Hoofdsponsor

1/35 M7 Priest met dozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

VisjeMar

Well-known member
Registered
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
171
Ha allemaal,

Hierbij mijn volgend project die hier op het forum ga bijhouden:
Een M7 Priest met een dozer ervoor, gebaseerd op deze foto

big.jpg


Nu

M7_Dozer_nu.JPG


Deze is genomen in
Braine-le-Comte, Hainaut, Région wallonne, Belgium rond huisnummer 141

Nu had ik al de nieuwe dragon M7 Priest hiervoor liggen maar helaas moet daar nog te veel mee gedaan worden voor deze conversie.
Dus heb ik maar de Italeri M7 Priest als basis genomen.
Verder zal ik een hoop spare parts gebruiken om deze oude kit op te leuken. Verder nog een PE set van Eduard, waarvoor dank Bert.

de dozer komt van verlinden productions.

IMG_54141.JPG


het begin:
IMG_54161.JPG

de suspentie is gedetaileerd met oa Tamiya tracks, dragon loopwielen, Tasca sprockets, en ABER return dingen

IMG_54171.JPG

De houders voor de spare tracks zijn van de nieuwe dragon kit. De lampen zijn omhoog verplaats en voorzien van nieuwe beugels

Het kanon is zo goed als af. Ik wil alleen nog extra boutjes toevoegen waar dit nodig is.
Verder is het bestuurders gedeelte ook zo goed als af. Ik heb onderdelen van de interieurset van TWS gebruikt. Deze is eigenlijk best gedateerd en veel onderdelen zijn niet super gegoten maar toch is het beter dan sommige onderdelen orginele van italeri.

IMG_54231.JPG


kanon er op
IMG_54212.JPG


verder ben ik bezig geweest met het update van het motor dek. De PE set van Eduard is hier ook voor gebruikt, verder met wat referentie fotos is het een en ander verschoven, zoals de tank doppen.

de .50 ring is van master-models en zorgt er misschien voor dat het wat dikker is, maar het is nu mogelijk om er een mooie bevestiging voor de .50 vast te maken. De .50 wordt van verlinden met een RB model loop
IMG_54292.JPG


IMG_54312.JPG


IMG_54301.JPG


IMG_54342.JPG


IMG_54322.JPG


het ziet er nu misschien wat slordig uit maar dat komt door het vele schuur werk. Met een verf laagje komt het helemaal goed.

Groet Martin
 
Laatst bewerkt:
Een M7 met een dozerblade... dat heb ik nu nog nooit gezien!
Wat je hier op dit forum allemaal opsteekt grenst aan het ongelooflijke... heel interessant om weten dat dat ook bestond, enne.. deze ga ik volgen hoor. :D
 
Dit heb ik ook nog nooit gezien sie, maar voor alles is een eerste keer.
Wat ik mij afvraag , wat zijn die kleine ronde wieltjes ( ? ) in die achterste rekken aan weerszijden ? Ik denk niet dat dat reservewieltjes zijn of toch ?
 
Wat ik mij afvraag , wat zijn die kleine ronde wieltjes ( ? ) in die achterste rekken aan weerszijden ? Ik denk niet dat dat reservewieltjes zijn of toch ?
Dat zijn landmijnen, anti-persoons of anti-tank, maar ik heb er zo mijn twijfels over dat ze die aan een tank hingen.
 
Ik kan de foto's niet zien.

"lag aan de PC, probleem opgelost"
 
Laatst bewerkt:
Mooie M7 en een leuk project lijkt me.
Proficiat met uw resultaat tot nu toe.
 
Een zeer mooi project,deze staat vast genoteerd om te volgen...
 
Leuk project, en al een flinke start ! Dat wordt iets om zeker te volgen.

@Walesha : op de foto is te zien dat er op deze plaats een rack hangt, dus zullen er wel mijnen ingezeten hebben. Soms werd hier nog bepakking aan bevestigd, of zoals hier takken er boven op.

Niettegenstaande de dropveters van Tamiya ogen de tracks toch overtuigend. Voordeel is natuurlijk dat US voertuigen reden met gespannen tracks, dus sagging is niet nodig op je model.

Veel succes nog.

Groeten Rik
 
Moet toegeven dat ik deze versie van de Priest ook niet kende.
Heel mooi project overigens "out of the ordinary" en dus altijd heel interessant.
Goede raad: als je ooit je afgewerkt model inschrijft in een wedstrijd leg er dan zeker een kopie van de echte foto bij want anders riskeer je dat ongeloof de bovenhand neemt op de werkelijkheid.
 
Goede raad: als je ooit je afgewerkt model inschrijft in een wedstrijd leg er dan zeker een kopie van de echte foto bij want anders riskeer je dat ongeloof de bovenhand neemt op de werkelijkheid.
hahaha, hilarisch, ik wilde net hetzelfde schrijven maar idd... onbekend is onbemind en dergelijke modellen hebben net dat ietsje meer en maken van de wedstrijdtafel een interessant geheel.
Ik kijk alvast uit naar het eindresulaat!
 
Kende deze versie ook niet, is iets wat je niet zou verwachten op een stuk geschut.... ben al benieuwd naar de schilderwerken van deze.
 
Kende deze versie ook niet, is iets wat je niet zou verwachten op een stuk geschut
Ik heb hier een dik boek (meer dan 500 blz) over de Sherman, de M7 wordt erin beschreven maar deze versie vind ik er ook niet in terug, maar ja... de foto is onweerlegbaar... zoals al eerder gezegd: een interessante conversie! :)
 
Machtige combinatie van Priest en Dozer blade. Geweldig leuke foto overigens. Veel plezier Martin !
 
Mooie en originele M7 Martin.
Ben benieuwd naar de verfjas en of je de kieren bij de gereedschapskisten nog weg krijgt.

@FAMO: dat zijn inderdaad HE-antitankmijnen, die vooral aan de zijkanten van de halftracks hingen. Klinkt gevaarlijker dan het is, want de holle lading zorgt ervoor dat de kracht van de explosie naar buiten gaat. Moeten ze natuurlijk wel goed om hangen en je moet niet ernaast staan.

Hier een linkje:
http://www.warrelics.eu/forum/restoration-and-refurbishing/restored-m1a1-mine-6915/

Peter
 
Interessante link, Makamba. Ik had de echte mijn ook nog nooit gezien, ik kende enkel de schaaluitvoering. Bizar met dat 'wiel', dat zal wel het activerend deel zijn ?

Zo leren we nog eens iets bij op dit forum.

Groeten Rik
 
@ Makamba : tx voor de link

@Rik : Dat wiel dat boven de onsteker staat is om het gewicht dat er op komt te staan te tegen te houden. Het is een antitankmijn.
Even uitleggen. Als een persoon er gaat opstaan gebeurd er niets omdat dat kuis in dat wiel niet doorbuigt. Als er een vrachtwagen of panzer oprijd zal dat kruis/wiel ingedrukt worden en hebben die gasten pech.
 
Om het hoofdstuk "landmijn" af te sluiten... hieronder een foto van de echte US AT-mine en nu terug naar de Priest! :D

(Mss heeft de bouwer hier er iets aan voor zijn model?)

main.php
 
Bedankt voor de reacties en voor de info over de mijnen. ze gaan idd een ander kleurtje krijgen dan gewoon groen

Vandaag de hele dag bezig geweest met de dozer.
Ik ben er niet geheel blij mee en er moet nog wat dingen gedaan worden (zoals het gat wat nu te zien is aan de boven kant van de driehoek (ding))

Verder verwacht verlinden dat je aan de hand van een paar crappy tekeningen pijpen en staafjes op maat snijdt om er vervolgens achter te komen dat het net niet lekker past enzo.
Maar met wat geduld en redelijk wat secondelijm is het dan toch gelukt.

IMG_54391.JPG


IMG_54352.JPG


IMG_54362.JPG


IMG_54401.JPG


en voor de juiste foto hoek

IMG_54372.JPG


Groet Martin
 
Amaai, dat ziet er al heel deftig uit.

Dat wordt weeral een prachtig voertuig, zoals we van je gewend zijn Martin !

Groeten Rik
 
Ja idd, voor velen is Verlinden de god van de modelbouw maar niks is minder waar... de fouten die hij maakt, de sobere instructies... het "Verlindentijdperk" is allang achterhaald, hoe dan ook... een modelbouwer met genoeg ervaring maakt er wel iets van zoals hier ook weer blijkt!
We kijken uit naar de volgende up-date!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan