Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Hey,

Mercie jongens voor jullie commentaren en het volgen van het draadje, ook al is het maar op 1/72 natuurlijk...
Ondertussen hebben we kunnen verder werken aan de kajuiten en zodanig dat deze geschilderd zijn in hun kleuren en afgewerkt zijn. Voor de keluren heb ik mij gebasseerd op de boeken van de S100 in mijn bezit en niet op de kleurenkaart van Revell zelf.
Ik hoop dat het jullie zal bevallen natuurlijk. Allez, foto's....

img0021abd.jpg


img0022cs.jpg


img0023lv.jpg


img0024eq.jpg


img0025da.jpg


img0026ul.jpg


img0027ia.jpg


En dan enkele samengestelde foto's van de kajuiten....

img0028qk.jpg


img0029kv.jpg


img0020gn.jpg


Voila se, ge zijt weer mee.
Momenteel ben ik bezig aan het bijwerken van de pantserkoepel die over de kajuit moet komen, ook daar kruipt nog wat werk in voor het verder detailleren zoals op de foto's te zien is.
Vooralleer de pantserkoepel erop geplaatst kan worden dienen we eerst nog een matroosfiguurtje te schilderen die aan het stuurwiel moet komen, ook daar zijn we al me opgeschoten in die zin dat de huidbeschildering al voltooid is, nu op naar zijn kostuum.
Tot de volgende...;)
 
dik in orde hee swa zoals we gewoon zijn,zo een details op deze schaal en ook de planchee is top
 
Heel mooi gedetailleerd. Je extra scratchwerk geeft zeker een meerwaarde aan het geheel. De planchee vind ik ook heel geslaagd.
 
Meer dan de moeite waard. Heb deze dinsdag "live" gezien en is op en top opnieuw naar Swaken standaard. Geen detail over het hoofd gezien.
 
Hey,

Weeral nen dikken mercie voor jullie comentaren gasten, wordt gewaardeerd. :)
Terug kan ik een nieuwe post plaatsen, wat zekers niet mijn gewoonte is niewaar, daar ik een trage bouwer ben. ;)
Maar ik heb eens goed kunnen verder werken aan de pantserkoepel. Deze is bezaaid met rivetten van Archer in de vorm van een soort van decals die je plaatst voordat je gaat verven. Goe spul, moet het toegeven, en met wat Micro sol erop hechten ze zich nog beter. Verder is de pantserkoepel uitgebouwd volgens de nodige documentatie. Enkele PE-stukken zijn gesoldeerd, en dat werkt wel goed. Ik dien enkel nog te bekijken of er nog wat 'sprachrohr's ' nodig zijn op de koepel, en dit naar onder toe, naar de torpedolanceerbuizen.
Dit is de stand van zaken tot nu toe...

img0030ao.jpg


img0031ia.jpg


img0032x.JPG


img0033cx.jpg


img0034kes.jpg


img0035fr.jpg


img0036kd.jpg


img0037lnt.jpg


img0038qmj.jpg


img0039yc.jpg


Voila se, voor de rest gaat het terug wat langer duren, maar ik hou je op de hoogte natuurlijk.
Hopelijk is het goed. ;)
 
die rivetten, wow. Dat moet nogal een engelengeduld zijn geweest.
Prachtig. Zijn het PE rivetten, want ik lees decal en zo ...
 
Hey,

@Jumper, indd, het zijn rivetten die op een decal-drager zitten van het merk Archer. Dit zijn lengtes die je zelf moet bijstellen en op maat knippen/snijden.
Wat niet laat dat het een tijdrovend werkje is, maar ik vind het resultaat prachtig, wacht maar af wanneer er een laagje verf over gaat komen....
Mercie voor je comment...;))
 
Die rivetten zijn idd de "final touch"... waar koop je die eigenlijk?
 
Tnx, ik heb het eens bekeken, ik heb er nog andere interessante zaken gezien.
Waar heb jij ze gekocht, hier in Belgie, Nederland of in de VS?
 
Hey,

Ik heb ze besteld via het web in de VS, op een kleine week zijn ze hier. Goeie service. :)
 
Hey,

Ik heb ze besteld via het web in de VS, op een kleine week zijn ze hier. Goeie service. :)
Aha, een hele geruststelling want in Europa zelf zijn ze veel duurder... enne: betaald met Pay-pal en vielen de verzendkosten mee?
 
Hey,

Indd, betaald met paypal (is al een zekerheid dit), voor de verzendkosten viel dit goed mee, ze kwamen toe in een gewone enveloppe (wel versterkt met karton he), dus versturen als gewone brief.
 
Hey,

Indd, betaald met paypal (is al een zekerheid dit), voor de verzendkosten viel dit goed mee, ze kwamen toe in een gewone enveloppe (wel versterkt met karton he), dus versturen als gewone brief.
OK tnx... iets om te noteren op het verlanglijstje
 
Hallo warme modelbouwgasten,

We zijn eindelijk terug met een kleine update. Ik weet het, het is wat lang geleden maar door omstandigheden was ik verplicht om andere zaken te doen (professioneel voor moeder de vrouw). Vandaar dat ik wat stil gelegen heb. Maar geen nood uiteraard, we konden beetje bij beetje verder werken in de avonden in de week en zo komenwe er ook natuurlijk.
Wat hebben we gedaan, awel, ondertussen is het stuurmansfiguurtje geschilderd en op zijn plaats gelijmd. Daarover is de pantserkoepel gegaan, waardoor je van het figuurtje maar weinig meer ziet, enkel door gebruik te maken van een lampje en dit te richten zie je hem staan. Daar dit schip op een kleine diorama moet komen, vind ik het maar normaal dat er een figuurtje aan het stuurrad staat..... anders wordt het een spookschip :) ;).

Verder hebben de alles gemonteerd en geschuurd wat maar moet geschuurd worden (waaronder de dekken om deze te doen passen) en alles aagepast aan mijn fotogegevens, vandaar, er moest veel af...... :)
Ook hebben we verder gewerkt aan de torpedolanceer-installatie. Dit was zeer rudimentair opgebouwd door Revell en dan nog verkeerd ook. Dus ook deze zijn aangepast en verfijnd met wat detail van mijn fotogegevens.

Allez, wat foto's....

t277.jpg


vx04.jpg


zdbc.jpg


kphb.jpg


vquu.jpg


woz0.jpg


4zuu.jpg


hf8d.jpg


mbxy.jpg


Voila se, nu hebt ge een klein overzicht tot waar ik al sta.
Momenteel worden de dekken geplaatst en gelijmd om daarna te worden voorzien van de vele details die erop moeten. Alle stukken zijn los en nog niet gelijmd, da's beter om later de boel te schilderen en verweren natuurlijk. Uiteraard vraagt die werkwijze wat meer tijd omdat het droogpassen perfect moet zijn.
Ik hoop dat het u aanstaat ;).

Tot de volgende ;) :)
 
mooie update kerel , barstens vol met details . !!!!
 
ziet er prachtig uit met inderdaad veel details.
je hebt al goed je best gedaan, veel bouwplezier verder.
vgr
Marc
 
Mercie Marc ;)
We doen ons best hè.... :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan