Hoofdsponsor

1/48 Viper Mania update 19/12/2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach er zaten dus een getinte canopy bij in de kit, das mooi.
Ik heb mijn canopy bewerkt met sols+ en ecoline, ik was eens benieuwd of jij andere ideen had of andere middeltjes om canopy te kleuren.

Ik kijk uit naar je volgende update :k
 
Wegens het slechte weer ben ik genoodzaakt om maar verder te bouwen.
Vandaag heeft hij zijn verf ontvangen.
Preshading.
1_DSC_9898.jpg
Het grijs op zijn plek.
1_DSC_9899.jpg
1_DSC_9904.jpg
Toen was het tijd om de vernis er op te spuiten en vervolgens decal tijd.
1_DSC_9905.jpg
1_DSC_9907.jpg
De staart decal is de volgende die geplaatst gaat worden maar daar komen straks de fotos van:k

Mark
 
dit is **************

Groot probleem tegen gekomen met de staart decals.
Dit is het vel waar ze normaal op zitten en zoals je kan zien heb ik reeds één gebruikt.
1_DSC_9909.jpg
Deze is dus op de staart aan gebracht met dit als resultaat op de moment.
1_DSC_9910.jpg
Nu hoor ik jullie denken wat is het probleem?????
1_DSC_9911.jpg
Als je goed hebt gekeken zie je dat er twee decals zijn om aan de rechtse zijde te hangen en geen aan de linkse.

Dus met gevolg dat ik nu wel echt strop zit met deze viper.
Ik heb reeds een mail naar de fabrikant gestuurd om ditprobleem uit te leggen en wacht nu op zijn antwoord en oplossing natuurlijk.
Ik baal er lekker van nu ik dacht eens lekker door werken en deze bak afwerkenarghharghharghharghharghharghharghharghharghh.

Dus dan maar weer de ijskast in met die bak.

Mark
 
Da's nu eens iets om zot van te worden.
Ik vraag me af hoe de drukker van die decals zo'n stomme fout heeft kunnen maken. wacko

Als de fabrikant niet moest reageren op je verzoek, dan kan je misschien die ene decal in spiegelbeeld kopiëren en die dan zelf op decalpapier afdrukken.



Droop
 
Ik heb daarneet een mail van de fabrikant ontvangen en gaat me maandag de juiste decal opsturen.
ApplausApplausApplaus
Dus ik blij en kan dus volgende week verder met deze viper.:D:D

Mark
 
Wat een fout zeg !! :| :|

Gelukkig gaat de fabrikant het in orde brengen cute

Voor de rest ziet hij er prima uit.

Groeten, Pascal
 
Man man man dit is inderdaad "om je klakke op te eten" zouden ze hier zeggen.

Maar gelukkig komt het goed :k
Je gaat wel zeer snel zo Mark, jij bent al aan het decalen, ik ben nog altijd bzeig aan het spuiten ;P
Dus als ik het goed heb dan wacht jij niet al te lang om verder te spuiten, is te zeggen om de volgedne kleur er op te doen, ik wacht bijna 12 uur om een volgende laag te leggen of andere kleur te beginnen.

Als uw Decals er nu eenmaal opzitten, wat doe jij dan nog over de decals om ze te beschermen??

Ik blijf dit natuurlijk lekker volgen he B:
 
Hé Dirk,
De volgende kleuren zijn gezet als de eerste droog was.
Ik gebruik verf van gunze en deze droogt enorm snel dus kan ik redelijk verder doen.
Eens alle decals op hun plaats spuit ik er nog een laag blinkende vernis over om de decals te beschermen voor de wash er over gaat.
Eens de wash geplaatst en klaar is gaat er nog een laag mat over zo doende het blinkend weg te krijgen.

Mark
 
Wat een geluk dat het 'decal-probleem' zo vlug opgelost is.

Goeie service van de fabrikant! ApplausApplaus





Droop
 
Hé Dirk,
De volgende kleuren zijn gezet als de eerste droog was.
Ik gebruik verf van gunze en deze droogt enorm snel dus kan ik redelijk verder doen.
Eens alle decals op hun plaats spuit ik er nog een laag blinkende vernis over om de decals te beschermen voor de wash er over gaat.
Eens de wash geplaatst en klaar is gaat er nog een laag mat over zo doende het blinkend weg te krijgen.

Mark


Ok mark bedankt voor de uitleg cute
 
De rechtse staart decal is nu volledig klaar hier hetresultaat.

1_DSC_9916.jpg

Ik ben best tevreden met het resultaat.
De decalis één groot stuk dus dat was wel even zweten natuurlijk.
Nu ben ik vol ongeduld aan het wachten op de andere decal zodat ik deze kan afwerken natuurlijk.

Mark
 
Jawel Mark, die grote decal zit er prachtig op. Hb je extra Sol en Set gebruikt?
 
Ik heb decal setting gebruikt van daco en der is wel redelijk veel van gebruikt om deze mooi in alle lijnen te laten vallen.

Mark
 
Hoe werkt dit dan juist, dus eerst in water leggen, dan decal op je project, en dan daar over een beetje van die decal setting doen??
Ook aan drukken met een doekje of penseel???

Graag eens een beetje uitleg voor ik aan de mijne begin :k

Ziet er trouwens zeer netjes uit inderdaad.
 
Hoe het net werkt de decal setting.
Je plaatst je decal net als anders dus los weken in het water,nadien mooi op zijn plaats leggen.
Zachtjes afdeppen voor het overtollige water weg te krijgen.
Nadien met een penseel de decalsetting aanbrengen op de decal.
Let er el op eens de setting aangebracht de decal NIET meer verschuiven dan is er meer kans op scheuren.

Ook niet in paniek geraken als je de decal nadat je de setting hebt gebruikt ziet verimpelen.
Dat is normaal eens de setting zijn werk gedaan heeft komt alles weer zoals het hoort.
Anders verknoei je je decal.
De decal setting die ik gebruik komt in drie soorten Soft,Medium en hard.
Het beste wat je ook eens kan doen als je er nog nooit met gewerkt hebt is eens proberen op een test stukje.
Zodat je kan zien wat er gebeurt en hoe de decal reageert.
Niet alle decals kun je bv behandelen met de hard want dan kan het zijn dat je niet veel decal meer hebt.

Natuurlijk zoals je weet zorg dat je model vernist is voor je de decals plaatst.
Anders zou het kunnen dat de decalsetting sporen op je model nalaat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mark(ske)
 
Mooie uitleg, heb ik zeker wat aan
Bedankt

En ik zal het straks eens testen :k
 
Drie weken na men mail over dit probleem met de decals,en nog steeds niets in de brievenbusarghharghharghharghharghharghh
Heb ik eergisteren(woensdag)terug een beleefde mail naar de fabrikant gestuurd.
Voor te horen hoe het nu zit.
Tot op heden nog geen antwoord op men mail.
Dus ik begin een beetje schrik te krijgen of deze wel gaat afgeraken?
Anders heb ik nog wel een optie maar vindt die vrij drastisch en is deze bak herspuiten en de decals van de doos gebruiken.>(>(>(

Mark(ske)
 
Dat is jammer om te horen, en raar dat ze nog niet op uw mail hebben geantwoord.
Kun je de decal niet in scannen en dan zelf op decal papier afdrukken, kun je deze dan ook bewerken tot hij de juiste grootte heeft.
 
Vandaag met de post eindelijk de decal binnen gekregen.
Natuurlijk heb ik deze direct op men model geplaatst.
Dit is het resultaat.
1_DSC_0208.jpg

Markske
Nu proberen de eind spurt in te zetten
 
Hey Mark,

Heel leuk dat de decal is aangekomen cute Het maakt de staart erg mooi met dat rood hé ?
Hebben ze enkel die ene decal opgestuurd, of heb je een volledig vel gekregen ? En was er een tekstje uitleg bij of zo ?

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan