Hoofdsponsor

1/72 Snellboot S100 klasse. (1/72 Revell) [DONE]

Swaken is weer heel goe bezig zie ik. Hoop hem in Willebroek live te bewonderen.
 
We gaan dinsdag op de club weer moeten gapen naar al dat moois.
 
Hey,

Mercie jongens, @ Jeanke, Willebroek staan niet op mijn to do lijst, en zo wie zo breng ik hem nog niet mee voordat hij af is. Zoals ik al schreef in de topic van het diorama, ik hoop van hem af te krijgen tegen eind februari / begin maart, en dit voor Hoboken, allez, hoop ik... :)

Ben momenteel bezig om een scheepsklok te plaatsen, is maar 4 mm groot.... :)
Dat wordt ook wel wat priemelen... ;) maar foto's volgen wel :)
 
Hey,

Jongens, dit wordt de laatste update van deze topic, daar het bootje zijn eindstadium heeft bereikt. Maw, hij is af. :)
Maar ik ga u de laatste foto's niet onthouden, en deze maar op het forum smijten ;)
Wat is er zoal de laatste tijd hier gebeurt, awel, we hebben de laatste loodjes maar gedaan, zijnde de details die het hem moeten doen, zeg maar de persoonlijke toets die je wil aanbrengen.

We hebben enkele kleine details aangebracht zoals wat PE emmers, een scratch vaargeulmarkeerder, de railing die zijn aangepast, komende uit de US - zijn laser gesneden onderdelen - en wat andere kleinere brol. De PE emmer bestaan uit 3 onderdelen en was wel wat gepriemel, maar zoals de foto's je zal tonen, is het goed gelukt. :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het verschil tussen de aftermarket railing en de originele uit de kit :)

attachment.jpg

en de grote emmers,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, voor deze topic is dit het einde.
Daar dit de bouw topic is toon ik hierop geen afgewerkte foto's maar verwijs ik u door naar de topic van de diorama's, waaronder de S-100 terug te vinden is , hierbij de link http://www.modelbouwen.be/threads/10887-Snellboot-type-S100-2nd-Flotilla-Port-of-Ostende-1944-wip

Tot de volgende.

PS, aan de moderatoren, je mag gerust deze topic sluiten wegens afgewerkt :) ;)
 
Lijkt me een prachtig model, het zijn imposante schepen.
Rond 1970 werkte ik bij vd Wetering shiprepair in Rotterdam waar we twee van deze "mosters" binnen kregen om te strippen, alle bewapeningsmogelijkheden eraf te halen en luxe betimmering erop voor een houthandelaar in Taiwan.
We hebben toen een paar proefvaarten gemaakt op de Maas, tot grote ergernis van de waterpolitie, de snelheid en wendbaarheid van deze schepen is echt ongelofelijk.
Veel succes met je bouw.
Ik zal zeker zo nu en dan even spieken hoe ver je bent gevorderd.
 
Beste Wim,

Bij deze kan ik je meedelen dat het schip al afgewerkt is. Deze topic bood de bouw aan en het samenstellen van de verschillende (sub-)onderdelen. Voor het geheel van het schip verwijs ik je naar bovenvermelde link van hetzelfde forum alwaar de S100 in zijn diorama komt te staan en afgewerkt wordt. Misschien is dit indd niet de beste werkmethode maar gezien het feit dat ik diorama-bouwer ben, heb ik het geheel uiteen getrokken in twee topic's.

Bedankt dat je hem goed vindt, zeker te weten dat je scheepswerker bent en gevaren hebt met zo'n schip. Gelukzak dat je bent. :) ;)
Mocht je over foto's beschikken van interieurs van dit schip, genomen van toen, ben ik wel kandidaat om enkele kopieën daarvan.
Uiteraard ben je altijd welkom om te 'neuzen'.... :) ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan