Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Sikorsky R-4B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Ziehier mijn bijdrage aan de wedstrijd.

De Sikorsky R-4B kan algemeen beschouwd worden als de eerste in massa productie vervaardigde helikopter die ook operationeel ingezet werd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Duitsland had reeds helikopter types in onderzoek en sommige werden ook operationeel getest doch geen van hen behoorde tot serie productie en zij werden evenmin op grote schaal operationeel ingezet.
De Sikorsky werd in hoofdzaak gebruikt door de US Army en Navy maar ook de RAF had er 45 in dienst.

De bouwdoos is op schaal 1/72, merk MPM en bevat behalve de plastieken onderdelen ook wat PE en een vacu cockpit.
Ik zal mij houden aan de bouwinstructies en trachten de helikopter RUUD (Recht-uut-de-doze) te bouwen.

attachment.jpg

De box-art.

attachment.jpg

De onderdelen, vacu cockpit en PE.

attachment.jpg

Het plan en de decals.
 
Erwin, heel veel succes en plezier met dit zeer aparte model.
 
Iedereen al bedankt.
Dat het een specialeken zal worden heb ik reeds mogen ondervinden; zo veel flash en opkuiswerk !!!! Zal goed moeten uitkijken om geen stukken te breken.
 
Iedereen al bedankt.
Dat het een specialeken zal worden heb ik reeds mogen ondervinden; zo veel flash en opkuiswerk !!!! Zal goed moeten uitkijken om geen stukken te breken.
Oei! is het zo erg????? :unsure:
 
Oei! is het zo erg????? :unsure:

Laat ons zeggen dat ik mijn resine zaag gebruik om bepaalde harde plastieken gietbomen te verwijderen omdat ik weet dat, als ik mijn gewone scalpel zou gebruiken, ik ofwel mijn scalpelblad ofwel het stuk zelf beschadig
 
Laat ons zeggen dat ik mijn resine zaag gebruik om bepaalde harde plastieken gietbomen te verwijderen omdat ik weet dat, als ik mijn gewone scalpel zou gebruiken, ik ofwel mijn scalpelblad ofwel het stuk zelf beschadig
Tja, met die onbekende merken weet je nooit op voorhand waar je aan begint... dit komt wss ook uit het oostblok?
 
Hele mooie heli.

Veel succes en veel plezier.

Ik heb wel eens een paar vliegtuigjes gebouwd van MPM, heb toen de Dremel gebruikt om de stukken van de gietramen te zagen. Best wel hard plastic hé.
 
lijkt een mooitje, was het zo dat deze met doek overtrokken was? lijkt zo op de foto's. Veel succes met deze.
 
Ook al weer een mooi model voor in de wedstrijd.
veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
lijkt een mooitje, was het zo dat deze met doek overtrokken was? lijkt zo op de foto's. Veel succes met deze.
Inderdaad, zeker het staartgedeelte was met doek overtrokken, zelfde principe als veel vliegtuigen uit WO2.
 
Zie hier de eerste bouwresultaten.
Cockpit grotendeels in elkaar gestoken, enkel de pedalen en het instrumentenbord ontbreken nog.
De kit voorziet PE grilles om de motoropeningen af te schermen maar deze op de kit verlijmen was geen optie. Daarom de boel maar open gezaagd en de grille geplaatst.

attachment.jpg

Het verschil is duidelijk dacht ik. Moet natuurlijk nog allemaal verder opgekuist worden.
 
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.
Het begin oogt al goed met de PE.

Mark
 
Erwin, succes met de bouw van je project en de wedstrijd.
 
Begonnen aan de opkuis van de rotor. Moest er soms twijfel bestaan over de kwaliteit van de kit ziehier een foto van de rotorbladen. De bovenste werd reeds opgekuist, de rest spreekt voor zichzelf.

attachment.jpg

Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan