Hoofdsponsor

1/12 Anja, als tussendoortje (MANARA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Geschilderd als ontspanning en om te oefenen
Speelgoedfiguur van de firma MANARA 200mm in hard plastiek, gekocht op de rommelmarkt 5 euro
als test figuur voor grote vlakken in acryl. Is niet gedacht voor in mijn vitrine was dus stressloos schilderen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Wat bepaald van acryl gebruik je ? Tamiya, Vallejo ?
Echt een geslaagde figuur. Dacht even dat het een foto was. Maar het is toch een knap plaatsje...
Voor dat ti ... ti ... tintje op de borsten. Die doorkijk heb je toch knap gedaan.
amai...
 
Op deze figuur heb ik drie schilder technieken geoefend,
Persoonlijke bevindingen
Nat in Nat, gaat moeilijk en ik krijg vlekken of kleur verschillen tijdens het drogen
met Retarder, vind ik persoonlijk niet echt een oplossing om dat je eigenlijk nooit weet of de onderlaag goed is gehecht.
in dunne lagen werken, ligt mij persoonlijk het best en kan ik het eenvoudigst zelf controleren. duurt iets langer als de andere technieken

Voor een grote figuur, gebruik een deftig groot penseel

De basis kleur is orange brown voor de lichten Beige red toevoegen voor de hoge lichten nogmaals Basic flesch toevoegen, voor de schaduwen Mahogny brown aan orange brown toevoegen. Orange brown niet als kleur alleen gebruiken. het resultaat is een jonge afro-amerikaanse kleurlinge.

Alle kleuren zijn Vallejo Model Color.

Grtx Jan
 
leuk figuurtje! inderdaad voor grote stukken schilder ik ook altijd met grotere platte penselen.

grt nicolas
 
Ziet er wel schattig uit Jan.

Fred
 
Je moet ze wat warmer zetten...ze heeft het blijkbaar koud...
Mooi hoor!
 
Wat ik me wel afvroeg is of haar ogen werkelijk dicht zijn. Ik zie zelfs geen lijn voor wimpers. Of ben ik mis?

Koud ... Zo te zien niet :D Zelfs denkt ze aan nagel lakken :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan