinere resin versie worden die gebouwd en geschilderd wordt.

Aangezien het niet mijn bedoeling was om effectief een bouwverslag van dit experiment te plaatsen zijn er nog niet veel foto's genomen... eigenlijk enkel deze van hierboven, en de foto's van hoe Arthas Menethil er nu bij staat/ligt :

IMG-0911.jpg


IMG-0912.jpg


IMG-0913.jpg


IMG-0914.jpg


Wordt vervolgd....
 
Knap figuur wat je daar gemaakt heeft en de schilderwerken vallen heel goed mee voor iemand die dat niet veel doet.
 
Het is eraan te zien dat je geen ervaring hebt :oops::rolleyes:😮
Mocht ik zo'n resultaat gehad hebben met mijn eerste figuren.....
Blijkbaar bezit je meer talent en "Fingerspitzengefühl" dan je ons laat geloven... 😉🤗
Even serieus nu, dat is al meer dan een mooie basis, enkele washes zullen de details mooi doen uitkomen.
Ben benieuwd..
 
Tof Dany , je ziet duidelijk dat je verborgen talenten ooit toch boven komen , ik vind het geweldig
Marc
 
Bedankt mannen.
Ondertussen staat Arthas' lijf al op zijn onderlichaam, de schouderkappen zitten er los op, dit omdat het anders heel erg moeilijk wordt om zijn haren te schilderen enerzijds, en omdat er aan de achterkant ook nog een cape onder komt anderzijds.
IMG-0916.jpg


Ook de pantserplaten van zijn onderarmen hebben een kleurtje gekregen :
IMG-0915.jpg


Wordt vervolgd...
 
Arthas is alweer een stapje verder ondertussen.

Zijn beide armen zijn ook aangezet minus zijn wapenhand omdat ik voor deze de keuze heb tussen een hand met een hamer, of een hand met het zwaard dat hem uiteindelijk zal veranderen in de "Lich King".
IMG-0919.jpg


Het gezicht is natuurlijk het zwakste punt van deze bouw, daar ken ik niets van en heb bovendien ook niet veel geschikte kleuren ervoor...

IMG-0917.jpg
 
hey Dany gij hebt er verstand van om zoiets te kleuren ziet er toch goed uit hoor
Is niet mijn ding maar kan het toch smaken geweldig gedaan
Marc
 
Ziet er helemaal niet slecht uit hoor.
Voor het gezicht kan je misschien eens proberen om een licht bruine wash te geven? Details zoals de mond en ogen gaan dan meer accenten krijgen..
Goe bezig ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan