Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Om te voorkomen dat jullie denken dat ik niets meer doe......ik ben al een paar weken bezig met drie stappen vooruit te gaan en dan vervolgens weer twee terug....moeizaam geneuzel op de vierkante centimeter...maar hierover later.


De volgende stap na het schutbord was het verven van het chassis en de assemblage van alle onderdelen


DSC_0945.jpg


Het model is erg onhandig door zijn grootte en gewicht ( 40 cm en ongeveer 4 kilo) en zolang het nog niet helemaal klaar is blijft het een instabiele constructie. En het ging ook fout! Door het gewicht begonnen een aantal lassen van het chassis te schuren. Als de boel ongeverfd zou zijn had ik even de bout eropgezet.......dus verzin een list


DSC_0946.jpg


Ik ben het chassis gaan verstevigen met blokjes hout en deze vastgezet met 2 componentenlijm .....zeer stevig en toch flexibel. Het heeft goed gewerkt en de basis zit nu stevig in elkaar.


Ook nog wat accessoires erbij geprutst


DSC_0947.jpg


Dit is een soort verdeelblok voor de benzineleidingen


DSC_0948.jpg


Dit is een soort benzine pomp....functie onbekend


Verder heb ik een onderdeel vervangen omdat met het orginele onderdeel het schutbord niet goed af te stellen is...en later geeft dat problemen met de passing van de motorkap


DSC_0949.jpg


DSC_0950.jpg


Dit is de huidige stand van zaken


DSC_0951.jpg


Hierna ga ik de onderkantbescherming bijpunten, verven en assembleren
 
Werkelijk schitterend werk Ton.
Tot de volgende, ik kijk er nu al naar uit!
Ronald
 
Mooi detail werk.
Als je zoveel details toevoegt kan ik wel geloven dat je soms terug een paar stappen achteruit gaat.
 
Mooi hoor, altijd als dit topic verschijnt kijk ik mijn ogen uit. Ik ben zo curieus naar wat er zal staan als deze klaar is!
 
ton
zoals altijd verbaas je ons weer met je vindingrijkheid, hout op metaal goed gevonden..
hopelijk kan je nu wat rapper voortbouwen zodat we rap weer van je kunsten kunnen genieten.
 
Ik vind het werkelijk een schitterende vooruitgang. Complimenten!
 
Bedankt mannen! Als dit ding mee wil werken dan kan er binnenkort wel weer een update verschijnen :-)
 
Dit is een soort benzine pomp....functie onbekend
Beste Ton volgens mij is dat een opvoerpompje dat werd vroeger veel gebruikt ook in diesels als men zonder brandstof reed kon de motor op eigen kracht het systeem niet meer ontluchten , daarom moest men handmatig de pomp bedienen tot de brandstof in de carburator"s of dieselpomp was , en dat was gewoonlijk als er een lekje was en de brandstof terug naar de tank liep
Nu bij moderne motoren zit er in de brandstoftank een klein elektrisch pompje dat begint te werken zodra het contact word opgezet en zo de brandstof naar voor pompt

ik hoop u hier enige nuttige info heb gegeven
grtz Marc
 
Dank je Marc! Ik denk dat je gelijk heb met je beschrijving: het pompje zit op een soort "kruispunt" waar de leidingen vanuit de drie tanks naar de motor samen komen.
 
Mooie update weer Ton. :)
Handig die blokjes hout, maar blijven die zitten of doe je die later weer verwijderen?

Ik denk ook dat Marc gelijk heeft met dat pompje.
Heb het ooit vroeger ook bij de hand gehad met een vrachtwagen.
Net iets te lang doorgereden en dan zonder brandstof komen te staan. :(
Later door middel van zo'n pompje handmatig weer brandstof naar de brandstofpomp gepompt.
 
Bedankt John, de blokjes laat ik zitten .....zie je toch niet meer :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan