Hoofdsponsor

1/10 Usmc iwojima 1945 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Hallo,

Nu totaal iets anders. Heb mij een buste in resin aangeschaft. Was wel een beetje aan de dure kant voor zo iets kleins. Ben niet echt een crack in figuurschilderen. Hoop dat ik veel feedback en tips ga krijgen van jullie. Het in elkaar steken was heel gemakkellijk. Een half uurtje schuren en de 8 deeltjes aaneen lijmen. Alles past, geen milliput nodig om gaten op te vullen. Volgende stap. Figuurtje een laag primer geven. Heb mij een flesje Surface Primer van Vallejo (Acrylic Polyurethane RAL 8000 German Green Brown) aangeschaft . Weet iemand of dat deze primer waterbased of solventbased is ? Normaal denk ik dat Vallejo verf waterbased is maar ben niet zeker.

Groetjes :wavey:
Jeanke

attachment.jpg
zonder flits
attachment.jpg
met flits
attachment.jpg
 
Hallo, is een mooie figuur hopelijk heb je de helm en rugzak nog niet gekleefd. Anders maak je het jezelf moeilijker bij het schilderen van zijn gezicht en de rugpartij.
welke verf wil je gebruiken. normaal is AV bijna alles op waterbasis of te verdunnen met Acryl thinner.

Grtx Jan
 
Zeer mooi figuur ben heel benieuwd naar de eerste penseel strepen...
 
Dat is er ééntje die mijn interesse ook heeft.
Ga met de nodige aandacht volgen enne zoals de collega's al aangaven is Vallejo meestal "waterbased".

Mark
 
Hallo iedereen,

Ben begonnen met het schilderwerk. Eerst heb ik de figuur een primerlaagje gegeven met vallejo primer. Na dit te laten drogen heb ik de helm in buff gespoten en de rest van de buste met olive green afgezwakt met buff.
Weer goed laten drogen en vervolgens de camo patern op de helm aangebracht met verschillende groen en bruin tinten.

Vervolg later. :P ;)
Jeanke

Primer van vallejo
attachment.jpg

helm in buff, rest olive green
attachment.jpg

camo pattern helm in verschillende groen en bruin tinten.
attachment.jpg
 
mooi AB werk , is de camo op zijn helm ook met de AB gedaan
anders heb jij wel een zeer vaste hand om dit te spuiten met de AB

knap werk

tom
 
Mooie vorderingen Jeanke.
Indrukwekkend dat camo patroon.
Ziet er al goed uit.

Mark
 
@Tom. De Camo op de helm is niet met de AB gespoten maar met het penseel aangebracht.

:wave: :wave: :wave:
 
Jeanke,je camo is prachtig aangebracht op de helm ;),dat beloofd :)
 
Hallo iedereen,

Figuurtje is nu volledig ingekleurd. Daarna heb ik er een laagje matte vernis op aangebracht maar ik heb de indruk dat hij nu meer blinkt :(. Iemand een verklaring daarvoor ?

Volgende stap : gezicht een beetje verweren (stoppelbaard geven enz.) en hier en daar een washje doen en proberen een beetje schaduw in de kledij te krijgen.

Greets :wave: :wave: :wave:
JM

attachment.php
 
Jeanke, ik vermoed dat je vernis nog te nat is.
Hierdoor heeft die een glanzender effect.
Voldoende laten uitharden en drogen, komt het wel in orde.

Mark
 
Hallo iedereen,

Zit hier nu al bijna een hele dag te knoeien met zijn gezicht. Vooral ,de stoppelbaard krijg ik niet deftig.
Eerste poging gelaatskleur met een beetje grijs. Trok op niets.
Tweede poging met sterk verdunde burnt Umber olieverf een paar laagjes aangebracht. Is al iets beter maar ben er nog niet helemaal tevreden over ^^.
Tips please.

Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik op de helm en het hemd een filter ga zetten. Had in gedachten om op de helm een sterk verdund laagje deck tone (met air brush) en op het hemd een bleekgoene filter.
Hints please. Foto's hieronder.

mvg :D :D :D
Jeanke
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jeanke, in welke verf wil je stoppelbaard ?
kun je de helm nog afnemen ?
wil je nog correcties aanbrengen ?

Grtx Jan
 
@Grijze wolf : - De stoppelbaard heeft nu een bruine kleur. Zou hem liever iets naar de donkergrijze kant krijgen maar dat is falikant mislukt.
- De helm is niet meer afneembaar maar voor een filter erop te leggen plak ik eerst de rest af.
- Wil nog zeker correcties aanbrengen want over het gezicht ben ik maar half tevreden.

Groetjes JM
 
Kijk hier kunnen we ook weer van leren. Dit is interessant.
Het gezicht op zich vind ik nochtans al wel geslaagd. Het aanbrengen van die baardschaduw, ja denk dat dat al iets moeilijker zal zijn.
Heb namelijk de GI van Young Miniatures (Ardennes 1944) en had daar een gelijkaardig thema voor in gedachten.
Die filters is ook iets wat mij steeds ontgaat. Ben benieuwd naar de uitleg van onze experts. Veel succes.

Mark
 
de eerste correctie die ik zou aanbrengen zijn de ogen, het kan zijn dat hij gedronken heeft maar volgens mij kijk hij heel sterk naar het tipje van zijn neus. Dit valt direct op als men naar een buste kijkt zeker in deze grote. Bij de volgende figuur trachten je gezicht vrij te houden tot je zeker bent dat je er klaar mee bent, je hebt het jezelf moeilijk gemaakt. de rechter pupil opschuiven naar de buitenkant lijkt me de best oplossing. Neem je tijd hiervoor.
Je wenkbrauwen heb je grijs geschilderd, leg je vast welke haarkleur je denk dat de man heeft (staat je vrij) . De gemiddelde leeftijd in deze periode was 28 voor een soldaat. Indien je acryl gebruik heb je goed werk geleverd voor de meeste kleur overgangen, werk de sterke overgang van je bruine stoppelbaard in de wang kleur ook onder de neus tot in de huidplooi. Neem dan een bruintoon (cavalry red of iets dergelijks) en betoon deze huidplooi deze is bij iedere mens duidelijk zichtbaar, ook bij je avatar. Onder de helm komt geen licht deze partij moet dus donkerder.
Je stoppelbaard moet je niet proberen schilderen, als je figuur goed droog is breng je in de haar kleur transprent lagen aan, je eerste laag mag bijna niet zichtbaar zijn zo dun moet je verf zijn, enkele minuten wachten nieuwe laag terug wachten en dit tot je het gewenste effect hebt.

indien gewenst, wordt vervolgt.

Grtx Jan
 
hallo jeanke, een vraagske, uw huidskleur wat soort verf heb je gebruikt en wat zijn de kleuren die je gemixt hebt?
je camouflage is geslaagd.;)
Is het nu bedriegelijk van de foto of ik weet niet , maar naar mijn gevoel is uw huidskleur wat te oranje of ben ik verkeerd?

grt Nicolas
 
@maerlandt : De huidskleur die ik gebruikt heb is XF 15 Flat flesh van Tamiya vedund met heel veel isopropanol. Voor de mond en onder de ogen is er een tikkeltje XF 7 toegevoegd. De baard is met verdunde (thinner) burnt umber olieverf van Van Gogh aangebracht.

@Grijze wolf : Van de ogen ga ik afblijven. Volgens mij staan ze redelijk recht. Ben bang als ik er nog zou aan prutsen dat ik het helemaal ga verknoeien. De wenkbrauwen ga ik herdoen. Grijze wenkbrouwen met een bruine stoppelbaard is natuurlijk niet correct. De huidplooien ga ik ook nog onder handen nemen.

Groetjes ;)
Jeanke
 
jeanke, als ik u eens een tip mag geven,gebruik eens in het vervolg acryl of olieverf, je zult zien dat er meer leven in uw figuurtje komt, maar ik vind het dapper van u dat je het met tamiya hebt geprobeerd.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan