Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Nou Ton, hier roep ik zulke dingen niet, voor je het weet staan er witte tenten in je voortuin en stikt het van de mannetjes in witte overalls :D
 
Zomer (bijna) voorbij, rijseizoen loopt op zijn einde, de auto zijn winterpyjama aan....en het is weer tijd voor mijn andere hobby's.:laugh:
Het heeft de hele zomer toch wel gekriebeld en de laatste weken ben ik begonnen met het weer voorzichtig oppakken. Weer een beetje geoefend met solderen, dat blijf ik gewoon leuk vinden

DSC_0868.jpg

DSC_0866.jpg

en nu is de linkerkant van de motor af. Ik heb veel tijd gestopt in detaillering en vervanging om zoveel als mogelijk

121-2106_IMG.jpg

in de beurt van het origineel te komen.

IMG_4350.jpg

Voor het idee: zo zou de motor eruit hebben gezien als ik OOB had gebouwd en de volgende drie is mijn versie

DSC_0870.jpg

8af56b7e-82c7-42ce-9f15-3e7b01673766.jpg

DSC_0867.jpg

Volgende stap is de afbouw van de rechterkant.
 
AUW!, en bedankt he! nou ligt mijn sdfkkjskng op de tegelvloer..... :laugh:

Benzine d'r in en pruttel de pruttel de prut prut prut vroem.........in een woord WOW!!!
 
Mooie vorderingen Ton. Ziet er een stuk beter uit dan het origineel.
 
Dit ziet er inderdaad veel beter uit dan het origineel Ton.
Het verschil is echt goed zichtbaar.
Mooie vorderingen die je hebt gemaakt.
Laat de rest van de vorderingen maar komen...
Puur genieten van dit kunstwerkje.

Mark
 
mooi zeer mooi Ton !!!! heeft een mooi spekkie black look
 
Fantastisch mooi maar als ik toch een opmerking mag maken dan zou ik wat van die "vert-de-gris", dat groene spul, wegnemen van de voorzijde.
Het detail is excellent maar ik denk dat het geheel wat overdreven is.
Voor de rest, geen kritiek!
 
Bedankt voor jullie reacties en lof!
@Erwin: je hebt gelijk dat het teveel van het goede is....in werkelijkheid is het minder waardoor het minder opvalt, maar in de uiteindelijke "fine tuning" moet dit en nog aantal ander zaken bijgewerkt worden. Fotograferen in macro laat gelukkig altijd direct de "zwakheden" van een iets zien: de belichting maakt alles "hard" waardoor je ziet wat teveel is.
 
Inderdaad foto`s geven vaak een vertekend beeld van het werkelijke onderwerp.
Maar word al een mooi gedetailleerd motorblok Ton
 
Inderdaad foto`s geven vaak een vertekend beeld van het werkelijke onderwerp.
Maar word al een mooi gedetailleerd motorblok Ton

Bedankt Fred en Ron. Foto's geven een vertekening...klopt, maar ik vind het ook een prima instrument die dingen laat zien die het oog niet direct laat zien
 
Wat een prachtig automobiel Ton !
En het is genieten geblazen hier om het model te zien groeien (en nog leerzaam ook :) ).

veel prutsplezier !

groet ;)
Peter
 
Ja, het zijn de mooiste auto modellen (tot nu toe) en als je dan ook nog eens extra werk en aanvullingen er bij maakt, dan zit je echt te wachten dat er wat peut in ga en dan rijden met die klassiekers!
 
Peter, Verbeek bedankt
@ Peter, Ik werk tegenwoordig met groeiversneller dus van de week is waarschijnlijk de rechterhelft ook klaar :)

@ Verbeek, ik vind ze ook steeds mooier worden! Met die peut gaat echter niet lukken :) ...wel jammer :)
 
Ha Ton, ben blij dat je er weer mee verder gaat, genoeg geluierd, vind ik! ;)
Het wordt wel een schitterend blok, wat een verschil met die oob.
 
Het word weer leerzaam genieten
Blij dat je er terug in vliegt

Davy
 
Dat ziet er gewoon subliem uit. Ik blijf het zeker volgen.

Joost
 
Bedankt mannen...ik voel het "heilige vuur" langzaam weer ontwaken :) John, bij Ferrari mensen blijft dat natuurlijk altijd branden , maar bij gewone mensen niet :P
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan