Hoofdsponsor

1/35 MAN 5t. milgl 4x4 truck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.441
Vandaag ging het niet goed bij mijn andere lopende projecten en daarom in een vliegende colère zoals ze zeggen eens een doos open getrokken in de hoop eens een OOB of RUDD te bouwen. Mezelf kennende zal dit waarschijnlijk weeral niet lukken want ik bezit redelijk wat fotomateriaal over deze truck, maar in ieder geval komen er bij deze geen after market sets aan te pas.

Wat hebben we?
Een MAN 5ton truck van de Bundeswehr op schaal 1/35 van het merk Revell. Kit zou dateren uit 2001 en is bij mijn weten origineel Revell.
Het is een truck uit de zogenaamde "nieuwe generatie" trucks die vanaf 1977 in dienst genomen werden ter vervanging van alles wat er nog rondreed van na WO2.

attachment.jpg

Het plan is typisch Revell met niet minder dan 55 bouwstappen.

attachment.jpg

Er zijn 7 gietbomen waaronder één klare en een zakje met vinyl banden.

attachment.jpg

We zijn er dus maar meteen ingevlogen om de eerste problemen tegen te komen in de vorm van uitwerppunten in de beide chassisbalken.

attachment.jpg

Het eerste opvulwerk is dus begonnen.

Wordt vervolgd.
 
Hoi Erwin,

Vandaag ging het niet goed bij mijn andere lopende projecten en daarom in een vliegende colère zoals ze zeggen eens een doos open getrokken in de hoop eens een OOB of RUDD te bouwen.

Dit gevoel ken ik ook,moet kunnen vind ik ;)

Die M.A.N 5 Ton,is er nu ook ééntje die je niet iedere dag ziet passeren hier,en best wel een mooi model is,daarom zal ik deze met de nodige aandacht volgen tijdens de bouw,en wens ik je veel plezier ermee ;)

Mvg Filip
 
Erwin, Succes met de bouw van dit project.
 
De Erwin op 1/35 ? Speciaal, met een speciaal modelleke, dat zullen we zeker volgen.

Succes ermee !

Groeten Rik
 
Hey,

Allez, laat u gaan...;)
Wel groot he.... ;) :)
 
Bedankt iedereen.

@Swaken: ik heb de 6- en de 8-wieler ook nog liggen maar beiden dan op 1/72. Op die 8-wieler staat ook nog een kraan dus dat beloofd misschien nog wel iets in de toekomst, vooral omdat die vorkheftruck toch wat gezelschap moet hebben hé.
 
Hebben jullie soms ook het gevoel dat ge u afvraagt of ge een kieken zijt of niet?
Ik was deze kit begonnen met de intentie een OOB of RUDD te maken maar als ik dat zou doen dan zou ik geen modelbouwer meer mogen genoemd worden vrees ik. Er is in deze toch redelijk jonge kit bijna geen enkel onderdeel aan te treffen dat niet voorzien is van enkele uitwerp punten (soms zelfs uitwerp putten ). Deze dienen stuk voor stuk opgevuld te worden en elk stuk moet natuurlijk ook opgekuist worden.
Van een snelle bouw kan hier geen sprake zijn en dus doen we op het gemakske verder.

attachment.jpg

Een update van de bouw van het chassis.
Mijn referentie foto's vertellen mij dat ik nog veel kleine aanpassingen zal moeten doen alvorens deze in de verf gezet zal worden. Wat de juiste chassiskleur betreft ben ik er ook nog niet aan uit. Ik heb foto's van een zwart, een groen en zelfs een bruin chassis dus we kunnen alle kanten uit.

Wordt vervolgd.
 
sommige merken zijn bekend en berucht voor hun uitwerppunten op hun modellen..... en dan ook nog op de plaatsen dat ge zegt : " das erover !!!!!! "
 
Van wat putjes opvullen kun je niet zeggen dat het geen RUDD meer is, dat het de bouw wat afremt, dat is gekend.

Wat de kleur betreft, kijk eens bij GUnit. Dan start je met bruin, wat haarlak, wat zwart, wat groen, een beetje water en ge krijgt een mooie roestketel ! :P

Succes nog met de bouw Erwin, enne... bon courage met de puttekes.

Groeten Rik
 
Mercikes Rik maarre "wat puttekes".....minimum 2 op zelfs het kleinste onderdeel vind ik toch van het goede wat te veel.
In ieder geval is er nog veel werk te verrichten aan het chassis als ik het een beetje (veel) op de realiteit wil doen lijken. De Revell kit is een goede basis voor hetgeen ik er wil aan verbeteren. Andere leden van dit forum, zoals onze Famo, hadden waarschijnlijk het chassis al grotendeels herbouwd.
 
We hebben er toch aan verder gewerkt, de meeste grote onderdelen steken in elkaar.

attachment.jpg

Nu eerst nog het chassis wat verder detailleren. Zeker de grote uitlaten verdienen aandacht en de connecties naar de motor.

attachment.jpg

Wordt vervolgd.
 
tzijn onder andere de details die het hem doen Erwin
 
Wat scratch en enkele extra details geven een persoonlijke toets aan je model.

Goed bezig, Erwin. Leuke details die je toegevoegd hebt.

Groeten Rik
 
Hier zijn we terug en we zijn redelijk goed gevorderd ook.

De truck is voorzien van de meeste onderdelen en is behalve zijn groene grondlaag nu ook gespoten in Tamiya Nato Green XF67. Later zal hier nog de bruine en zwarte camo aan toegevoegd worden.

attachment.jpg

De ramen zijn natuurlijk nog afgeplakt. De uitlaat mocht een beetje roest zijn en daarom deze wat aangepakt (grondlaag groen + Vallejo roest + haarlak + Tamiya - White Spirit + roestpigmenten) Het resultaat is nog niet "af" maar mag reeds gezien worden.

attachment.jpg

Zicht op de bijkomende aangebrachte leidingen aan het chassis. Ik heb mij gericht op wat er na de bouw nog zal van te zien zijn; niet op het technisch correcte verloop van punt A naar punt B.

attachment.jpg

Het meeste zal weggestopt zitten na de aanbreng van de laadbak. Ook ter hoogte van het reservewiel werden bijkomende leidingen aangebracht.

attachment.jpg

Het meest zit ik nu nog verveeld met de trekkabel. Op mijn referentiefoto's zie ik dat er een dubbele kabel loopt vanuit de trommel naar voor toe maar ik heb er geen idee van waar die uitkomt; daarvoor is mijn documentatie onvoldoende en ook het net heeft mij tot nu geen uitkomst kunnen bieden. Indien de kabel recht toe recht aan naar voor zou lopen dan zou die uitkomen ter hoogte van de koplampen en dat kan niet juist zijn.
Ik blijf echter verder zoeken en alle tips zijn uiteraard welkom.

attachment.jpg

Het zeildoek moet ook nog gespoten worden. De Nato camouflage werd blijkbaar doorgetrokken op het zeildoek om één geheel te vermen.

Wordt vervolgd.
 
De eerste link geeft waarschuwing bij mijn anti virus ;)

Ik ben benieuwd naar de camo.
 
Mooi modelleke voor "modern" materiaal :P
De banden zien er echt gepast uit voor een leuke "pigmentensessie"!
Bon... nog een post die ik ga volgen :)

Thierry
 
Bedankt iedereen.

@Silenoz: bedankt voor de links. Blijkbaar heeft de truck, waarvan ik een fotoshoot had gemaakt, geen rollers vooraan. Raar misschien maar ook één van de trucks in de links heeft die ook niet.
Zal dus de boel een beetje moeten aanpassen en een beetje scratchen.
 
Erwin, dat ziet er goed uit man. Goeie vorderingen gemaakt.
Hoe gaat het met de samenstelling, past het een beetje??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan