Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Hoi Ton, netjes, je moet er maar op komen op zo'n idee.
 
Ja, zo zie je maar dat een doorwinterd modelbouwer, met een betere oplossing komt dan de heren fabricanten...
Prachtig opgelost Ton. Dit mag er zeer zeker wezen.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Mooi opgelost Ton!! :)
Hier komt het echte modelbouwen om de hoek kijken.
Hierbij vergeleken is dat ding van Promocom maar voor watjes, ha, ha!! ;)
 
Bedankt allemaal voor het "lof". Mark, ik weet niet hoe het gegaan zou zijn wanneer ik het keurig via de "bouwtekening" gedaan zou hebben: het sjabloon zou prima hebben kunnen hechten aan de resin grille....en dan was er misschien niets gebeurd....maar ja ik ben een beetje eigenwijs. Ik zal zien hoe het mijn mede bouwer vergaat.:D
@John: Dat promocom ding doe ik met mijn pink in mijn neusgat terwijl ik televisie kijk.....:D
 
Na de belettering van de voorkant is de achterkant van de radiator aan de beurt. Ik gebruik het schabloon als ondergrond en de mesh met het verpeste logo. Het geheel wordt afgebiesd met een strip en de resin koppelingen worden vervangen door koperen.

attachment.jpg

na wat geploeter om het brons verweerd rood koper te laten lijken is op de laatste foto's het geheel te zien

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stap is dit

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ahh, Ton, het eerste gedeelte is goed gelukt en de letters staan er mooi op.
Ben alweer benieuwd naar de volgende stap!!

(Alleen, je moet, denk ik, nog zo'n 150 gaatjes doorprikken in de radiator.
Maar je heb mij ooit eens verteld, dat je dat zo'n leuk werkje vond. (F40) ;) :laugh:)
 
Ziet er heel knap uit Ton. Na de motor van de Alfa moet dit een koud kunstje zijn ;)

Ik ga binnenkort ook met wit-metalen onderdelen aan de slag, hopelijk is dat wat minder hard dat het "titanium" waarvan ze jou onderdelen hebben gemaakt :wub:
 
Ziet er weer reuze uit Ton.
Knappe aanpassing met de koperen koppelingen.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Bedankt allemaal weer voor de complimenten !

Alleen, je moet, denk ik, nog zo'n 150 gaatjes doorprikken in de radiator.
Maar je heb mij ooit eens verteld, dat je dat zo'n leuk werkje vond

@ John:Nu kan dan niet: nu zijn het vliegen en stukjes van Chinezen die tijdens de rit in 1907 voor de auto sprongen....ik hou van detail :laugh:

@ Pascal: het is een behoorlijk ingewikkeld motortje vanwege de slechte pasvorm en de vele onderdelen, die vervangen of bijgemaakt moeten worden...maar wel leuk :D

@ Mark: de koppelingen zijn dan van die "details" die tijdens het werken opeens in je hoofd zitten....en dan moet gebeuren :D
 
Dat is een mooie radiator geworden Ton, en dit is nog maar de start.

Fred
 
Bedankt allemaal! Het is nu tijd voor de motor....eerst eens dry fitten

DSC_0838-1.jpg

Ik ga mij eerst op het onderste gedeelte storten, blok en carter en de cilinders.

DSC_0856-1.jpg

met dit als resultaat

DSC_0857-1.jpg

DSC_0858.jpg

het blok is in elkaar gezet,heeft een voorlopige weathering gekregen, bouten en moeren zijn vervangen door "echte" en wat leidingen bevestigd. het bovenste stuk vergt meer werk omdat hier een heleboel onderdelen vervangen worden en worden toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt mooi Ton, vooral die koperen bouten en leidingen geven een leuk contrast. :)
 
Helemaal eens met John, Ton. Mooi contrast met die messing boutjes en koperen leidingetjes.
Lijkt me wel een slechte pasvorm tussen resin en white metal onderdelen, of is dit optisch bedrog ?
Succes met de verdere bouw. Zijn weeral benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Echt mooi met die boutjes leidingen, maakt het veel echter.
 
@mark: de pasvorm is "wat ruw" te noemen. Tegelijkertijd is het echte exemplaar ook wat ruw dus wat mij betreft steekt het wat minder nauw dan bij een moderne auto


121-2108_IMG.jpg

Dit soort modellen bouwen is continue dit soort "pasfotootjes" bestuderen en ik ontdekte dus die twee leidingen achter de kleppenstoters ( zo heten die dingen geloof ik)
En dan kun je met soldeerdraad en een potje verf toch leuke dingen doen.:D
 
Ja inderdaad Ton. Dank zij de fotootjes krijg je een totaal andere kijk op de zaak.
Het lijkt dan wel wat gammel, maar het zal zeker wel degelijk geweest zijn.
Ga je die "kleppenstoters" ook nabouwen, of zijn die voorzien in de kit ? Lijkt me ook wel een leuke extra.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan