Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwverslag SC-28 Lummetje [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20

Discussie: Bouwverslag SC-28 Lummetje [DONE]

Standaard Bouwverslag SC-28 Lummetje [DONE]

Bouwverslag Lummetje SC-28

Wij zijn begonnen met de bouw van de eurokotter SC-28 lummetje het word een schip schaal 1:20 de romp hebben we zelf gemaakt met een verloren mal hier hebben we geen foto’s van gemaakt.
    We moesten eerst kijken of het wel zou lukken.
    Nu we zover zijn dat de romp in elkaar zit en in de grondverf hebben we besloten ook hier een bouwverslag van de lummetje te gaan plaatsen.

Gegevens van het echte schip
    Lengte 24 meter
    Breed 6.80
    inhoud visruim is : 60.vierkante meter
    Brandstof : 27 vierkante meter.

Het wordt weer een RC model die wij gaan uitrusten voor twinriggen.

Hier volgt een foto van de echte SC-28

Gr ron
    Laatst gewijzigd door mijn-kotter; 14-08-08 om 19:18

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Alvast veel succes en ik kijk al uit naar het bouwverslag.

Droop (die een echte fan is van Ron's rc-kotters )

Banned

Standaard

Ik zit ook al vol ongeduld te wachten. Als het weer zo'n juweeltje wordt als de vorige......

Standaard

Nou, nou, Ron. Ik geloof dat het erg goed gaat in de mini-kottervisserij he. Er komen steeds meer schepen op de plas. Dat is pas bedrijfsgroei.

Maak er weer wat moois van he.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Pas maar op met die vangqoutums voor je het weet krijg je nog een boete met al die schepen.

Dit is ook weer een mooi model ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.
    Is dit een wat ouder type viskotter?

Mvg.

Standaard

Hallo Allemaal

Wij proberen er weer een realitische kotter van te maken en net als de anderen dat hij als ie later op het water ligt niet van echt te onderscheiden zal zijn.
    Je moet het natuurlijk altijd afwachten.
    En wat de vangqoutums betreft dat zit wel goed wij hebben een ruim qoutum en geen grote diepvries
    De bouwtekening die wij van deze kotter hebben stamt uit het jaar 1991 en ook de eerste foto's van deze kotter stammen uit die tijd.
    Dit keer ook eens een romp van ons eigen brouwsel wat we voor een kotter nog niet eerder hadden gedaan.
    En dit is ook een uitzondering wat dat betreft omdat het voor onze eigen gezondheid niet echt verstandig is.
    zal straks de eerste foto's van de romp plaatsen.

groet ron

antje
    Gast

Standaard

Hallo

Hierbij de eerste foto's van de romp voor de SC-28

groet antje

Standaard

Mooie romp, heb je die met de plugmethode gemaakt?

Standaard

Hallo Rik

Wij hebben van een verloren mal methode de romp gemaakt.
    Dus wij van hobbytriplex spanten gemaakt daarna vol gedaan met pur en dit in model gebracht daarna met ledervet ingesmeerd en huishoudfolie erover,daarna de polyestermatjes op een tafel ingesmeerd en erop gelegd.3lagen daarna laten drogen geplamuurd met epoxyplamuur en in de kunststofgrondverf gezet en zover zijn wij dus nu.

gr ron

Standaard

zijn die 3 lagenachter elkaar gelegd of zit er een wachttijd tss. ?

Hoelang was de droogtijd voordat je begon te plamuren.?
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

Standaard

Wij hebben de lagen gewoon achter elkaar aan gelegt, en toen hebben we hem van vrijdag tot woensdag laten staan omdat we geen tijd hadden ivm met de viserijdagen en dat de scholen weer begonnen en we weer aan het werk moesten.Woensdag heb ik hem in de plamuur gezet en vanmiddag hebben we hem in de grondverf gezet.
    En nu ben ik nog bezig met het houtwerk voor dek en de opbouw van het lierhuis en dan zullen we zo maar weer eens in ons nest .
    Morgen weer vroeg op werken he .

gr ron en antje

Standaard

Hallo

Vandaag begonnen met de bouw van het stuur/lierhuis.
    Dit maal een combinatie van hout en polystyrol eerst alles gemaakt van hout en daarna weer omkleed met polytyrol.
    De ramen er vast in gezet en ben begonnen met de randen om het stuurhuis.

Gr ron

Standaard

Ook de SC-28 is weer iets verder gekomen ,alleen liet mijn gezondheid het deze week even afweten vandaar ook niet veel nieuws van deze kant
    Inmiddels heeft de SC ook al een kleurtje gekregen die foto,s komen morgen

Hier een overzicht van de belijning en het stuurhuis.

gr ron

Standaard

Hoe weet je nu of de belijningen nu wel daar zit waar ze moeten, ik zie helemaal geen aftekeningen of iets dergelijks staan, ik ben altijd in de weer met hulplijntjes enzo. Die krijg ik nooit echt weg.

Rik die nu heel nieuwsgierig is naar hoe dit nu tot stand komt.

Standaard

De SC is ook voorzien van verf en kunnen we nu aan de verdere bouw beginnen.

gr ron

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Bouwverslag Ecureuil
    By DDV in forum RC Helikopters
    Reacties: 120
    Laatste bericht: 13-12-12, 19:19

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten