Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Minenraumer vskfz617 1/35 (RPM) [DONE]

  • Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Schoon werk dat je alweer geleverd hebt. Maar kijk eens naar je tweede foto, kan het zijn dat de linker loop (op de foto gezien) een knik heeft?
 
Schoon werk dat je alweer geleverd hebt. Maar kijk eens naar je tweede foto, kan het zijn dat de linker loop (op de foto gezien) een knik heeft?

Inderdaad en kort nadien is hij ook afgebroken. Ondertussen ook terug gelijmd ;)
 
Bij zo'n "kwaliteitsvolle"-kit is het wel jammer dat het plastic dan nog zo bros is, dat het gemakkelijk breekt...:huh:
Ik blijf mijn petje voor je af doen Tom. Respect om dit project voort te willen zetten.

Mark
 
Merci mannekes voor de steun, maar euh hou jullie pet maar ff op, het zal wat kouder worden en k'zou niet willen dat jullie iets opdoen :)

Momenteel ben ik bezig aan een echt wel frustrerend werkje, deze jongen heeft zo nog 59 broerkes:

sized_DSC07162_zps2905b858.jpg

En deze moeten dus allemaal hierin geplakt worden:

sized_DSC07161_zpsfb45cc16.jpg

En het frustrerende vragen jullie zich af.... awel ze zijn ALLEMAAL te groot, alle 4 de zijdes moeten worden bijgeschuurd:

sized_DSC07163_zpsd1fa1094.jpg

sized_DSC07160_zps66b6c7e4.jpg

Nog wel ffkes zoet hehe....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de richtingsaanwijzer (denk ik),
Die "richtingaanwijzer" is een "stabiliteitsmeter" zoals in een vliegtuig, zo kon de chaufeur zien of hij een bepaalde helling veilig kon nemen zonder het risico op kantelen.

toch weet ik vrij zeker dat de wijzer de hoek van de draaing van het achterwiel aangeeft; het achterwiel wordt gestuurd dmv 2 kettingen en een katrolsysteem:

alkettminenrm-03.jpg


en het is vrij lastig inschatten hoever je nog moet doordraaien als je met een paar zwengels je voertuig moet zien te besturen en je ook nog eens totaal geen zicht hebt op je stuurwiel.

(dat is in ieder geval wat er in het mailtje van het kubinkamuseum stond toen ik ze hier vorig jaar over mailde :wink:)
 
Ok dan, we zijn begonnen met de schilderwerken... Eerst een primerke zetten en dat gaat niet zomaar van een leien dakje.
De wielen zijn eigenlijk irritant om te doen, ze zijn beweegbaar dus je hebt steeds een stukje wat je niet kan doen en dan ook stukjes die heel moeilijk bereikbaar zijn.
Maar goed, na zoveel ellende met de bouw al zal dit me zeker niet weerhouden.

Momenteel staat hij er zo bij:

sized_DSC07165_zps8795f5ee.jpg

sized_DSC07166_zpsf08d7e40.jpg

sized_DSC07164_zps5fcf47e7.jpg

sized_DSC07167_zpsb61e9ef8.jpg
 
Zeer knap man. Een dikke pluim voor uw huidige resultaat. Zeker als je de kwaliteit van de kit bekijkt.
Ik doe het u niet na.
 
Dat is meer dan een geslaagde start van de schilderwerken Tom.
We zijn benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
We zijn terug een stukje verder en nu gaan we er wat kleurnuances insteken.

sized_DSC07168_zpsc9f1b38d.jpg

sized_DSC07169_zps65e63611.jpg

sized_DSC07172_zps720f5a5d.jpg

sized_DSC07171_zpsc23d5938.jpg

sized_DSC07170_zps00370de7.jpg

sized_DSC07173_zpsd8d30959.jpg
 
zo, kom ik me d'r ook nog even tegenaan bemoeien:P

Ik weet natuurlijk wat voor een belachelijke brakke k*tkit dit is en dat menig bouwer na het openen van de doos al rillend de boel weer gauw diep achter in de kast zou hebben geschoven en juist daarom vind ik het erg jammer dat je, vooral gezien wat je van al die ellende hebt weten te maken, je nou net op de baiszaken vrij veel steekjes hebt laten vallen en daarmee eigenlijk, in mijn ogen, je het effect van een hoop van je dappere verherberbouwingswerkzaamheden een klein beetje teniet doet.

je hebt de dappere keus gemaakt om het stukje rampenplastic dat de koepel moest gaan worden ook daadwerkelijk te gebruiken en hebt daar vrij knap vorm in gekregen maar toch....

sized_DSC07168_zpsc9f1b38d.jpg


als ik zo (1) zie dan ga ik er van uit dat de loop gebroken is toen je er mee bezig was en heb je vervolgens de delen weer aan elkaar gelijmd, maar helaas is dat wel een beetje een rommelig geheel geworden. ik denk dat het mooier was geweest wanneer je een metalen buisje zou hebben gebruikt om de lopen te vervangen (revell contacta :wink:) of, bij gebrek aan; een stukje sprue, een getrokken ijzerdraad of een ander dun plastieken stokje had gebruikt.

bij (2) kun je vrij duidelijk zien waar de daknaad loopt en dit had je op kunnen lossen door wat modelbouwlijm te nemen, deze over de "kras" te leggen en deze rustig een nachtje uit te laten harden. modelbouwlijm is in wezen niets anders dan doorzichtig polystyreen opgelost in een oplosmiddel waarbij hoe dikker de lijm, hoe meer opgelost plastic het bevat. smeer je dus een dikke laag lijm over een kras en laat je deze rustig drogen dan zullen de weekmakers vervliegen en het doorzichtige laagje plastic de kras vullen. aansluitend is het dan een kwestie van even een schuurpapiertje d'r over halen en klaar is klara.

sized_DSC07170_zps00370de7.jpg


ik heb alleen even wat omcirkeld bij (3) om wat aan te wijzen, maar uiteindelijk zie je ze op meerdere plaatsen op je model terug: krassen!

dit is een model waar je flink op tekeer moet gaan met grof schuurpapier en op een gegeven moment kom je vanzelf op het punt dat je zoiets hebt van:"en nu ben ik d'r klaar mee!", maar net even die paar minuutjes extra die nodig zijn om alle zichtvlakken nog even na te trekken met een stukje p400 kunnen dit soort plekjes voorkomen.

sized_DSC07173_zpsd8d30959.jpg


(4) is een licht gevalletje "oepsie!" volgens mij; terwijl de lijm nog niet helemaal "droog"was het apparaat in je handen gehad en niet hebben gemerkt dat je dat til-oog scheef drukte :wink:

al met al vrij kleine zaken die, mocht je wat schilderwerk opnieuw willen doen, vrij eenvoudig nog te verhelpen zijn maar dat brengt me uiteindelijk wel bij puntje (5); de wieldingessen. zoals je gemerkt hebt (joh..) klopte daar allemaal niet bijster veel van en was het een behoorlijke klus om de hele boel passend in elkaar te krijgen en boel veel lof voor hoe je het er uiteindelijk vanaf hebt weten te brengen!

persoonlijk heb ik destijds bij het bouwen de neiging gehad om die hele wieldingen maar zelf te gaan bouwen (..wat wellicht uiteindelijk een stuk sneller was geweest ook nog:P) dus petje af voor je doorzettingsvermogen.

...maar...

wat ik erg jammer vindt is dat je je ook hier op afwerkingsvlak net even wat teveel gehaast lijkt te hebben en al bent begonnen met structuur aanbrengen voor je de basisvorm voor elkaar had; ik ben bang dat je de "verbindingslijnen" op de wielstempels aan het eind duidelijk kunt zien zitten en dat zou erg jammer zijn gezien hoe prominent die dingen zijn in het totaalplaatje!

ik hoop dat ik het verkeerd zie en dat het effect veroorzaakt wordt door de lichtweerkaatsing op de stempels, maar ik ben d'r bang voor en het zou erg jammer zijn ten opzichte van al je harde werk.

en dan alleen nog efkes nummer (6): ligt het nou aan mij of liggen de dekplaten niet symmetrisch?

maar goed, ondanks dit soort zaken toch nog steeds dikke pluspunten voor wegens omdat ik nog maar weinigen ben tegengekomen die tot hier zijn gekomen :wink:
 
Hoi Grendel, je hebt overschot van gelijk in je argumenten. Echter vallen de krassen van het schuren in't echt best wel mee. Ik bewerk mijn foto's voor het posten met BD-Sizer om het aantal pixels aan te passen. Standaard staat hij ook op 80% verscherpen, dus alle details komen superscherp over dan.

De wielen krijgen nog een aantal lagen over zich heen, dan zal je zien dat ze allemaal wel goed meevallen. Dit was nog maar een 1ste rondje spuiten.
Ivm het loopje zal ik nog zien wat ik ermee doe, het is inderdaad geen zicht...

En ja, het is geen excuus maar ik heb momenteel nog 2 weken om hem af te hebben daar dit het wedstrijdmodel is ;) ... Ben te laat in aktie geschoten dit jaar :(
 
Zeer mooie samenvatting Grendel en trouwens zeer leerzaam voor ons allen.
Beste Tom je zet hier een behoorlijke prestatie neer met zo'n verschrikkelijke bouwdoos vele zijn je voorgegaan maar weinigen zijn geraakt tot aan de schilderwerken,kijk er naar uit om deze binnen twee weken te mogen bekijken op de wedstrijd tafel!!!!;)
 
[Mod]Hey Tom, als ik even zo vrij mag zijn, vergeet dan even de einddatum van de wedstrijd. Momenteel ben jij de enige die (nog) bezig is met zijn inschrijving, en het zou jammer zijn mocht je, na al je harde labeur aan dit model, jezelf overhaasten om die datum maar te behalen.
We hebben het er reeds al over gehad bij de Mods onderling, en allen hebben hetzelfde gedacht.
Werk rustig verder zoals je reeds bezig bent, je verdiend alvast een zeer dikke pluim voor het volharden en het (bijna) afwerken van dit model.[uit]
 
[Mod]Had het niet beter kunnen verwoorden Xavier. We (jury) komen nog met een mededeling over de wedstrijd.
Dus werk inderdaad rustig voort aan je model, Tom.[Mod uit]

Zoals Grendel ook al aangaf, het loopje zou ik nog wel vervangen, dit gaat een veel gaver en mooier zicht opleveren.

Mark
 
Ik zou beide loopjes vervangen, je hebt al zo'n berg verzet dat het model dit verdient, het ziet er echt goed uit. Laat die loopjes in metaal iets kosten, het is een opvallend deel van het voertuig en iedereen bekijkt steevast een geschutskoepel met argusogen. Desnoods vragen aan iemand die spare box loopjes heeft, mocht het niet anders kunnen...?
 
Een mooi alternatief voor die lopen van MG34 vind je bij RB models en voor de prijs hoef je het niet te laten: 2.95€ per stuk.
Zoals hier eerder werd gezegd: gezien het werk dat je er al besteed hebt verdient dit model deze meerkost zeker en vast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey, thx mannen, dan zal ik het een en ander bijwerken.
@ Walesha, thx: kheb er al 2 loopjes besteld ondertussen.
 
Tom, wat je eventueel kan proberen om die krassen weg te krijgen op je model, is deze voor je aanvangt met de uiteindelijke schilderwerken, deze eerst voorzien van een redelijke laag (best meerdere dunne laagjes) van laminaat-kuisprodukt (a la Sols+).
Dit vult de krasjes op en wordt heel erg hard (en het geeft je model tijdelijk een lekker geurtje :8 )
 
De turret heeft een complete make-over gekregen. Nog wat extra geplamuurd en geschuurd, deze keer een zwarte primer erover heen en dan een iets meer donkere afwerking dan voorheen.
Maar foto's zeggen meer dus:

sized_DSC07186_zps4168f688.jpg

sized_DSC07187_zps20e8e88d.jpg

sized_DSC07185_zps367e4b86.jpg

sized_DSC07189_zpsd5fdd1e4.jpg

sized_DSC07188_zpse54e08c6.jpg

sized_DSC07194_zps600fe00d.jpg

De wielen hebben hier al wat meer kleurnuances gekregen:

sized_DSC07174_zpsb8dbb541.jpg

Dan nog een stapje verder:

sized_DSC07191_zps67c2d533.jpg

En nog een stapje verder :

sized_DSC07192_zpsb8b7949e.jpg

En dan zo staat momenteel 1 wiel er nu bij:

sized_DSC07193_zps582286c2.jpg

En dit is het tot zover... De wielen hebben hier en daar ook een extra laagje plamuur en schuurwerk gekregen.
 
Zeer zeker een verbetering van de turret Tom. Tof dat je die toch nog hebt aangepakt.
Komt heel je model ten goede.
Wielen zou ik toch ook nog eens bekijken, kan natuurlijk die macro-stand van de camera zijn, maar toch...
(In het midden van de "blokken" zijn nog naden te zien.)
Verder niets dan lof voor je doorzetting en spuitwerken.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan