Hoofdsponsor

1/24 Alfa Romeo - Alfetta 1950 [!]

Schaal 1/24 - 1/25
T

TomPattyn

Guest
Iemand zal dit kitje wel herkennen ;) het is namelijk een gewonnen prijsje tijdens de tomobola op de ledendag.

We zijn der dan ook direkt dik ingevlogen en hij staat nu ondertussen reeds klaar om in de primer te gaan.

sized_DSC06599_zps4ddb7f4d.jpg

sized_DSC06600_zps473f38da.jpg

sized_DSC06606_zps9d427748.jpg

sized_DSC06605_zpsb1d7636c.jpg
 
Aah da waarde gij die die voor mijne neus heeft weg gekaapt :D

Prachtige auto. Zo te zien is de pasvorm redelijk goed. Wel vreemd dat er spaakwielen op de boxart staan, terwijl er dichte wielen in de kit zitten.

Maar ik denk dat er aftermarket spaakwielen op 1/24 verkrijgbaar zijn.
 
Hey Pascal op de foto met de onderdelen zie je dat plastic zakje. daarin zitten de spaken :/ het zijn doorschijnende plastic schijfjes met de spaken op in relief...
 
Ik ken dat bouwdoosje maar al te goed. Ik heb dat geschonken. Ben benieuwd wat je er gaat van maken. Ziet er alvast zeer goed uit.
 
Leuk model hoor, succes met de afwerking Tom.

Fred
 
Alles in de primer gestoken en nu een nachtje laten drogen en uitharden.

sized_DSC06607_zpsb5c950c7.jpg
 
Gaat ge het model eerst schilderen en dan monteren ? Hoe gaat ge dan de naden weg werken ?
 
hehe da zo iets dat ik ook zou kunnen tegen komen :8
 
Ik denk dat ge het dashboard (geschilderd en kant en klaar) in de bovenste helft van de body kunt lijmen (de binnenkant van de body kunt ge ook al afwerken en schilderen). Dan de 2 body helften op elkaar lijmen, de naden plamuren en schuren. Om de body te schilderen steekt ge een stuk spons (van die keukensponzen met een groene of rode schuurkant) in de cockpit zodat daar geen verf in kan komen. De motor, radiator en het stoeltje lijken mij monteerbaar na het samenvoegen en schilderen van de body.

Effe de body helften aan elkaar plakken met een paar stukjes plakband en ge weet direct of de onderdelen er nog in passen.
 
Tom, succes met de bouw van je project.
 
Tof autootje ! zie uit naar het vervolg.
 
Veel plezier met deze alfa.
 
Ondertussen al wat goede referentie foto's gevonden.

Kvraag me alleen af waar ik de juiste wielen zou kunnen vinden?
 
Vandaag nog wat verder gedaan met onderstaande als resultaat:

sized_DSC06609_zpsc221890d.jpg

sized_DSC06610_zps2448c246.jpg

sized_DSC06611_zpsf21c60f1.jpg

sized_DSC06612_zps680b333f.jpg
 
Ziet er al netjes uit.
 
Merci mannen, ben nog wat referentiemateriaal aan het opzoeken. K'wil de motor nog wat detailleren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan