Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd From V1 to Columbia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie morgen kerel ,, ja gaat als een speer ,, wel proberen te genieten he :$
 
Goeie morgen kerel ,, ja gaat als een speer ,, wel proberen te genieten he :$

Geen probleem hoor, het ging goed vooruit doordat er niet zoveel bouwwerk aan was.
Ik heb denk ik meer tijd in het spuiten gestoken dan aan het bouwen.
Hier zie je het eindresultaat van de V1 op transportkar:
main.php

main.php


Hier de transportkar:
main.php

main.php


Hiermee is deel 1 van dit project afgewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen.
Ik hoop dat morgen de V2 in mijn bezit is dan kan ik er aan beginnen.
Ik weet niet of ik de 2 andere varianten van de V1 ga gebruiken, we zullen wel zien e, of wat is jullie mening.
Doen of niet?
 
Ja, hallo Buzzy, ge zijt er nogal eens ingevlogen man. Ik kreeg amper tijd om adem te halen.;)
Wilde je eerst succes toewensen met je deelname aan de wedstrijd en de bouw van je model.
Zie ondertussen dat het een dio gaat worden en er dus meerdere modellen gaan zijn.;)
Prima, dan hebben we misschien iets meer tijd om je topic te lezen :D.
Je eerste V1 is al goed gelukt en aan een "explosief" tempo... Tof spuitwerk ook.

Mark
 
Ja, hallo Buzzy, ge zijt er nogal eens ingevlogen man. Ik kreeg amper tijd om adem te halen.;)
Wilde je eerst succes toewensen met je deelname aan de wedstrijd en de bouw van je model.
Zie ondertussen dat het een dio gaat worden en er dus meerdere modellen gaan zijn.;)
Prima, dan hebben we misschien iets meer tijd om je topic te lezen :D.
Je eerste V1 is al goed gelukt en aan een "explosief" tempo... Tof spuitwerk ook.

Mark

Hey man,

bedankt voor de succeswensen.
Ik had zo hetzelfde.
Eerst vond ik niet echt iets om te bouwen voor de wedstrijd, plots zag ik de doos van de space shuttle staan en dacht ik "dit is wel iets". (heb dezelfde doos ooit gebouwd toen ik 12 was. Model moet nog ergens bij mijn ouders staan denk ik.
Ik had wel niet echt het WOW gevoel omdat mijn interesse meer naar het militaire gaat en zo kwam ik bij de V2 terecht en dacht dan "V2 alleen is niet zo veel voor een jaar bouwen laat me anders de evolutie van V2 tot space shuttle maken met de raket er tussenin en dit samen op een dio (misschien type tijdsbalk)".
Toen ik dit weekend naar Aalst was gaan kiken voor de V2 en de raket en die er niet waren naar "Speelgoed 2000" gaan kijken, resultaat GEEN V2, GEEN raket maar vond de bouwdozen van de V1 (kon ik echt niet laten liggen) en begint de evolutie dus een trap vroeger e.
Als ik er nu bij stil sta ga ik mijn tijd wel nodig hebben om deze klaar te spelen.
Denk dat de meeste tijd in de space shuttle zal kruipen en het dio op zich.
 
Hey mannen,
Hier een upgrade van mijn project.
Ben nu bezig aan de volgende in de tijdlijn, namelijk de V2.

Boxart en inhoud:
main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php


Het lanceerplatform:
main.php

main.php

main.php


Goepsfoto:
main.php


De V2:
main.php


Dryfit:
main.php


Zoals sommigen misschien gezien hebben zitten er verschillende personages in de doos, Deze zijn voor een communicatiecentrum.
Ik weet wel nog niet of ik deze hier ga gebruiken (misschien als lanceercentrum) maar dat zien we dan wel weer.

mvg
Buzzy
 
Een mens moet zich bezig houden e.
Forum lag toch plat maar moet wel toegeven dat deze 2 kits niet zoveel onderdelen hadden ook hoor.
De volgende zullen denk ik iets langer duren, zeker de laatste (space shuttle).
Denk dat ik vandaag deze zal afwerken (ofwel word het werken aan mijn RC TIGER I, zie ander topic).
Zit nog een week langer thuis met mijn rug.
 
Die V1 is heel mooi, dat belooft voor de V2! :D
Idd was de V2 de basis voor de huidige ruimtevaart, alleen spijtig dat ook zijn oorspronkelijke doel verder werd ontwikkeld. :(
 
Die V1 is heel mooi, dat belooft voor de V2! :D
Idd was de V2 de basis voor de huidige ruimtevaart, alleen spijtig dat ook zijn oorspronkelijke doel verder werd ontwikkeld. :(

Daar heb je gelijk in man.
Dat is dikwijls zo e, veel van de technologie die we nu bezitten en dikwijls dagelijks gebruiken heeft zijn oorsprong in het leger voorbeelden hiervan zijn er genoeg (GSM, GPS, microgolfoven,...).
Het toont ook hoe hypocriet de mensen kunnen zijn e.
Veel Nazi-kopstukken zijn na de oorlog vervolgd (en terecht natuurlijk) maar ook velen zijn met open armen in de US ontvangen als ze er voordeel konden uit halen zoals bij W. Von Braun.
 
ahh je gaat als een V-2 man !!! een beetje vet bij tandwiel / ronde riggel he :dry:
 
We doen ons best man.
Ik hoop dat ik hetzelfde resultaat kan neerzetten als bij de V1.
De pasvorm is bij deze in tegenstelling tot mijn verwachting wel minder dan bij de V1.
Dit wil dus zeggen meer schuur en plamuurwerk. Moet enkel opletten dat ik geen details weg schuur.
 
Een slechte pasvorm bij Dragon? Dat verbaasd me ten zeerste, ik heb in het verleden al enkele modellen van Dragon gebouwd en qua pasvorm nooit enig probleem ermee ondervonden.
 
Ziet er weer goed uit Buzzy.
Benieuwd hoe je deze verder gaat configureren...

Mark
 
Gaat al de spreekwoordelijk raket Buzzy.
De V1 ziet er al goed uit, op naar de volgende in de tijdlijn.
Wat ik me wel afvraag is hoe de schalen zijn, want die zullen niet gelijk zijn.
Hoe los je dit op in een dio?

Fred
 
@Walesha: Even verduidelijken, de pasvorm is niet slecht hoor, het is geen AMT of REVELL maar die van de V1 (set van BRONCO) was beter.
Bij de V1 had ik bijna geen schuurwerk en hier ga ik wel wat moeten plamuren en schuren. (het kan wel aan deze kit op zich liggen ook e.

@the--mouse: de schaal van de V1 en de V2 is dezelfde en gaan op de grond staan.
de Saturn is schaal 1/144 deze zal in de ruimte hangen dus verder af als je op de grond staat en de Columbia is schaal 1/100 dus iets groter dan de Saturn, deze zal op zijn terugweg naar de aarde zijn, dus terug al iets dichterbij dan de Saturn.
Zal met deze dio dus in 3D moeten werken.:laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan