Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd ALKETT VsKfz 617 MINENRÄUMER

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Zo, nu onze schnellboot wat naar zijn einde toegaat, zijnde de schilderwerken, zullen we maar beginnen met de bouw voor deze schitterende wedstrijd.

Iedereen is al heel naarstig bezig dus kan ik natuurlijk niet achterblijven...

Als eerste nog wat foto's van de inhoud van de doos, let ook op de sprues, der is geen nummering. En het bouwplan is ook geen boek, maar gewoon drie zijden en dat is het.

Voor deze bouw heb ik reeds een diorama in het hoofd, maar 't kan nog veranderen onderweg, we zien wel.

sized_RPM_minenraumer_zps03ee80b5.jpg

sized_DSC06399_zps42bf50e7.jpg

sized_DSC06401_zpsfd88ad24.jpg

sized_DSC06401_zpsfd88ad24.jpg

sized_DSC06400_zps98644022.jpg

sized_DSC06402_zps89bb303f.jpg

sized_DSC06403_zpsb4472c91.jpg

sized_DSC06404_zpsee37ae10.jpg
 
Dat ziet er euh...ingewikkeld uit ?
 
Knap voertuig, veel bouwplezier en succes met de wedstrijd.
 
Apart model heb je weer uitgezocht.
Veel plezier gewenst met de bouw.
 
Heel raar beest dat je zelden tegenkomt op de tafels. Ik meen dat de Russen er één staan hebben in het museum in Kubinka.
Als ik een tip mag geven: hou zeker rekening met de zwaartekracht en het gewicht van dit enorme beest.
Ik zeg dit omdat ik reeds een diorama gezien heb waarop deze verwerkt was maar het model stond boven op de bakstenen in plaats van deze te verpletteren en de wielen waren mooi rond verlijmd hetgeen in werkelijkheid dus zeker niet kon. Die blokken moeten trouwens nogal lawaai gemaakt hebben wanneer ze naar voren knikken.
Veel succes met de bouw.
 
Veel plezier en succes met deze Tom.
 
dit is wel eens iets heel anders , alvast veel bouw plezier



tom
 
ja, ja dat is pas een vreemd voertuig.
Veel plezier met de bouw en succes in de wedstrijd.

Fred
 
Heel raar beest dat je zelden tegenkomt op de tafels. Ik meen dat de Russen er één staan hebben in het museum in Kubinka.
Als ik een tip mag geven: hou zeker rekening met de zwaartekracht en het gewicht van dit enorme beest.
Ik zeg dit omdat ik reeds een diorama gezien heb waarop deze verwerkt was maar het model stond boven op de bakstenen in plaats van deze te verpletteren en de wielen waren mooi rond verlijmd hetgeen in werkelijkheid dus zeker niet kon. Die blokken moeten trouwens nogal lawaai gemaakt hebben wanneer ze naar voren knikken.
Veel succes met de bouw.
Deze reactie had ik even over het hoofd gezien... idd, wil je dit beest in een dio zetten, hou er dan wel rekening mee dat het nooit werd gebruikt, die is in zijn testfase blijven steken... tenzij je een "what if" scene wil maken???
 
Als ik de link van Interceptor bekijk zal er nog wat scratching moeten gebeuren. Veel succes en ben benieuwd voor het resultaat.
 
Zijn altijd aparte verslagen van Grendel, maar laat je hier niet per definitie niet door leiden, hij wijkt altijd af van de BB en heeft zijn eigen creatieve oplossingen.
 
Merci voor de tips mannen!!

Kmoet wel toegeven dat Grendel gelijk heeft, had gisteren ook al de foto's genomen van de kromme zijpanelen, de vele flash en de erbarmelijke onderdelen in't algemeen. Kga deze nu niet plaatsen, check maar Grendel zn post daarvoor :D

Het is wel een uitdaging zo'n kitje, maar hey, daar doen we het toch voor, niet?

@ Walesha: het diorama zal in elk geval een what if? worden, of misschien wel de aanloop naar het eindverhaal in Rusland, wie weet. Der zijn opties genoeg eigenlijk. Het is iets wat groeit bij me, vorig jaar was The battle of Britain ook niet volgens een vast plan verlopen.
 
En dan nu wat foto's van de vooruitgang:

De onderdelen zoals ze uit de sprue komen:

sized_DSC06408_zpsadf1fad1.jpg

En dan na plak en schuurwerk:

sized_DSC06410_zps9e11a982.jpg


En de erbarmelijke toestand van de kit op zich:

sized_DSC06406_zps133deede.jpg

sized_DSC06405_zpsc3a7a16e.jpg

sized_DSC06407_zps73f49028.jpg
 
Dan had Grendel zo te zien niet overdreven...
Amai, zoveel flash en krom getrokken stukken, jongens toch.
Nu je hebt het in ieder geval tot nu toe al wel goed opgelost.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Dit word dus inderdaad veel scratchen. ik blijf zeker volgen.
 
Om de kromme toestand op te lossen kan je alvast tussenschotten plaatsen. Schandalig eigenlijk, maar je weet alles goed te maken dus dit wordt een volger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan