Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey, :)

Na mijn perikelen met de fw190 ben ik terug met geheel iets anders en voor mij een nieuwe uitdaging, namelijk een boot, tja, anders zou ik niet in dit stuk van het forum openen natuurlijk.
Zoals de titel het al beaamt is het de beruchte snellboot van de kriegsmarine. Ondertussen hebben jullie al verschillende zien apsseren van andere bouwers, maar ik wil me graag aansluiten bij het bouwen van zo'n ding. Laten we hopen dat het goed komt.

Wat kleine foto van de doos en wat brol die erbij moet komen.... ;) Foto's zelf van de sprue ga ik hier niet tonen, anderen hebben dit al voor mij gedaan en we gaan niet in herhaling vallen natuurlijk.

img0001ry.jpg


img0002puv.jpg


img0003qab.jpg


img0004fen.jpg


img0005bok.jpg


Ondertussen zijn we wat aan het bouwen, van zodra het klaar is voor foto's zullen deze uiteraard volgen...
Doei :) ;)
 
vind ik een knap schip, ik volg op het droge :D
 
Veel succes met de bouw Swaken. Heb het geluk gehad er reeds een klein stukje van te mogen aanschouwen op de club bijeenkomst en het zag er meer dan goed uit.
'k zou zeggen, ik bouw zoveel met U mee maar in detail en tijd kan ik U niet bijhouden. Zal de mijne maar uitstellen voor een paar jaar of totdat ik het zot in mijnen kop krijg en er in een bevlieging toch aan begin.
 
Deze ga ik zeker volgen he swaken, de mijne is ook nog in afwerking dus wie weet pik ik hier nog een paar ideekes mee ;)
 
Swaken,veel plezier en succes met deze knapperd!
 
mooie setjes er bij gekocht,word het een wilde zee of wat kalmer
 
Hey,

Mercie jongen voor het volgen van den draad.
We zijn al goed gestart en hoop binnenkort toch al iets te tonen uiteraard.
@Yvan, daar ben ik nog niet op uit, maar als je iets wil met dynamiek erin, weet je het wet zekers....;)
 
Hey,

Allez, hier zijn we terug met een update van ons bouwverhaal.
Zoals we weten dienen we te beginnen met de bovenbouw van de kajuiiten en de observatiekoepel. Gezien iedereen dit standaard maakt wou ik eens iets anders, maw, we gaan wat scratchen, meer bepaald de stuur- en radiokajuit. De gebruikten brol daarvoor is uiteraard plasticcard en kleine fijne koperstukjes of overschotjes van PE.
Zoals je zelf al gezien hebt in de 'entré' smijten we wat koper ertegen om het geheel wat fijner te maken. hopelijk valt het al mee wat ik gedaan heb, hier zijn wat foto's....

img0006wc.jpg


img0007gf.jpg


img0008ju.jpg


img0009ym.jpg


img0010ebk.jpg


img0011wc.jpg


img0012cpk.jpg


img0013bv.jpg


img0014ri.jpg


img0015ih.jpg


img0016bs.jpg


Voila se, ik hoop dat het in de smaak valt he ;)
 
Pfoe zo te zien moeilijke stukken plastic. Maar zit er zeker en vast knap uit, amai!
 
proper gesmeten swa,vele extraatjes,zal een toppie worden
 
Ik heb wel iets met die snelle torpedoboten. Zien er zo snel uit zelfs als ze stil liggen. Dat ding bovenop is dat een verrekijker en hhoort dat stuurwieltje daaronder erbij voor bediening?
 
Zeer goede start Swaken, ziet er al heel wat anders uit. Doe zo verder zou ik zeggen ......
 
Hey,

Merciekes jongen voor jullie comments ;)
@ lightning Strikes, indd die draaiwielen staan daar op voor hoogteregeling en diepteregeling voor de verrekijker die eigenlijk een soort van afstandsmeter is. Geen nood, alles die erop moet staan, staat ook erop. ;)
 
mooi detailwerk. komen de deuren dan niet open te staan zodat je er iets van te zien krijgt?
 
Mooie kit blijkbaar met veel details.

Nog veel succes alvast, ziet er al knap uit !
 
Swaken, die afgeschuinde PE deuren die in de zijwand zitten, zijn die in werkelijkheid zo dik of was het de bedoeling een uitsparing uit te schuren en de PE versie in het gat te steken? Ik vraag me af of er fotoreferentie bestaat voor zo'n Schnellbootinterieur.
EDIT: op deze link zie je hoe het er in 1/35 uitziet: http://s279.photobucket.com/albums/kk140/TheralSadurns/?action=view&current=IMG_4255.jpg (te vinden op http://modelshipwrights.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=130092&ord=&page=35.

Dat zijn van die dingen waar je Eduard gewoon niet op kan betrouwen, heb ik ook al ontdekt.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

@Steven, neen de PE deuren zijn niet te dik maar liggen erop. Ik weet dat dit misschien niet de juiste / beste plaatsing is, maar wanneer het spul compleet dicht is, waarbij dan nog ook enkele figuren gaan in staan, zal er bitter weinig te zien zijn en zullen we content mogen zijn dat de deuren er nog zichtbaar zijn. Veel fotomateriaal bestaat er echter niet van de echte S100's. Uiteraard heb ik wel enkele boeken liggen over het onderwerp, doch ook daarin weinig dat ons kan verder helpen. Zoals je al gezien hebt, ben ik de kajuiten aan het uitbouwen in scratch, maar ook daar blijft het behelpen met hier en daar een foto en zo de samenvoegingen te maken tot 1 geheel. Uiteraard dienen we hier te letten dat het geen 35 model is maar een 72 model, ook dit maakt een verschil in bouwen.
Bedankt voor de linken, die had ik ook al in het bezit, maar zo kunnen we elkaar vooruit helpen ;)

Momenteel nog enkele kleine toevoegen gedaan aan het model zodat er wat detail te zien is eenmaal hij mocht klaar zijn. We hebben de kajuit/observatietoren eens samengevoegd en op het schip geplaatst, gewoon om te kijken of alles klopt. Hiervan het resultaat,

img0017pu.jpg


img0019cg.jpg


img0018k.JPG


Voila se, ik hoop dat het een beetje goed is ;)
Tot de volgende.
 
Verdorie Swaken, dat ziet er al wreed goed uit jong.
 
Goe bezig zou ik zeggen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan