Hoofdsponsor

Forum Wedstrijd Movie theater ( De opkomst van de film/cinema's)

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thorstein

Guest
Na wat denken over het onderwerp van de wedstrijd kwam ik op een nogal gek idee!
Wat ik wil doen is op schaal 1/35 de voorgevel van een Amerikaanse "movie theater" te bouwen.
Maar dit vanaf nul omdat er simpelweg geen commerciële kits van bestaan .
Dus "scratch builden" gebaseerd op informatie van het internet is aan de orde nu.
Dit omdat de cinema zoals we die kennen in de 20ste eeuw is ontstaan en nog altijd een vast gegeven in ons leven is.
Dit leek me een mooi thema voor deze wedstrijd maar als het af is ook iets knap voor bij je DVD collectie niet ;) ?
Volgende Foto's gebruik ik als referentie:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Omdat de meesten al bouwplannen hebben en ik deze zelf moet maken , heb ik al en 3d schets gemaakt en dit is hoe het tot nu toe eruit ziet...
De bouw begint uiteraard pas in januari! ;)
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wordt een mooi project, ik herinner me nog de cinema's in A'pen-centrum die er destijds ook zo uitzagen... dit ga ik volgen hoor, is weer eens iets anders.

Succes! :)
 
Mooi project!
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Waaw, direct op 1/35, wordt een groot project ;)
Veel suk6 ermee
 
Leuk initiatief, erg origineel.
 
Veel succes en plezier met de cinema.
 
Veel succes met je project en deelname aan de wedstrijd.

Mark
 
Thorstein,

Succes met de bouw van dit mooi project en de wedstrijd.
 
Wat leuk en bijzonder knap, vanaf niets beginnen.
Heel veel plezier en succes, Ronald
 
Bedankt iedereen!
Wel kleine schaal aanpasing van 1/35 naar 1/32 .
Omdat op 1/35 bijna geen betaalbare burger figuurtje te vinden zijn, en ik een set figuurtjes op 1/32 besteld heb.
Je vind alle soorten soldaten van over heel de wereld ,maar gewone mensen dat is toch raar dat dat zo weinig gemaakt word?
Zelf maken van figuren is te tijd rovend en het project moet af raken he, ma soit dan maar treinschaal 1/32 :-) .
 
Bedankt iedereen!
Wel kleine schaal aanpasing van 1/35 naar 1/32 .
Omdat op 1/35 bijna geen betaalbare burger figuurtje te vinden zijn, en ik een set figuurtjes op 1/32 besteld heb.
Je vind alle soorten soldaten van over heel de wereld ,maar gewone mensen dat is toch raar dat dat zo weinig gemaakt word?
Zelf maken van figuren is te tijd rovend en het project moet af raken he, ma soit dan maar treinschaal 1/32 :-) .
Voor een mensenfiguur is het verschil tussen 1/35 en 1/32 te verwaarlozen hoor, er zijn nu eenmaal grote en kleine mensen.
 
De schaal aanpassen op een computer 3D shets is easy.
Dus 1/32 IT wil be!
De bouw begint vandaag!
In de kringloop een nuteloos bord spel van een bank die niet meer bestaat gekocht, voor het stevige karton met mooie structuur!
En een setje staal profielen van faller HO op zolder gevonden.
Nu eerst de maten van mijn 3d shets overbrengen op karton.
Let's go!
 
Veel succes met de bouw Thorstein.
En nog veel meer plezier.
 
De schaal aanpassen op een computer 3D shets is easy.
Dus 1/32 IT wil be!
De bouw begint vandaag!
In de kringloop een nuteloos bord spel van een bank die niet meer bestaat gekocht, voor het stevige karton met mooie structuur!
En een setje staal profielen van faller HO op zolder gevonden.
Nu eerst de maten van mijn 3d shets overbrengen op karton.
Let's go!

HO is schaal 1: 87...
 
HO is schaal 1: 87...
Klopt helemaal, maar : "En een setje staal profielen van faller HO op zolder gevonden"... op stalen balken staat geen specifieke maat, die bestaan in alle maten van klein naar groot
 

Inderdaad ;) ,de L en T profielen erbij gebruik ik als een schrijnwerker int klein ,voor deuren ramen,omleisting,.
 
Amai der is er hier eentje uit z'n startblokken gesprongen ;) veel plezier met dit project!!
 
Veel succes met de wedstrijd en veel bouwplezier.
Petje af, volledig van niets starten en scratchen.
Dit verdient op zich al een prijs.
 
IK weet niet of jullie hieruit al iets kunnen maken ;).
Het is nog een ruwbouw nu.
Maar dit zijn de werken tot zover.
attachment.jpg
De maten neem ik over van mijn 3d shets op de pc.
En zo is dan de fundering gemaakt, met een bord spel plaat als dio plaat eronder erbij.
De andere helft van de plaat heb ik als muren gebruikt, mooi kleurtje en structuur en stevig vooral.
attachment.jpg
Het afdak met led verlichting,(komen nog 2 led's bij)
attachment.jpg
De "box office" en ingang
attachment.jpg
Ook Eindelijk mijn burger figuren op 1/32 aangekregen,het zijn er meer maar later update daarover ;).
Werken lagen even stil doordat ik met een figuur erbij ik beter kan schalen.
Maar nu zal regelmatig een update erbij komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan