Hoofdsponsor

1/35 Hetzer Mid Prod. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Cyber Hobby is de producent van deze kit die gebaseerd is op een model zoals dat voorkomt in een stripverhaal dat handelt over een fictieve eenheid, de Black Knights die strijd leveren in Rusland. Dat interesseert me allemaal niet zozeer, het ging me er gewoon om eens lekker compromisloos een Hetzer te kunnen bouwen tegen een plezante prijs en dat zonder me echt druk te hoeven maken om een batterij upgrade sets om een en ander toch maar histerischer correct te maken:)
Enige vervanging betreft de set tracks door Friuls.
Wederom wordt dit dus een zorgeloze rit door Modelbouwland, met slechts één bestemming : Paintegem vlakbij Weatheren !

De kit boxart :

cyhs6661.jpg

En geheel overbodig maar toch present als brandstof op de werktafel voor deze jongen :

blup.jpg

Snel een eerste update want ik krijg al dorst !!!:8

De roestige Admiraal krijgt z'n diorama na deze (de BT-7 is klaar voor z'n display en dat ging sneller dan verwacht, dus deze kan er nog bij...).

Vriendelijke groet van GUnit die er hier geen Black Knights stripverhaal van gaat maken !
 
Laatst bewerkt:
Hey G.,

Nog maar eens eentje om te volgen. ik zit terug op de eerste rij hoor dat ik niets mis.
 
Ik kan verkeerd zijn Guy , maar hebt ge die al niet eens voorgesteld ?
 
10%?????
Dit wordt vast je eerste bibberige camo.

:alcoholic:
Peter
 
benieuwd naar de bouw (en vooral de schilderwerken) van deze. Net aan het bedenken dat de grote platte vlakken zich echt wel lenen voor reclamedoeleinden... ;-)

gezondheid
 
Geen Black Knights, maar wel een Flash (of fles) Gordon... :)

We zullen dit, weerom, met plezier volgen.
Cyber Hobby levert deftige kits, (is dan ook deel van Dragon. Vorige week is mijn Opel Maultier met 3.7 cm Flak binnengekomen en het wordt iets om de vingers af te likken. De tracks zijn zelfs losse schakels die gewoon in elkaar klikken.
Ik popel al om er aan te beginnen, maar er staan nog wat andere stukken te wachten,... :(

Succes met Uwen Hetzer.

Groeten Rik
 
Weer een mooi-tje die hier voorbij komt,alvast veel plezier ermee Guy ;)
 
Wederom wordt dit dus een zorgeloze rit door Modelbouwland, met slechts één bestemming : Paintegem vlakbij Weatheren !

Pas op hé Guy want ik woon in Papegem en dat is niet te ver van Wetteren.:D:D:D
Als ge in mijn buurt komt kunt ge mij privé les komen geven zunne.
Veel succes met de bouw, kijken we weerom naar uit.
 
Ik woon daar ook nog niet te ver van, dus nog een kandidaat.:D:D:D:D
 
Buzzy, ik vind het tof dat je er weer bij bent !

Famo, ik heb het nagezien maar verder dan een voorstelling is het waarschijnlijk nog niet gekomen. Ik heb wel eens een paar interessante linkjes doorgegeven mbt. dit model.

Peter, het wordt wellicht ofwel een hard edge three tone camo ofwel een Dunkelgelbe met whitewash.

Silenoz, da's een idee, een reclame-Hetzer voor het Derde Rijk !

Rik, is die Maultier eentje van Cyberhobby ? De Char B 1 van Tamiya heeft ook dergelijke klik-schakels.

Peiper, ik ga hier lol aan beleven zeker !

Erwin, daar ben ik vroeger heel vaak langsgeweest met mijn trein als treinbegeleider ! Aat, Lessen, Papegem...

Buzzy, we zouden beter allemaal wat dichter bij mekaar gaan wonen !
 
Hey mannen, opschuiven, nog een klein plaatske forceren (of ik moet G. gaan omkopen met een bakje van zijn godendrank...)
Oef... gelukkig nog ééntje gevonden. Kan ik mee beginnen volgen. Gaat weer een beauty worden...
Laat maar komen G. Ik ben er helemaal klaar voor...

Mark
 
Buzzy, ik vind het tof dat je er weer bij bent !
Buzzy, we zouden beter allemaal wat dichter bij mekaar gaan wonen !

-Als ik een topic van u zie ben ik er als de ratten bij man.
Heb het al eerder gezegd e, heb al veel van u geleerd en uw modellen zijn steeds top.

-Kunnen misschien overwegen e om samen een appartementsblok (maar met grote tuin e) te bouwen/kopen e met op het gelijkvloers een grote werk/hobbyruimte.
:) :) :) :laugh: :laugh: :laugh:
 
Ik ben ook weer van de partij, jouw werken wil ik niet missen ;)
 
-Kunnen misschien overwegen e om samen een appartementsblok (maar met grote tuin e) te bouwen/kopen e met op het gelijkvloers een grote werk/hobbyruimte.
:) :) :) :laugh: :laugh: :laugh:
Yep.... we stichten een modelbouwsekte waar we de god "Creatif" vereren en ipv van een tempel met een altaar bouwen we een heiligdom in de vorm van een gigantische modebouwwerkplaats! :laugh::laugh::laugh:
 
Goed dat we tegenwoordig de forums hebben he mannen om ons werk met mekaar te delen. Weten jullie ook nog de tijd dat dit alles niet bestond en iedereen zoals een solitaire plant in z'n obscure kamertje aan het bouwen was én door de buitenwereld aanzien werd voor een 'rare' omwille van deze hobby ?
 
Goed dat we tegenwoordig de forums hebben he mannen om ons werk met mekaar te delen. Weten jullie ook nog de tijd dat dit alles niet bestond en iedereen zoals een solitaire plant in z'n obscure kamertje aan het bouwen was én door de buitenwereld aanzien werd voor een 'rare' omwille van deze hobby ?
Goh ja Guy idd... toen ik mij destijds lid maakte van IPMS ging er voor mij een hele nieuwe wereld open!
Maar idd... met een forum als dit bereik je nog meer mensen en kan je je nog beter bekwamen in je hobby.
lang leve het internet zou ik zo zeggen!:D
 
Erwin, daar ben ik vroeger heel vaak langsgeweest met mijn trein als treinbegeleider ! Aat, Lessen, Papegem...

Guy, ik denk dat je Papignies bedoeld i.p.v. Papegem.
Mijn gehucht van 7 straten groot maakt deel uit van de gemeente Lede en is gesitueerd tussen Impe (van wielrenner Lucien Van Impe) en Oordegem (waar de bok bier dronk) en dat geheel ligt niet ver van Wetteren. Papegem heeft trouwens geen spoorweg of station enkel een paar bushaltes.
 
Mijn gehucht van 7 straten groot ............... Papegem heeft trouwens geen spoorweg of station enkel een paar bushaltes.

En als het regent nemen ze het binnen !
 
Die Maultier is inderdaad van Cyberhobby, de kit stond beschreven op de site van Der Sockelshop als 'Limited Edition'.

Succes met je Hetzer, we kijken al uit naar je eerste update !

Groeten Rik
 
Rik, die interesseert me wel, is deze dan ook afkomstig van de Black Knights uitgaven ? Limited Edition, dan moet ik snel zijn:D

Update 1 :

Het loopwerk is een goede opwarmer want daarmee kan niet zo veel mislopen.

De wielen heb ik een wat aangetaste look gegeven met een scalpel. Over de 'rubberen' loopvlakken liep een venijnige gietnaad die ik wegschoor met een scalpel en bijschuurde. Ik ga zien of ik extra versleten rubber kan simuleren na eerst referentiefoto's te bekijken.

De idlers hadden in totaal maar liefst 16 sink marks !!! Deze allemaal uitvullen was amper een optie omwille van de fijne wielranden die dan beschadigd zouden kunnen worden bij het afschuren. Dus was ik gedoemd om de sinkmarks geduldig weg te scheren met een afgerond scalpelmesje. Met Tamiya Extra thin heb ik daarna dankzij het smeltvermogen de oppervlakken van de idlers getamponneerd om een vage structuur te verkrijgen.

De drive sprockets hadden geen extra aandacht nodig, afgezien van het weghalen van de sprue bevestigingspunten tussen de trektanden.

De suspensie armen van de loopwielen zien er zeer basic uit, maar ze werken wel netjes en je ziet er later niks meer van omdat ze geheel achter de wielen zitten.

Ook de terugloopwieltjes (2) waren direct klaar, enkel een gietnaadje wegwerken...

Het krikblok trok werkelijk op geen blaas en er zat zelfs geen houtstructuur op. De ijzeren banden errond haalde ik weg en deze verving ik door styrene stripjes. De vleugelmoer die op de middenste band zat, heb ik gerecupereerd.

1-24.jpg

Dit soort werkjes doe ik tegenwoordig in de woonkamer bij het gezin. Nu start ik met het opkuisen van de hull onderdelen en dat gaat morgen gans de voormiddag verder want ik heb het huis voor mezelf tot 's middags. Ik heb alvast gezien dat de Saukopf kanonbepantsering er formidabel goed gestructureerd uitziet, het mag al 'ns meevallen ook me dunkt...en er zit warempel een heel kleine fretje PE bij de kit.

Tegen dit weekend wil ik met de verfkes beginnen spelen dus het gaat vanavond laat worden.

Vriendelijke groet van Guy.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan