Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Hey,

Mercie jongens voor jullie comments :) :)
Het staat nochthans in de titel dat het 1/72 is, jullie kennen me nu al een tijdje van op het net, en sommigen in het echt, dat ik enkel en alleen bouw in de brailleschaal oftewel 1/72. Da's gewoon omdat ik verzot ben op die schaal, je mooie combinaties kunt maken met vliegtuigen, voertuigen, vaartuigen in diorama, en dat het wat minder plaats in neemt in de kast wanneer afgebouwd.
Met de moderne giettechnieken moeten we niet meer onderdoen voor de koninginnenschaal.... ;) :)
 
Hallo weer,

Hier zijn we terug met een kleine update.
We hebben het voorste dek wat opgefleurd met wat lekkers van PE en scratch zodat het wat 'echter' gaat lijken... :)
Neen, het afsluitdeksel voor het boegkanon was wat te groot en niet op dikte volgens de schaal. Volgens mijn foto's, en ik heb er heel wat, stond dat ding op een soort van pootjes met daarbij horende pinbevestigingen. Uiteraard zijn die gemaakt met wat evergreenspul en koperdraad... ;)
Uiteraard, en niet meegeleverd in de kit, waren de munitiemagazijnen en dito houders die mooi in zijn patroon zijn geplaatst, alsook een houder voor een reserveloop van het boegkanon, werden op het dek (los-)geplaatst. Andere kleine brol stond er al op maar maakt het geheel toch af.

Allez, foto's,...

fvf.JPG


ip.JPG


rn06.jpg


58z.JPG


g1ea.jpg


psw.JPG


Voila se, nu verder doen aan de vuldoppen van de brandstof en andere lekkers voor op dat bootje... ;)
 
hahahaaaaaaaa,brol noemt hij da
 
Hey,

Mercie Yvan, 't ja hoe moet je dat anders noemen he... :)

Maar allez, we zijn terug met een update. Gezien onze beenperikelen zijn we thuis en kunnen we bouwen uiteraard. We hebben wat verder 'gespeeld' aan de bewapening van dat ding. Eerst en vooral is het boegkanon, den 20m flak 38 onder handen genomen. Hierbij de opmerking, voor ons puristen dan toch, dat het kanion in de kit op gene zak trekt, het lijkt er maar zelfs niet op, veel te eenvoudig geconstrueerd, met de moderne giettechnieken kon men dit wel anders aangepakt hebben. Maar allez, de scrachters onder ons moeten ook hun ding kunnen doen uiteraard. De PE van Griffon models voor de bewapening van hetzelfde laken een broek, trek ook op niet te veel, enkel het richtapparaat is iets waar we mee wegkunnen, dus er schiet niet veel meer over dan zelf te fabrieken zoals hier gangbaar is op het forum.... :) ;)
Het schietding is aangepast aan de foto's en de technische tekening die we hebben, dus ik hoop dat het goed is voor jullie.. :)
Genoeg geleuterd, nu foto's..

2xei.jpg


lkt1.jpg


fge2.JPG


rq1h.JPG


en (los)geplaatst in zijn natuurlijke habitat.....

occ6.jpg


uvdk.jpg


Voila se, het volgende dat gedaan moet worden is denken aan het spuiten van dat ding, zodat er eens schoon kleurken op kan.... ;) :)
 
Awel Swaken, weeral op dreef zie ik.
Nu begint ge blijkbaar ook al te behoren tot de "gekke scratchers" zoals ze zeggen! Topwerk zoals gewoonlijk natuurlijk!
Maar macrofoto's leiden tot muggeziften: zie ik daar nog een klein braamken boven op het vizier? (Foto 3)
Verder geen commentaar, niets dan bewondering.
 
Hey,

Mercie gasten, @Erwin, 't ja blijkbaar zit daar een uitstulpingsken die ik zelfs met het blote oog niet heb gezien, ja ge weet het he, die macrofoto's zijn voor onze schaal eerder een vloek dan een zegen.
Als zotte scratcher zou ik mij niet aanzien, er zitten er hier andere calibers die nog zotter zijn..... :)
 
Weer mooi priegelwerk swaken.
Maar dat zijn we al gewend van u.
 
Dat zijn ferme frutselwerkjes die ge hebt gedaan met dat ding Swaken.
Op die schaal die kleinigheden in mekaar priegelen... chapeau maat.
Ik kijk al uit naar zijn kleurke (jij waarschijnlijk ook ;) :D )

Mark
 
Sta nog altijd versteld... ik heb hetzelfde bootje gebouwd, maar ik heb het al gezegd, dit is niet dezelfde doos ;)
 
Hey,

We zijn al terug, ja ik weet het, het is snel deze keer, maar gezien het feit dat ik thuis ben met de knie, kan ik gerust wat doorwerken nu.
Ondertussen hebben we verder gewerkt aan het tweede kanon, de dubbel 20 mm flak 38 op het middendek van de boot. Het meeste werk komt van de Voyager PE set (enkel voor de bewapening), die hier en daar wat aangepast diende te worden, maar al met al een mooie update is geworden, het belooft voor het groot kanon, de 37 mm achteraan dat bijna volledig in PE is..... :)

Allez, foto's....

nii7.jpg


iv2u.jpg


r5o3.jpg


k0kt.jpg


hntp.jpg



en natuurlijk terug in zijn natuurlijke habitat, waar hij moet staan,...


i7qa.jpg


umwx.jpg



Indien je de grootte wilt voorstellen moet je maar kijken naar de snijmat, ieder vierkantje is een 1cm², dus priegelwerk was het wel, maar geeft een grote voldoening na afwerking.... ;)
 
Hé, Swaken, ik ben ook aan zo'n Flakjes bezig, maar die passen met een stuk of vijf in zo'n vierkante centimeter. Mooi werk, heb je het al vastgelijmd? Is het niet makkelijker om dat apart te schilderen?
 
Hey,

Steven, neen niets is zoals het lijkt, alles is los gemonteerd, dus zeker nog niet gelijmd en dit om schildertechnische redenen natuurlijk.
Maar ik construeer zoals het 'echt' moet zijn. Op de foto's zie je het niet natuurlijk maar de flak kan draaien rond zijn as, alles is gewoon werkbaar, maar nadien zal alles vastgezet worden bij de definitieve plaatsing... :)
Ik geloof dat jij bezig bent aan eentje op 350 schaal, is het niet?? ;)
 
schitterend werk aan deze... en veel beterschap toegewenst...
 
Sluit ik mij helemaal bij aan Silenoz, schitterend werk Swaken en veel beterschap met de knie.

Mark
 
Hey,

We zijn terug met een kleine update.
Ik heb hier omwegen voor moeten maken want de site alwaar ik mijn foto's normaal opsla, zit blijkbaar met problemen, vandaar ik ze upgeloaded op ons forum dan maar.
Ondertussen al wat verder gedaan met het beschilderen van den boot en wat verder gewerkt aan het diorama zelf, maar daarover meer in de juiste topic.

Hier wat foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, tot de volgende.... :)
 
dik in orde met deze grijstinten swa,parket is al mooi verweerd
 
Hey,

Mercie Yvan om eens in de catacomben te komen kijken.
De grijstinten zijn momenteel al wat meer verzacht omdat er een wash overstaat. Nu komen ze meer subtieler over en da's meer mijn werkwijze. Eveneens is de houten vloer al veeel veranderd want deze is meer verweerd en gewasht. Momenteel is het grijze dek geschaduwd en beginnen we nu met het oplichten van alle delen, weeral een serieus werkje, ik begin te rekenen met zoveel weken voor dat en zoveel weken voor dit.....
Maar we doen gestaag verder natuurlijk. ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan