Hoofdsponsor

Anders / onbekend Durafly F4U Corsair 1100mm [DONE]

  • Onderwerp starter CrosstownTee
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CrosstownTee

Guest
Met Kerstmis een leuke doos gekregen...! :laugh:

Nog niet mee gevlogen, maar gisteren wel een ESC(speedcontroller), uBEC (externe stroomvoorziening) en batterij upgrade gedaan.
Klein verslagje:

Speeltijd!
F4UC01.jpg

Hoe krijg je die nose cowl eraf?
F4UC02.jpg

Zoek de vijs...
F4UC03.jpg

Geef toe... beestig gedetailleerd, toch?!
F4UC04.jpg

Vijsjes gevonden... (onder de sticker "301"), en hier is de motor!
F4UC05.jpg

Oude bengeldende 35A ESC. De nieuwe ligt klaar:
F4UC06.jpg

Overzicht van de nieuwe setup, met uBEC, 4S LiPo en 45A ESC:
F4UC10.jpg

Overzicht van de nieuwe setup, met uBEC, 4S LiPo en 45A ESC:
F4UC09.jpg

En een filmpje om te bewijzen dat het werkt! :P


Nu enkel nog de servo's aansluiten...
En dan nog eens tijd/goed weer vinden om 'm in de lucht te krijgen... 8)

Greetz!
T
 
Ziet er heel mooi uit. Is het vliegtuig van een soort "foam" gemaakt ? En hoe kan je dat materiaal plamuren en/of schilderen ?
 
Dit is een Plug & Play of te wel een ready to fly model Pascal.
Dus uit de doos halen en vliegen..... nou ja, na wat aanpassingen zoals T gedaan heeft :D
Er komt geen plamuur en schilderwerk aan te pas dus. ;)

Fred
 
En als je het wil verbouwen ? Of herstellen na schade ? Met wat kan je dan dit materiaal plamuren en schuren ?
 
Pascal, het is inderdaad EPP foam, en zoals Fred het aangeeft, zijn de stukken apart verkrijgbaar.
Als je crasht kan je ook zelf herstellen; EPP foam breekt of buigt, afhankelijk van hoe hard je crasht :8

Door het afgebroken of ingedeukte stuk foam in kokend heet water te steken, herstelt het naar z'n oorspronkelijke vorm.
Dan kan je het netjes weer inpassen en lijmen met een epoxy of foam-vriendelijke CA lijm.

Met superlight plamuur kan je dan eventuele oneffenheden nog opvullen, en schuren.

Schilderen of air-brushen kan dan na een primer, met waterbased acryl verf.

Hopelijk zal ik dit nooit moeten doen....alles afhankelijk van hoe goed ik het ding in de lucht kan houden en/of terug neerzetten :P

Greetz,
T.
 
Vanavond heb ik het toestel afgewerkt.
De missiles en fuel tank komen standaard in dit pakket volledig in dat typische Navy Blue; maar dat steekt niet zo mooi af, en het is ook niet erg realistisch.
Wat spijtig is, want ze hebben echte wel moeite gedaan om het foam model er zo scale mogelijk te laten uitzien.

Volgens de kleurenfoto's die ik gezien heb van de toestellen die in de Koreaans oorlog vochten, en dit is er zo een van, zijn de missiles meestal wit/grijs en hebben hun koppen dezelfde kleur als de top van de staart van het toestel. (er zijn rode, gele, blauwe, etc..., afhankelijk van welk squadron, denk ik...).

Ikke dus weer aan't schilderen...

Le résultat suivant a été obtenu:

F4UC11.jpg

F4UC12.jpg

F4UC13.jpg

F4UC14.jpg

Ik ben content. Avond geslaagd :D
Nu nen Duvel ter celebration :alcoholic:


Greetz!
T.
 
En als je het wil verbouwen ? Of herstellen na schade ? Met wat kan je dan dit materiaal plamuren en schuren ?

Zoals CrosstownTee zegt is dit te lijmen, zelf gebruik ik "UHU POR" hiervoor.

Ook zoals bij de meeste van hun modellen zijn de onderdelen appart te koop en overschilderen is geen probleem.
 
Ha, ik heb er ook zo een maar minder gelikt. Is een stuk ouder. Via marktplaats gekocht. Was gecrashed bij de eerste flight en de neus was eraf gebroken. Was gelijmd maar niet optimaal maar wel functioneel. Heb hem uit elkaar gehaald en opnieuw uitgelijnd, getrimd etc. Heb nog nooit gevlogen dus eerst maar een paar keer getaxied over een verharde weg om gevoel te krijgen. Dat viel wel tegen. Deze zomer moet hij de lucht in. Deze is super mooi. Ik heb geen raketten, tanks etc. Nou ja dan hoef ik ook minder te lijmen na een crash. De lampjes vind ik ook cool. Zaten die erin? Waarom en wat heb je gemodificeerd?
 
Watvoor toestel heb jij dan, Lightning Strikes? Heb je'r foto's van?

De leds zaten er inderdaad in. (Dit zijn de specs.)
Ik ben het toestel beginnen wijzigen naar aanleiding van reacties van mensen die hem reeds kochten, en ermee vlogen, op rcgroups.com en hobbyking.com.
Een van de opmerkingen was dat het toestel met z'n scale prop wel goede vliegkarakteristieken had, maar dat hij precies toch wat meer kracht mocht hebben.
Om dat zonder al te veel kosten te doen, zijn er een aantal dingen die je kan wijzigen, zoals van een 4-blade prop naar een 3- of gewone 2-blade propellor gaan.

Die 2-bladed props heb ik al, maar ik wil 'm met z'n oorspronkelijke prop zien vliegen, dus daar start ik mee.
Ik heb echter gezien dat de eerste take-off's die geprobeerd worden, vaak op de neus belanden, als men niet voldoende up-elevator gebruikt tijdens het versnellen op de startbaan... en die 4-blade scale prop snel breekt, dus ik heb alvast een stock aan 2-bladed props achter de hand... :)

Een 2de aanpassing die door een paar mensen succesvol gedaan werd, is het upgraden van de ESC (speedcontroller), het toevoegen van een uBEC (externe voeding, die los van de ESC staat), en het gebruiken van een 4 cellige Lipo batterij, ipv een 3 cellige, waarmeer je dus 14V ipv 11V naar de motor stuurt. Het gevolg is dat je motor sneller draait, wat ie perfect aankan, en dus meer stuwkracht om te vliegen.
De ESC moest in dit proces vervangen worden, omdat de standaard 35A ESC geen 4-cellige lipo aankan, dus een 45A ESC is hier de oplossing.
Omdat algemeen wordt aangenomen dat van zodra je met 4-cellige batterijen begint, je best een externe BEC voorziet, heb ik dat dan ook maar gedaan. Een externe BEC (of uBEC) zorgt dat de stroom van je batterij rechtstreeks (omgevormd naar 5V) naar de (radio)receiver gaat. Een BEC zit ook meestal op de ESC, maar die wordt ge-elemineerd in deze setup. Het doel? Als de motor of ESC 'opsmoren' tijdens een vlucht, zou je in het standaardgeval zonder uBEC, ook geen controle meer hebben over de besturing, vermits je receiver via de ESC geen stroom meer krijgt. In de setup met een uBEC mogen de motor en ESC uitvallen, er blijft stroom van de batterij naar de receiver gaan, dus je kan zonder motor trachten landen omdat de besturing nog steeds werkt. Ze noemen dat een 'dead-stick landing'.

De laatste wijziging is het schilderen van die missiles en fueltanks he, zoals beschreven. Op de specs pagina die ik gelinkt heb, kan je zien hoe die er origineel uitzien; ik vind ze zoals ik ze aangepast heb stukken beter 8)
 
Ik zal morgen eens foto's maken. Thnxs voor de uitleg. Heb inderdaad een 11,4 V accu. Is de 4 cel niet groter? Ik heb een 3 blads propeller standaard erop. Ik heb er nog niet mee durven vliegen. Vind het eng. Taxiën was al lastig maar genoeg power. Je kunt hem ook gooien heb ik gezien op youtube. Wat is het beste?

Paul
 
Hangt er een beetje vanaf he; watvoor model het is.
Mijn glider kan ik perfect gooien, maar m'n Alpha Jet, met z'n propellor aan de staart, is moeilijk om te gooien.
De Corsair zal ik al zowiezo niet kunnen gooien, daar heb je geen grip op.

En? Al foto's kunnen nemen?

Greetz!
T
 
Nope. Druk morgen misschien. Moet hem ook in elkaar zetten even. Zag op Youtube dat ze hem ook gooien.
 
Hangt er een beetje vanaf he; watvoor model het is.
Mijn glider kan ik perfect gooien, maar m'n Alpha Jet, met z'n propellor aan de staart, is moeilijk om te gooien.
De Corsair zal ik al zowiezo niet kunnen gooien, daar heb je geen grip op.
T

Natuurlijk kan je hem wel gooien. Langs boven vastpakken, 3/4 gas en een klein zetje geven. Met 4s is dat zeker geen probleem. Ik doe het zo met mijn Parkzone Spitfire en die draait op 3s. Die set ups zijn krachtig genoeg om onder een hoek van 60° te klimmen.
 
Na 6 maanden eindelijk de guts gehad om de maiden flight te doen!

Le voila:
(best in HD kijken)


Groetjes,
T.
 
leuk filmpje,wat voor camera heb je eronder gehangen?
 
Schitterend filmpje Tim,trouwens zeer mooie streek waar jij woont welke locatie is dit...
 
Vooreen goedkope cam maakt hij wel mooie beelden.
 
Dat is de grens van de Zwalmstreek en de Vlaamse Ardennen he.
I know why I moved here ;-)

De kwaliteit is inderdaad niet slecht; de helderheid van de omgeving is wel erg bepalend, en het SD kaartje dat je gebruikt beïnvloedt de vlotheid van opnames ook.

Groeten,
T.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan