Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd From V1 to Columbia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine voorlopige update:

Hier wat naden weg gewerkt.
attachment.jpg

Hier in camo gespoten:
attachment.jpg

Nu nog het lanceerplatform en washes en deze is ook klaar. Over de camo van de V2 ben ik echter niet 100% tevreden.
Geef jullie opmerkingen maar.

mvg
Werner
 
heb je wat klei of gummi gebruikt voor de contouren ? , werkt meestal goed , je kan het altijd overdoen .
 
Het is gewoon uit de vrije hand gebeurd. Zit er ook over te denken om het over te doen. Als je klei gebruikt heb je ook harde aflijningen e en dat wou ik net niet.
 
Buzzy, blijkbaar kan je mits gebruik van klei ook "zachte" aflijningen maken (zie topic van GUnit's Hetzer).
Denk dat het alleen de kunst is om niet te lang tegen de rand van de klei te spuiten. Anders ga je verfophoping krijgen.
Ik zou toch voor een "herspuiting" gaan. Je gaf zelf ook al aan van niet tevreden te zijn, dus...;)
Nu lijkt het me precies een haast klus. Gooi de verf ertegen en dan maar verder. Even je tijd nemen en dan herspuiten.
De nodige documentatie er op na lezen en dan er tegenaan...:laugh:, je zal er zelf nog het meest tevreden van zijn.

Mark
 
Buzzy, blijkbaar kan je mits gebruik van klei ook "zachte" aflijningen maken (zie topic van GUnit's Hetzer).
Denk dat het alleen de kunst is om niet te lang tegen de rand van de klei te spuiten. Anders ga je verfophoping krijgen.
Ik zou toch voor een "herspuiting" gaan. Je gaf zelf ook al aan van niet tevreden te zijn, dus...;)
Nu lijkt het me precies een haast klus. Gooi de verf ertegen en dan maar verder. Even je tijd nemen en dan herspuiten.
De nodige documentatie er op na lezen en dan er tegenaan...:laugh:, je zal er zelf nog het meest tevreden van zijn.

Mark

Ik denk ook dat ik dat ga doen man.
Als ik op internet naar foto's op zoek ga zie ik ze ofwel in een kleur (moeilijk te achterhalen welke wegens zwart/wit) of zie ik ze zoals op de door met een rechtlijnige camo.
Ik denk dat ik dus ga herbeginnen en misschien toch de camo van op de doos ga gebruiken.
Ik heb ondertussen verder gedaan aan het lanceerplatform.

Hier een foto na het spuiten (is normaal wel donkerder maar de flits doet veel e :) ):
attachment.jpg

Nu na behandeling met washes en pigment. op de voeten is het pigment nog nat en dat gaat dus nog lichter worden:
attachment.jpg

Hier ben ik dan wel tevreden over. Wat denken jullie?
 
Die gaat helemaal goed komen. Dat is inderdaad wel top.

Mark
 
Bedankt mannen, vandaag proberen om de V2 te herspuiten. Ik laat het wel weten.
 
Het lanceerplatform ziet er eersteklas uit.
Wat de V2 betreft zou ik toch een splinterpatroon voorstellen met rechtlijnige camo. Je kan er natuurlijk ook nog altijd een testraket van maken met grote rode en witte vlakken.
 
Het is dus het splinterpatroon camo geworden zoals Erwin voorsteld.

Ik weet dat men normaal met de lichtste kleur begint maar heb nu eens omgekeerd gewerkt.

Eerst het donker bruine en al stukken afgedekt voor volgende kleur:
attachment.jpg

Volgende stap gedaan:
attachment.jpg

Vervolgens afgedekt en de lichtste kleur aangebracht:
attachment.jpg

Laten drogen en de klevers verwijderd:
attachment.jpg

Hier ben ik wel tevreden over, ga wel nog wat werken met washes enz maar dat is voor later op de dag.
Geef jullie opmerkingen maar. (die zijn steeds welkom en daar leert men van.
 
Kijk Buzzy, dat is toch een veel beter resultaat. Dat zal je zelf toch ook moeten toegeven.
Tof om te zien dat je het aandurft om de volgorde van de kleuren om te draaien en met een goed resultaat.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Bedankt man, Ik ben naar deze camo over gegaan omdat als ik foto's zocht op internet ze allemaal deze camo hadden of 1 kleur hadden. Ik moet u inderdaad gelijk geven, het resultaat is veel beter. Het omkeren van de volgorde kwam een beetje uit gemakzucht. Ik wist ongeveer wat ik wou bekomen en in de andere volgorde ging ik heel veel moeten afplakken. In deze volgorde was het iets eenvoudiger om af te plakken maar moest men iets beter op de dekking van de kleur denken.
Ik zou hem nog wat moeten bewerken met wash maar twijfel nog. Veel verweren moet hier niet aan gebeuren e daar het een voorwerp was voor eenmalig gebruik.
Ben bang dat ik er vlug teveel zou aan doen waardoor het niet meer realistisch is. VB een V2 met roest aan kan niet echt e en denk ook dat ze niet lang genoeg in de opslag lagen om stof te vangen.
 
Begrijp waar ge naar toe wil Buzzy. Aflopen van vloeistof/ brandstof daarentegen die zouden er wel kunnen zijn...
Zware weathering is hier zeker niet op zijn plaats, maar een lichte "verwering", chipping enz denk ik dat dan wel weer kan.
Het is jouw model en jij voelt zelf het best aan waar je naar toe wil...
Veel succes verder. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Goede tip van die vloeistof/brandstof. Ik denk wel dat ik met dark wash bepaalde zaken ga accentueren zoals randen van luiken enz.
Ga er nog wat over nadenken en ondertussen het volgende model (de raket) maken denk ik.
 
Zware weathering is hier zeker niet op zijn plaats, maar een lichte "verwering", chipping enz denk ik dat dan wel weer kan.

Bij geen enkel "single-use" wapen (zoals deze dus) mag er serieuze weathering zijn, maar inderdaad, hoe voorzichtig men ook optreed, er kan el eens een schilfertje verf afbladeren... maar, om dat schilfertje dan weer te zien op het geheel ??? MaW veel chipping zou ik ook echt niet doen hoor, die dingen werden zelfs in grotten gebouwd, wat kon daar dan mee gebeuren... de onderdelen liggen er zelfs nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Bij geen enkel "single-use" wapen (zoals deze dus) mag er serieuze weathering zijn, maar inderdaad, hoe voorzichtig men ook optreed, er kan el eens een schilfertje verf afbladeren... maar, om dat schilfertje dan weer te zien op het geheel ??? MaW veel chipping zou ik ook echt niet doen hoor, die dingen werden zelfs grotten gebouwd, wat kon daar dan mee gebeuren... de onderdelen liggen er zelfs nog steeds.

Inderdaad, ik denk dat ik juist met dark wash een paar zaken ga accentueren en zoals Interceptor zegt vloeistof/brandstof aflopers misschien.
 
Is mooi gekomen Buzzy.
Ik refereer eens naar de laatste (opstaande) foto. het lijkt mij dat de achterzijde van de V2 er nogal éénzijdig bleek uitziet ? Meen dat je alles zou moeten spuiten zoals je de top gespoten hebt t.t.z. het deel dat conisch naar de punt toeloopt. Dat deel van de camo lijkt mij veel realistischer dan de rest van het lichaam.

Wat de verwering betreft: enkel een lichte wash over de paneellijnen zeker van het staartgedeelte en misschien wat sporen van aflopen van brandstof maar voor de rest proper laten. Was inderdaad maar voor éénmalig gebruik en ze werden kort voor de start vanuit depot of vanonder zeildoek gehaald.
 
Schitterend spuit werk hier,echt verweren zou ik niet doen maar wel inlijnen zo komen de verschillende panelen mooi tot hun recht...
 
Mooi wat je hier laat zien Buzzy.
Die V1 en V2 zitten ook nog in mijn stash.
Dus ik heb deze met interesse gevolgd.
En zal de rest ook blijven volgen zene.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan