Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Minenraumer vskfz617 1/35 (RPM) [DONE]

  • Onderwerp starter TomPattyn
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Merci mannen... mn vrouw begint te vragen waar die stoflawine vandaan komt ;)

Maar alle gekheid op een stokje, moet er nog sprue of flash zijn?

sized_DSC07120_zps0cd7114e.jpg

sized_DSC07123_zps1504eb3a.jpg

sized_DSC07119_zpsfd23480a.jpg

En dan zie je dat zelfs de fijnere delen zijn vastgegoten in de sprue. Kilo's per keer :)

sized_DSC07121_zps1d5030e1.jpg

En om los te maken is dat niet evident, met als gevolg:

sized_DSC07122_zpsbd67c463.jpg

En na nog wat schuren en boren en noem maar op; krijgen we al dit:

sized_DSC07124_zpsc0b6a9a9.jpg
 
Blijkbaar betaal je bij deze kit voor de sprues, en krijg je er toevallig de onderdelen van de minenraumer erbij :O
Maar jij maakt er wel een zeer mooi model van, respect.
 
Man man man miserie miserie miserie.
Hier verdien je een dikke pluim mee hoor.
 
Ik volg dit al een tijdje en hoe verder je komt, hoe meer ik jouw moed en doorzetting bewonder... bij mij gaat een doos met een dergelijke inhoud meteen weer dicht om direct verticaal geklasseerd te worden!:P
 
Oh Walesha het is ondertussen een oefening.

Vandaag hebben we verder gewerkt aan de turret. Onderstaande laat zien hoeveel restanten we over houden na het opkuisen :)

sized_DSC07125_zpsca7add15.jpg

En dan tonen we aantal schoolvoorbeelden van de beste pasvorm ooit gemaakt:

sized_DSC07127_zps5bd4b4d3.jpg

sized_DSC07128_zps60973cc8.jpg

sized_DSC07130_zps69a344a5.jpg

sized_DSC07131_zps0f016a23.jpg

sized_DSC07133_zps80f3bcfd.jpg

sized_DSC07134_zps6f43af05.jpg

Zelfs de raampanelen zijn te groot, pasvorm wat is dat??

sized_DSC07135_zps3e33d382.jpg

En dan gaan we maar aan het schuren en plamuren en opvullen om tot dit resultaat te komen:

sized_DSC07136_zps70b87f59.jpg

sized_DSC07137_zps01e9ac36.jpg

sized_DSC07138_zpse8aeda22.jpg

Ondertussen zijn we ook begonnen aan het opschuren van deze jongens voor de metaalstructuur:

sized_DSC07129_zps8652d201.jpg

En dan bevestigen we deze blokskes aan de wielen:

sized_DSC07140_zps9dd94465.jpg

Nog ffkes afsluiten met een dryfitje:

sized_DSC07139_zpse91f25f0.jpg
 
Jongens toch, die zijn zelfs niet verlegen om dat als een "hoogwaardige" kit te verkopen !!!!!
Ik blijf je doorzetting bewonderen Tom. Deze zou bij mij dus in de "kliko" verdwenen zijn...

Mark
(2500)
 
hehe, je hebt in ieder geval nog een poging gedaan de turret te bouwen...

ik heb dat ding gewoon aan de kant gegooid en een andere tevoorschijn gehaald;)


om eerlijk te zijn vond ik het zelf eigenlijk niet eens een erg vervelende klus om dit ding toonbaar te maken; een tamiya of dragon een beetje netjes in mekander frutselen kan bijna iedereen wel maar voor dit soort rampenprojecten moet je toch net even wat ambachtelijker ingesteld zijn;-)

(en het geeft doorgaans een bak meer voldoening als je dit soort projecten succesvol weet af te ronden dan tamiyadoosje #23889 dat je in mekaar plakt..)
 
@ Grendel : Inderdaad, ik dacht we hebben al zoveel miserie overwonnen met deze kit dus waarom die turret er niet gewoon bijnemen ;)
Het is inderdaad niet alles deze kit maar zoals je zegt geeft hij je enorm veel voldoening telkens je een onderdeel tot een goed einde brengt.
 
Geduldig werkje zo te zien.
Had hem graag gezien op de ledendag.
Maar ....................... je was er niet.:nowink:
 
Geduldig werkje zo te zien.
Had hem graag gezien op de ledendag.
Maar ....................... je was er niet.:nowink:

Nee klopt, ik was er niet... ben van 8u tot 19u30 bezig geweest voor't werk vandaag en morgen zal ik nog wel een paar uurkes zoet zijn :/
 
Hopelijk heb je de volgende keer tijd om nog eens langs te komen.
 
En dan gaan we nu beginnen aan het achterwiel. Het toffe is dat als je het bouwplan volgt dan is het achterwiel en de voorwielen omgewisseld.
Natuurlijk krijgen we dus terug onze portie flash en dergelijke. Denk dat met alles wat ik ondertussen heb weggesneden en geschuurd ik een 2e kit kan maken ;)

sized_DSC07145_zpsea0a0350.jpg

Hier zie je dan dat er een gat moet zijn om de wielen te bevestigen... maar geen gat te zien... :

sized_DSC07147_zps378ad07b.jpg

sized_DSC07148_zpsaf975037.jpg

Na terug schuren krijgen we dan toch een goed resultaat:

sized_DSC07146_zpsfc447b33.jpg

Dit is alvast 1 ring afgewerkt en de overige delen allemaal opgekuist en uitgeboord:

sized_DSC07149_zps6d9ccfa2.jpg

En nog even een fotoke van de voorwielen afgewerkt:

sized_DSC07144_zps565ee5d0.jpg
 
Die wielen zien er prachtig uit Tom.
De vorderingen hieraan zijn fenomenaal te noemen...
Gewoonweg schitterend wat je doet.

Mark
 
Heb even het topic doorgenomen,als fabrikant zou ik hier met grote rode wangen staan naar kijken gewoon te gek om deze kit in de handel te brengen.
Knap werk wat je laat zien respect Tom.
 
Netjes gedaan je wielen tom.
 
Tom ,je verzet hier bergen werk om je model toch maar toonbaar te maken,want de fabrikant zou hier idd met schaamrooie wangen moeten naar kijken.
Respect.....dat je toch verder gaat met de bouw,die aardig lukt om straks toch een mooie afgewerkt model te tonen,want menig andere bouwers zouden allang de doos met inhoud buiten gekieperd hebben ;)
Doe zo verder Tom, want je bent goed bezig vriend!
 
machtig mooi om te zien hoe je zo'n monster van een kit weet te temmen Tom!
 
Merci mannen, maar euh den Grendel onder ons heeft deze kit al lang voor mij getemd ze :) Zoals hij al zei is het een uitdaging die je eigenlijk veel voldoening geeft.
Momenteel zijn we volop aan het schuren om het achterwiel deftig te krijgen.
Wederom zal er plasticard aan te pas moeten komen en dan maar hopen dat het niet te dik zal zijn om aan de hul te bevestigen... Maar dat zien we dan wel weer en lossen we toch gewoon op ;)
 
Zo peeps, het achterwiel is afgewerkt en staat netjes te pronken naast z'n grote broer:

sized_DSC07157_zpsed430e7c.jpg

Kmoet jullie niet meer vertellen welke arbeid hieraan te pas kwam zeker...

Ondertussen hebben we dan ook verder gedaan aan de hul, de richtingsaanwijzer (denk ik), de haken om de hul op te tillen en nog 2 onderdelen met hetzelfde doel volgens mij.

sized_DSC07155_zps17a07063.jpg

Hier zie je dit onderdeel normaal een gat moet hebben, alleen zijn de boortjes bij RPM iets tekort ;)

sized_DSC07156_zps74789023.jpg

En als laatste nog maar eens een dryfitje:

sized_DSC07158_zps2273b4d4.jpg

sized_DSC07159_zps53707738.jpg
 
de richtingsaanwijzer (denk ik),
Die "richtingaanwijzer" is een "stabiliteitsmeter" zoals in een vliegtuig, zo kon de chaufeur zien of hij een bepaalde helling veilig kon nemen zonder het risico op kantelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan