Hoofdsponsor

1/10 1/10 BTB - Defender01 Rc FO 4x4 - Axial SCX-10 chassis [wip]

karel47

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 sep 2011
Berichten
441
Deze is mijn project, wordt de Defender Militaire Police met BTB Logo ( ben lid van battle tanks belgie) vandaar deze wordt onze mascotte op de beurzen

de camopatern is deze

53797819682e317030fab.jpg

camo met BTB Logo

53797819682e317030faz.jpg

de defender wordt op dit voertuig nagebouwd, is van de britse MP's

3293349512625b64c2214e1.jpg

800pxlandroverdefenderm.jpg

deze stukken kwamen al op hun bestemming toe dus kan eraan beginnen

de RW4WD winch

dscf5292y.jpg

dscf5297o.jpg

het roofrack met schijnwerpers ( dat moet erop! )

dscf5293e.jpg

dscf5295a.jpg

de defender body 1/10 abs plastic met options

dscf2383c.jpg

dscf2382i.jpg

dscf2360g.jpg

zbbbb.jpg

bpie7wbgkkgrhgookj4ejll.jpg

kgrhqrqwey6dphphbp32v4n.jpg

fasttrack 1.9 banden

b1uqtwbgkkgrhqfhee8hzey.jpg
 
Laatst bewerkt:
deze MP Defender wordt wat gemodifieerd, er komt traanplaat op en het dak blijft standaart ... er komen wel 2 zwaailichten op, motorgeluid en werkende proportionele wagenverlichting

nog wat upgrades

t2ec16hhjhoe9n3khwgtbqo.jpg

deze koplampbeschermers komen ook op cees zn defender

kgrhqfnkfgyi20osbqsov9e.jpg

ben aan twijfelen om deze is te gebruiken, geeft extra gewicht onder aan de D90 Defender


RC Channel Metal Axle Completed Kit for (XC) CC-01 Chassis
RC channel item number:TA20900

This product is including front and rear component. not include RC car.

Gear Ratio: Same original 1.83(33P/18P)

Apply to :

Mitsubishi Pajero,Jeep wrangler,Isuzu mu / Type X,Honda CRV,vw Race-Touareg

Item : #58132,58141,58152,58166,58178,58324,49490

prijs : 135 €

cc0102.jpg

cc0103.jpg

cc0104.jpg



cc0105.jpg


cc0106.jpg


http://www.ebay.co.uk/itm/TAMIYA-CC...462077569?pt=RC_Modellbau&hash=item58954e9681
 
Laatst bewerkt:
kleine update omtrent de defender BTB MP romp

portieren opengescratcht

dscf5320y.jpg

dakrek met beschermde verstralers gemonteerd

dscf5319l.jpg

achterdeur eruitgescratcht onderste scharnier is al vrij nu de bovenste nog

dscf5321p.jpg

dscf5322g.jpg bovenste scharnier

dscf5323e.jpg onderste is al vrij

dscf5324k.jpg

de neus werd opengescratcht, zodat grille doorkijkbaar is, hier komen de politie lichten achter

is D90 van militaire politie he


dscf5325q.jpg

dscf5326e.jpg

de lichtenset met leds voor de bedekte politielichten voorraan en achteraan

kgrhqngsen3dzv1vbp74udy.jpg

Fastrax 4 Light Cluster Bar Square Police Lights includes LED's Lenses & Mounting

de witte leds worden vervangen door deze rode en blauwe fel flitsende leds :
http://www.benl.ebay.be/itm/200789012953?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Laatst bewerkt:
de beurs in affligem IPMS Plastic and Steal Modelconvention hadden we zondag tijd zat dus maar beetje voortgebouwd aan mn MP defender ... we wonnen er de prijs van de opvallendeste modellen van IPMS Provinces de France mooie eer

de beker
dscf5478q.jpg


de deuren zijn er gans uit, de body wat versterkt ... enz ...

dscf5479a.jpg
dscf5480e.jpg
dscf5481b.jpg
dscf5482j.jpg
dscf5483z.jpg
dscf5484r.jpg
dscf5485.jpg
dscf5486k.jpg
dscf5487c.jpg
dscf5488y.jpg
dscf5489w.jpg

de versterkingen aan de binnenkant van de body
dscf5490t.jpg
dscf5491w.jpg
dscf5492i.jpg
dscf5493w.jpg
dscf5494q.jpg
 
nog wat updates

dscf5561n.jpg
setje metaal traanplaat in okkazie gekocht samen met grote roofrack en nog een D90 body erbij
dscf5562t.jpg
de traanplaat word met houten mini hamer in vorm gebracht
dscf5563e.jpg
de kleine traanplaat upgrades
dscf5564m.jpg
dscf5565q.jpg
dscf5567u.jpg
de venster word gedicht met pantserplaat ervoor te zetten
dscf5568d.jpg
een perfect fit zoals ze dat in ninove noemen
dscf5569.jpg
dscf5570gl.jpg
dscf5572h.jpg
dscf5571.jpg
wat klinknagels aangebracht
dscf5573p.jpg
dscf5574k.jpg
dscf5575z.jpg
de volledige traanset alu
kgrhqfhjfye88fnk5m3bpwc.jpg
 
de scharnieren zijn er ook , zijn er uit de rc vliegerij
dscf5552p.jpg
dscf5551u.jpg
dscf5550z.jpg


deze ga ik gebruiken juist op maat
dscf5549n.jpg
 
daar we in belgie of nederland wonen kan je er niet omheen, een promowagen voor een belgische club moet toch een normaal stuur aan linkerkant krijgen, dus het dashboard in drie gezaagd en beginnen aanééntezetten hier het eerste deel moet eerst uitharden nu eer ik de rechterkant modifieer ...


dscf5576l.jpg
dscf5577tl.jpg

dscf5578q.jpg
 
nog een minor updatetje van de btb defender, de grote zwaailichtenbalk kwam eindelijk binnen hier de foto's

dscf5582s.jpg
dscf5579e.jpg
dscf5581x.jpg

01754.jpg
02355.jpg
04157.jpg


nog paar youtube filmpjes deze staat ertussen
 
Scale betekend dan ook echt scale he, de rubberranden van het open dak worden erafgevijld, de capeau wordt ingekrast ... het is niet omdat je er weinig van ziet dat het niet erop moet
het open dak word vast dak ... beetje scratchwerk maar daar draaien we onze handen niet voor om ... :D

het opendak voor
dscf2383c.jpg
dscf5586h.jpg


het open dak erna, klaar om plastic plaat erin te zetten en te plamuren
platgevijld
dscf5588q.jpg
dscf5589b.jpg

capeau ingekrast ...
dscf5587w.jpg
 
tot hier de bouw van mn MP defender, de rest komt eraan
 
ik ook nie pfff zijne prijs ook maar dan heb je zoals een tamiya he het beste

als ik da moet samenstellen komen we op een caravan uit :roll: lol lol lol

maar toch de defender D110 ( lange versie ) kost bij rc Modelex rond de 1300 dollar dan liever deze is toch wat schappelijker

yes 1399 dollarkes is ongeveer 1083 euro's

http://www.rcmodelex.com/www-rcmode...uck-kit/0/5/400-Mex-II-D-110-version-FULL-PRO

Mex-II D-110 version FULL-PRO
vyrp11436l1180566.jpg
vyrp15400l1180391.jpg
 
paar raadgevingen van collega auto 1/10 bouwers

Even over je chassis van plastic houden, dat ligt er totaal aan wat je er mee wil gaan doen. Mijn crawler heeft per velg 75gr lood er omheen zitten, metalen beadlocks met ringen, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden. Dit bevordert juist het rijgedrag als je op wat ruiger terrein zit. Vooral ook omdat de Defender vrij hoog is, zou ik er toch wat laag gewicht in zetten om te voorkomen dat je tijdens het rijden continu op je dak of flank ligt.[/quote]


ben dat van plan, cees vertelde me dat sommigen tot 200gram in hun voorwiel steken, jij raad 75 gr aan, ik zal is proberen om er met 100 gr het rijpatroon te bevorderen, ik ga er ook metalen electrowinch op monteren bevordert ook het zwaartepunt positief ...


bumper201.jpg


cees schreef wat over dat spurr :

Nog even over gewicht.
Trial cq licht crawoen is het meest gebaat met gewicht voor en in de banden. Dus wat je vaak ziet is dat er voor 3 tot 4pond in de voor banden gedaan word en achter 1 tot 2 pond. Sommige dan zelfs meer dan 200gram per band voor. Dan ligt de accu en alle electronica ook zo ver mogelijk na voren. Op deze gewichts verdeling val jeniet achterover en zal je voorbanden altijd op de grond willen blijven. Hoe hoger je het gewicht plaats hoe onstabieler. Dus een roofrack moet zo licht mogeljk zijn en de spulletjes erop ook. Maar bv een winch of bumper mag weer extra wegen. Ik heb wel memory foam maar geen gewichten omdat mijn chassis al aardig wat gewicht mee zeult van de body en de accessoires erin. Werkt top. Ook kan je nog spelen met de spur en pinion, als ik je verhaal hoor dan denk ik dat er meer kracht moet komen dat je snelheid inlever. Als ik het goed uitleg (anders in tamiya manual lezen achterin) kan je dan een grotere spur nemen en een kleinere pinion. Je hebt nu een standaard spur maar wel de snelste passende pinion bij de spur. Dit leest wel nou welke pinion bij welke spur dus lees het even na voor de zekerheid. Je kan evt een iets minder snellere motor plaatsen, heb ik voor je liggen mag je zo hebben. Is de 540 tamiya mabuchi motor, is sneller dan de 27t maar veel langzamer dan de 9t die er nu in zit.
 
belofte maakt schuld hier heb je de chauffeuze voor de MP BTB Defender

SHEVA zat 10j bij de navy seals als sluipschutster ... geen katje om zonder hand(granaten)schoenen aan te pakken gasten ... :roll:

bwistlqbmkkgrhqiokiyevu.jpg

Sheva Alomar zal sommigen bekend in de oren klinken komt uit resident evil series

imagesca2h2dtz.jpg


imagescarbg1lu.jpg


shevaalomarbylena140819.jpg
 
de modelwinch rc en de echte winch héél gelijkend

het model proportioneel bedienbaar kost 29€

9300xtwinchweb1.jpg



de echte winch deze was het meest gelijkend kost 1250€

95tirealwinch.gif


mooi stukje techniek op afstand besturing, je kan er zelfs afstand besturing bijkrijgen om ze zelf te bedienen

waarschuwing van leroy een collega bouwer

Karel, wat je ook doet, koop GEEN winch van 3racing. Die kabels zijn niks waard, heb er ook al 1 gesloopt en heb er al veel negatieve dingen over gehoord. De RC4WD winch is kwalitatief 1 van de beste.

de rooie is van RC4WD 10th scale Bulldog 9300XT Remote Wireless Wired Winch 2nd Motor


http://www.benl.ebay.be/itm/1108545...eName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

ditt berichtje kwam te laat van leroy, had hem net thuis gekregen, maar ook ene van RC4WD de goeieC
 
Laatst bewerkt:
de scharnieren gaan eraf, op alle defenders die ik hier zie rijden zijn deze niet in gebruik, eerder de kleinere moderne scharnieren, hoe dit modelmerk aan deze achterscharnieren komt is mij een raadsel . Is scale dus moet echt wezen !!!

benzineklep eruitgekrast en schaalgetrouw dieper ingewerkt en paar minor tweaks

dscf5506a.jpg
dscf5507c.jpg
dscf5508w.jpg
dscf5503g.jpg


de verchroomde stukken worden meegespoten, legervoertuigen hadden geen verchroomde parts zitten, reflecteerden te hard
dscf5502s.jpg
dscf5501t.jpg

dit moest ietsje eerder in de tread staan, was het vergeten te posten
 
Laatst bewerkt:
traanplaat besteld :

ja zijn de juiste opde verpakking staat 1/48 scale maar voor de hanomags op 1/16 lijken ze me wel geschikt ... gaan dienen als grondplaat op de bodem van de halftracks ... voor de defenders moet ik het nog bekijken ... maar denk dat ik ze toch ga gebruiken
de shop EP fun had nog ééntje liggen voor 1/24 ik het ze bijbesteld en is kijken of die beter staat op mn defenders, krijg sowieso deze week een metaal example binnen voor de traanplaat van de defenders met fotoets roosters voor op de wielkasten ... enfin ik hou jullie op de hoogte

dscf5553e.jpg
dscf5554.jpg
dscf5555p.jpg

héél goed voor mn halftracks en mn defeders en discovery's in de maak Plane

Heb ook trapeziumraat besteld beide in 1/48 en 1/24 profiel. Ben benieuwd wanneer ze geleverd worden ., heb deze ook al opde hanomags en de panzer 4 gezien ook 0,5mm dik
 
het chassis is aangeschaft, de Axial SCX-10 het bijna ultimate scalerchassis ... miss crofts pickup krijgt het gelande chassis onder hare D90 ... de eerste defender van cees die ik overnam is een tamiya CC-01 chassis ... de tweede van cees is met Axial SCX-10 chassis en voor de discovery III heb ik er nog gene ben op zoek naar tamiya CC-01 hiervoor ... de trialfinder toyota heeft ook een Axial SCX-10 chassis ... de discovery G4 heeft ook nog niks we zien wel he

eindelijk weer in gang geschoten met de BTB defender MP .... was gisterenavond op het indoor terrein van MC Ronse, hebben een 1/10 autoracebaan indoor was er uitgenodigd om mn 1/6 discovery carroserie in te ruilen en een chassis te bekijken ,daar de btb defender nog steeds géén chassis had,het chassis een SCX10 chassis van axial ... ideaal voor mn defender BTB ... ruilde het voor mn tayota landcruiser met crawler chassis, beide evenredig in prijs dus was het rap beklonken

enkele foto's van het nieuwe chassis

scx10trailhoncho07.jpg
ax90027jeepkitchassis16.jpg
ax30525framesetmed.jpg




zodoende kan ik nu verder alles af te monteren en bij te detailleren ... komt dik in orde als de electronica nu nog is meewerkt :cool

de bumper is iets heel stoere uitvoering, echt iets voor een militair voertuig, oordeel zelf ... de winch komt er ook op
 
Laatst bewerkt:
:yikes: :wtf1: Applaus


prachtig das al wat er uit komt se
mm mijn slaber is nat van de zever ;)

davy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan