Hoofdsponsor

1/24 Jaguar XK-E 1965 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bzguy

Guest
Naast de Ford Bronco (zie hier ben ik ook bezig aan deze Jaguar XK-E cabriolet.

Het is een kit van Gunze Sangyo (kitnummer G-182:1200) :

ScreenShot2013-02-16at104355_zps18edbb14.png

Reden waarom ik graag meerdere modellen tegelijk bouw : zo kan ik makkelijker aan de slag blijven, anders moet je vaak te wachten eer iets droog is etc :) En ik zit niet graag stil :laugh:

Op de werkbank staat tevens nog een Honda S800 die ik samen met mijn zoon aan het maken ben ;)

Huidige stand van zaken : bijna af,nog wat kleine details zoals wat weathering van de uitlaat (onderaan), nummerplaat en nog eens grondig nalopen & oppoetsen.

De reden van de tape : carrosserie is net aan chassis verlijmd & moet nog drogen ;)

P1080530_zpsddf1b254.jpg

Algemeen vooraanzicht : vreemde metaal-verf (motip), kreeg er amper wat glans in, zelfs met meerdere laagjes vernis :O

P1080531_zpsdd88206f.jpg

P1080532_zpsb3e927c7.jpg

Achteraanzicht : nog nummerplaat plaatsen, en op alle wielen de borgmoer op de velgen

P1080533_zpsa63ac0b6.jpg

Het interieur : hier heb ik ook ECHt hout (eikfineer) gebruikt voor het dashboard 8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al mooi uit, het fineer is een goed idee.
 
Gelieve in uw 1ste bericht een prefix te gebruiken (vb schaal 1/24 - 1/25), en het merk van de kit te vermelden of een foto van de doos te plaatsen.
 
Hallo Hans,

Schitterend werk.

Groeten,
Lesley
 
stomme vraag waarschijnlijk, maar wat is 'WIP'. Ik zag het bij je andere topic ook :)
Heeft het iets te maken met herbouwen?
 
WIP = 'work in progress' zoals dat heet, dus een beschrijving van een model in opbouw
 
De Jaguar is zo goed als af : ruitenwissers gemonteerd, wielen vastgezte, tape verwijderd, nog nummerborje maken & ns kijken of er eigenlijk spiegels bijzitten ;)

Zal proberen deze namiddag foto's te plaatsen :)

Het zijn de 'laatste loodjes', die ik vooral niet graag doe :(
 
De laatste loodjes zijn vaak de kers op de taart, succes ermee en ben benieuwd naar de eindfoto's.
Tot zover ziet dit er als een schone bouw uit.

Fred
 
De bouw valt idd wel mee, al weet ik nu al welke 'foutjes' ik volgende keren niet meer al maken, en zo is het een groei-proces :)

Die kleine afwerkinkjes zijn idd vaak de kers op de taart, maar vaak heel wat prutswerk, wat het voor mij ietsm inder leuk maakt, maar t komt wel goed, in principe is ie vandaag nog af :)
 
Is dit de uitgebreide Gunze Sangyo kit van de Jaguar XK-E of de simpele versie?

verder wel toffe voortgang dat je maakt.
 
Ik neem aan dat dit de eenvoudige versie is (geen motor etc), is toch een pak eenvoudiger dan een zgn high tech kit (mocht die al bestaan voor een XKE ?)
 
Die bestaat... Bevat wit metalen onderdelen e.d. Voor motor en ophanging, boutjes , bekabeling... Zeer mooie kit!
 
Leuk om weten :) !

Model is af sinds gisteren, straks nog eens oppoetsen en foto's maken :)
 
Zoals beloofd nog wat foto's : model is vrij goed gelukt, ben tevreden gezien het feit dat het toch geruime tijd geleden is dat ik nog n modelletje had gemaakt:ph34r:

De gootste hoofdbrekers waren de prielerige ruitenwissers (3 stuks dan nog wel !) en het doen passen van de carrosserie op het chassis, dat had licht schuurwerk nodig.

Verder kon de lak beter, maar ik slaagde er niet in een beter resultaat te bekomen, heeft 2 keer in de remolie gelegen :wacko: het was -hoe moet ik het zeggen- een nogal vreemde body qua structuur :angry:

Het kleurverschil dat te zien is op foto is nagenoeg onbestaand in het echt, nochtans zijn de body-onderdelen tegelijk en gelijk gespoten :ohmy:

Op naar een volgende, zal moeilijk kiezen worden, heb een nogal ruime 'stash' sdfkkjskng

photocopy2_zpsf7f4ba5d.jpg

photocopy_zpsa1cb0c44.jpg

photo_zpsd68b9283.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik een tip mag geven: kijk eens naar je eigen en andere auto's en kijk eens naar de omlijning van deuren, koffer enz...
Daar is altijd een zwarte omlijning afkomstig van de rubbers. Die omlijning wordt heel dikwijls vergeten bij bouwers van automodellen.
De geverfde carrosserie mag nog zo mooi en strak gespoten zijn, je mag niet vergeten om rond de portieren en dergelijke een zwarte lijn aan te brengen in de panel lines.
Voor de rest vind ik het een heel geslaagd model.
 
Hoi bzguy,

Het ziet er goed uit, maar waarom leg je het in de remolie?

Hoi Erwin, bedankt voor de tip, bij de ramen doe ik dat, maar bij bij de portieren niet nu dus wel voortaan.
 
@ Erwin : ik heb 2 potjes panel line - vloeistof (grijs & zwart) en ben van plan dit vanaf het volgende model toe te passen :)

@ Debart : remolie stript de lak, heb het model 2x herspoten (vandaar 2x in de remolie), kwam echter nooit tot een echt strakke laklaag, precies een zeer vreemde ondergrondse structuur

Bedankt voor de waardering :) !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan