Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Lol Swaken, der zitten precies wat meer onderdelen in jouw doos dan in de mijne ;)
 
Weeral op en top Swaken hé, details tot en met.
Goe bezig.....
 
lanceerders klein beetje opgewaardeerd,altijd goe bezig deze swa
 
Hey,

Mercie jongens,we doen osn best he... ;) :)

@Tom, mijn doos is de basisversie met de zelfbouwonderdelen erbij verpakt, dat scheelde op de prijs bij aankoop :)) ;)
 
Hey jongens,

Hier zijn we terug met een update. Velen zullen denken, dat wordt tijd, indd, het werd tijd ook, maar we hebben zeker niet stil gezeten uiteraard.
Ondertussen zijn we al wat beton gaan snuiven ook tussendoor, en terwijl ik dit doe kan ik niet modelbouwen natuurlijk, alhoewel ik mij graag eens in twee zou delen om beiden te kunnen doen.... ;)

Wat hebben we verder verwerkt aan het bootje, awel, de revetten zijn erop gezet aan alle kanten, de ganse voorkant is voorzien van plaatsstaal (de echten he) en dit hebben we nagebootst door het plaatsen van revetten volgens documentatie. De revetten zelf zijn resinbolletjes op een drager, zijnde een decal van het merk Archer. Die hebben verschillende maten in voorraad en zijn zeer gemakkelijk te gebruiken. Zoals een gewone decal met de gekende sl en set's erbij en daarna voorzien van een tweetal fijne laagjes klir om de boel te verzegelen.

Verder werd het voorste compartiment samengebouwd alwaar het voorste geschut in zit. Dit werd al geschilderd en verweerd daar men achteraf er niet meer kan. Tevens werd dit al afgeplakt voor de bescherming van de verdere bewerking van het model, dus momenteel zie je dit niet meer. Nadien komt dit wel weer terug na het spuiten van gehele model.
Eveneens werd de plaats alwaar het 'kasteel' staat, zijnde de halve koepel, bijgewerkt zodat hij zeer goed past (droogpassen). Daarbij werden de beide zijkanten, alwaar een stevige verdikking opzat die in het echt er niet opzat, weggeschuurd (ik blijf maar schuren op dat ding hier) en voorzien van wat detail. Deze verdikking zie je op voorgaande foto's met de torpedo-installatie. En ondertussen doen we rustig verder.

Allez, foto's, want hier kwijlen ze er op....... :) ;)

km0k.jpg


4m7e.jpg


0e91.jpg


De laatste foto toont het samengevoegde, die momenteel niet meer zichtbaar....:/

7u7r.jpg


wy04.jpg


4ch2.jpg


zoj8.jpg


do5q.jpg


1n2j.jpg


Voila se, ge hebt ze allemaal gehad... :)
Ik hoop dat het goed is... :) ;)
 
ziet er weer erg strak uit swa en die rivetten doen meer dan hun werk hoor , zeer mooi allemaal.
 
yay, een waterpokkenboot!

:)

-duh, anders stel ik pas een vraag nadat ik alles goed gelezen heb:dry:-
 
mooie vorderingen zie ik hier,revetten zijn echt een meerwaarde,goe bezig hee gasten
 
Hey,

Mercie gasten, we doen ons best om verder te werken. ;)
 
Helaba jongens,

Hier zijn we terug met een update. Ondertussen veel werk gehad aan dat ding hier, maar ja, we zijn zot genoeg om daaraan voort te doen natuurlijk.
Wat is er ondertussen veranderd, awel veel.... :)
Neen, ondertussen zijn de opbouw van de motoren bijgewerkt en extra gedetailleerd, zo'n drie stuks in het totaal. Het kompas werd bijgedetailleerd, na de schilderwerken omt daar dan nog een decal op met de nodige beglazing. Enkele koffers werden voorzien van wat betere sluitingen en scharnieren, een luchtinlaat werd voorzien van wat detail, aan de luiken op het schip werden de scharnieren en de handgrepen eveneens aangebracht, extra detail aan het achterlicht, en aan de voorkant werden de steunen geplaatst en het boeggat (voor het boegkanon) werd voorzien van extra detail. Ondertussen zijn we uiteraard ook al bezig met het boegkanon aan het samensteken, maar later meer daarover. Dit ivm de passing van het geheel natuurlijk.
Maar ik vermoed dat foto's meer gaan zeggen dan mijn gezaag hier, dus, vandaar.....

De torpedohouders:

zhsq.jpg


35yb.jpg


Motorgondels (als je dit kunt noemen he):

rp5n.jpg


ja5f.jpg


De vaste kisten aan boord:

cx9a.JPG


ldtw.jpg


169.JPG


Een of andere luchtinlaat:

l2wl.jpg


Het kompas:

mzwq.jpg


h451.jpg


Het anker:

lws9.jpg


En nu het overzicht op de ganse boot:

7wfd.jpg


qk03.jpg


b6sv.jpg


3pia.jpg


geif.jpg


g72g.jpg


cc7l.jpg


ua3e.jpg


cf7d.jpg


fucm.jpg


w3eh.jpg


lc1m.jpg


oj97.jpg


uvzm.JPG


Voila se, je hebt ze al gehad.
We doen gestaag verder ;)
 
scharnieren zijn top hee gasten,de rest ook zalle,deze schnellboot vaart recht op zijn doel af
 
Nu volg ik dit al een tijdje en nu pas zag ik dat hij op 1/72 is... al die tijd gedacht dat het 1/35 was :wacko:
Nooit bij stilgestaan eigenlijk dat je een model op zo'n kleine schaal zo hard kon updaten, maar ja, op foto lijkt alles groter.:P
Enfin, knap werk, ben benieuwd naar het eindplaatje.
 
petje af voor war je hier toont... Scratchbuilden met een grote S, benieuwd naar het vervolg
 
Hey,

Mercie jongens, voor jullie bloemen.
@Walesha, je kunt gerust 1/72 pimpen maar je moet je tijd ervoor nemen, daar alles zoveel kleiner is natuurlijk. En ja, indd de foto's he, da's eigenlijk het nadeel van 1/72, zelfs de niet zichtbare dingen komen tot leven op zo'n foto's in macro, da's het nadeel van....
Maar we doen ons best verder om dit zo goed mogelijk af te werken. ;)
 
Wederom hats off Swaken, zeer mooie foto's van al even indrukwekkende werken, die rivetjes jawadde, en allemaal even perfect geplaatst !
 
Had het ook eerst niet door dat het 1/72 was. Die rivetjes zijn super geplaatst. Zou het niet kunnen op deze schaal.

JM
 
Ja Swaken maatje, das gene kak ze wat je hier laat zien. Een (U)pdate om U tegen te zeggen!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan