Hoofdsponsor

1/16 RC kübelwagen 1/16 (Tamiya) [wip]

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.331
Hey de mannen,

Ik heb gisteren van Karel een kübel RC 1/16 van Tamiya over genomen.
Daar de bediening zeer simpel was hier van (niet proportioneel) heb ik de elektronica veranderd door elektronica die ik nog liggen had van een RC wagen.
Hier volgen enkele foto's.

De originele elektronica:
kubelRC9_zps541d8593.jpg
De motor die je ziet is de motor die voor de sturing zorgde ipv een servo waardoor je enkel volledig links volledig links of rechtdoor had.

Dit is de stuurservo die van de donor RC wagen komt.
Je ziet ook de koperen stuurstang die ik zelf moeten maken heb, aan deze is een oog geplooid en heb ik aan de originele stuurstang vast gezet met een schroef.
kubelRC5_zps69580daf.jpg

Dit is een gecombineerde ontvanger/regelaar van de donorwagen die zeer compact is en dus zeer geschikt in de kubel wegens weinig plaats.
kubelRC6_zps92358d6f.jpg

De witte spoel die je ziet is de antenne die opgedraaid is en zo ook onzichtbaar in de wagen weg zit.
kubelRC8_zpsbf0bdeee.jpg

Hier is de originele aandrijving met het originele motortje van Tamiya.
Dit blijf ik gebruiken. Motortje is goed en neemt weinig plaats in en de aandrijvingsoverbrenging is ook goed waardoor je een goede topsnelheid hebt.
kubelRC7_zps88b16fd5.jpg
kubelRC12_zps7a3e981e.jpg

Hier nog wat foto's van de sturing die ik ook origineel hou met uitzondering van de koperen stuurstang die ik zelf moeten maken heb om de servo aan te sluiten.
kubelRC10_zps35bd8281.jpg
kubelRC11_zpsa0b3112f.jpg

Dit is dan nu mijn kubel:
kubelRC2_zps22e0e5ad.jpg
kubelRC1_zps4e41a4bf.jpg
kubelRC4_zpscbeabba8.jpg
kubelRC3_zps500af7d6.jpg

Op termijn zal hij wel nog een ander kleurtje krijgen maar voorlopig blijft hij zo.
 
Mooi gemaakt buzzie.

Bedankt voor het compliment man.
Het model echter heb ik niet zelf gebouwd maar zo gekocht, heb enkel de elektronica vernieuwd.
Het is wel een mooie aanwinst voor mijn RC troepen op schaal 1/16 vind ik.
 
gaaf man moet je mij is uitleggen ...
 
RC troepen op 1/16???? :unsure: :unsure: :unsure:

Doet mij een beetje denken aan Toy soldiers. :laugh:
 
RC troepen op 1/16???? :unsure: :unsure: :unsure:

Heb momenteel al volgende RC voertuigen op schaal 1/16
1 tiger I, daar is hier een topic van
1 Konings tiger
1 panther (pantiger)
1 stug III
en nu de kubelwagen.
En dit op een paar maand tijd. De troepen groeien snel e.
 
Haja, op die manier, maar als ik "troepen" hoor, denk ik wel aan voetvolk en niet aan voertuigen... snappie?? :$
 
Dacht ik al man, het zijn mechanische troepen e. :) :)
 
he walasha mn Kampfgruppe Kesnika (Kampfgruppe Peiper SS) telt nog altijd 35 voertuigen van tanks tot trucks en jeeps en 40 tal manschappen zo realistisch mogelijk weergegeven met hun rangen enz...

mn mc farlane's zijn 1/10 en supergedetaillerd wij noemen dat scale soldiers

zijn helemaal geen speelgoedsoldaatjes zoals je bij blokker koop ze !!!!

:nowink:;)
 
mooi om te volgen toch

zullen nog wel wat aanpassingen nodig zijn ,denk ik?
 
mooi om te volgen toch

zullen nog wel wat aanpassingen nodig zijn ,denk ik?

Hier zullen op termijn wel wat wijzigingen gebeuren maar voorlopig heb ik nog voldoende projecten lopende en hou ik hem even zo.
 
@Karel, met "toy soldiers" bedoelde ik de gelijknamige film over actionfigures die een verkeerde chip kregen waardoor ze een eigen leven gingen lijden en nog zwaar agressief ook!
 
die heb ik gezien, maar das allang geleden he :8
 
die heb ik gezien, maar das allang geleden he :8
Ik heb hem op video en ja, al een tijdje geleden... zo'n 10-15 jaar intussen??? :unsure:
Toch wel een film die tot nadenken stemt, stel je maar eens voor dat zoiets werkelijkheid zou zijn.
 
ik zou er niet goe van zijn meer dan 35 voertuigen in mn duitse kampfgruppe en 40 tal soldaten en dan mn pattongroep 5 tanks en 20 voertuigen en 30 tal soldaten en dan mn mc farlanes nog mag er niet aan denken dat dit een tweede leven zou lijden ;)
 
ik zou er niet goe van zijn meer dan 35 voertuigen in mn duitse kampfgruppe en 40 tal soldaten en dan mn pattongroep 5 tanks en 20 voertuigen en 30 tal soldaten en dan mn mc farlanes nog mag er niet aan denken dat dit een tweede leven zou lijden ;)
Een tweede leven is ni erg, da noemen ze "recyclage", maar een eigen leven... das wa anders? :unsure:
 
Wees gerust Karel, moest het zo zijn dan was vandaag de laatste keer dat ik bij u binnen kwam. :) :)
 
Mooie kever, maar hadden die wel zo'n langen antenne in het echt ook ? Indien niet, en je wilt het echt schaal houden, overschakelen naar 2.4G is niet echt duur meer tegenwoordig.
 
Hey Dany,

Dat van die antenne weet ik niet echt, zal het nog eens moeten opzoeken.
Die 2,4G is inderdaad niet zo duur meer maar dit had ik nog liggen en heb niet echt veel plaats om de elektronica weg te stoppen.
Die lange antenne mag er eigenlijk af gehaald worden want de ontvanger antenne is opgerold op een speciale haspel hiervoor en zit ook weg.
De elektronica die ik hier gebruik is vrij compact, komt uit een 1/16 truggy en is ontvanger en regelaar in een.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan