Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Dit project heeft al heel wat vorderingen gekend.
Het is moeilijk van het origineel te onderscheiden.
Wat er niet allemaal mogelijk is met papier, lijm, touw en verf.
Dit is een mega project, een echt monikken werk, maar uitgewerkt ten top.
 
Wow... wat een pracht project... wat een beest...

Ik hoop echt dat deze nog verder af gewerkt wordt... jammer genoeg meer dan half jaar gepasseerd sinds laatste update... :(

Groetjes,
Kurt
 
Zelfs meer dan anderhalf jaar, als ik goed tel :D

Ik heb aanwijzingen te veronderstellen dat deze bouw niet meer wordt voortgezet. Details via PM als je interesse hebt.
 
Ondanks een zeer lange stilte, zal deze bouw sowieso worden verder gezet. Rekening houdend met de tijd die er al werd ingestoken, en het resultaat dat al werd behaald, zou het voor mezelf onaanvaardbaar zijn dit nooit af te werken.

Ik ga er geen termijn op plakken, maar hoop er toch nog dit jaar terug aan te beginnen.

Tot later,
Joost
 
"Ik hoop er nog dit jaar aan te beginnen". Dat schreef ik in 2017. We zijn ondertussen 4 jaar verder, zelfs bijna 6 jaar sinds het laatste wapenfeit in dit verhaal. De tijd gaat snel en er is intussen veel gebeurd. Ik heb eens wat teruggebladerd in deze posts en dan zie ik Interceptor staan... Met weemoed, maar ook met mooie herinneringen denk ik aan hem terug.... Nog anderen duiken op waar ik al een hele tijd niks meer van gehoord heb. Hopelijk gaat het goed met hen.

Ook ik heb de laatste tijd wel te veel andere dingen aan mijn hoofd gehad dan modelbouw. De details doen er niet toe, maar dat mijn vader nog op deze wereld rondloopt is meer dan een half mirakel. Hij heeft het laatste jaar meer hospitalen en revalidatiecentra gezien dan zijn eigen thuis.
En ondanks al die moeilijkheden is er een "modelbouw-ding" waar hij nog regelmatig eens naar vraagt. "Wanneer ga je die bulldozer eens afwerken?"

Wel, dat moet dan nu maar eens gaan gebeuren. Het zal mijn vader zeker plezieren en misschien zijn er hier ook nog enkele die geïnteresseerd zijn. Geef mij gewoon enkele dagen studietijd om de draad te kunnen oppikken en te checken of mijn verf niet volledig is uitgedroogd. Na 6 jaar in een schoendoos in de kelder zou mij dat niks verbazen... Gelukkig zijn de gebouwde onderdelen nog in perfecte staat.

Tot binnenkort.
Grts,
Joost
 
We wachten met geduld op uw vervolg.
 
Wow Joost ziet er weer imposant uit , ik ken uw vorige werken ik ga dit zeker tot op de draad volgen
Indrukwekkend

Marc
 
Voor de echte papier bouwers kijk hier eens naar

 
Ook ik ben benieuwd naar de verdere afwerking van deze :winking:
 
@ coachke: Bedankt voor de link. Een zeer leerrijke video is dat. Ik ga dat nog een paar keer bekijken. Hij gebruikt een paar technieken die ik nog niet kende. Dat komt altijd van pas.

Grt,
Joost
 
Ik zit ook al lang met ongeduld te wachten op de verdere bouw van de bulldozer, Joost.
 
Even recapituleren... Dit is wat er bij elkaar was gebouwd:

L586 - 205.jpg

Presentatie:
L586 - 206.jpgL586 - 207.jpg

Deze verdienen nog enkele verf- en vernislagen. Ik heb intussen mijn voorraad verf in orde gezet...
L586 - 208.jpg

Tijdens de droogtijden gaan we de voorste spatborden bouwen. Niet de moeilijkste onderdelen van dit project en dus net goed om er terug wat in te komen na een lange tijd zonder papierbouw :cautious:.

L586 - 209.jpg
 
Dat is toch al wat.
Nu de cabine nog en hij kan starten.
Proper werk in ieder geval.
 
knappe werkzaamheden weeral , zijn we gewoon he van u
suc6
Marc
 
Amai, ik herinner mij nog een ledendag waar je de banden nog aan het maken was.... Das intussen ook al enkele papierlaagjes geleden...
 
Tof dat je terug verder gaat,veel bouw plezier opnieuw
 
Toch een groot bakbeest als je dat zo ziet.
Mooi.
 
Hey,

Het is nog niet veel maar toch al iets gebouwd vorige week:
L586 - 210.jpg

Waar ik nu vooral mee zit is dit:
L586 - 211.jpg

Links: oud schilderwerk; rechts: nieuw (onafgewerkt) schilderwerk

Na jaren in een donkere doos is de kleur toch wat vaal geworden. Ik had gehoopt dit te kunnen vermijden door geen licht toe te laten.
Enfin, niet dat dit onoverkomelijk is, hé. Licht opschuren en een nieuw laagje er op.
Maar dan ziet het er binnen een paar jaar weer zo uit, zeker omdat het licht nu wel vrij spel zal krijgen.

Kan het zijn dat dit aan de kwaliteit verf ligt? Het is Revell Aqua Color. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik had indertijd voor Revell Aqua Color gekozen omdat hun Lufthansa-geel heel dicht in de buurt komt van het Liebherr-geel.

Ik heb zelf wel nog niet gecheckt of de grijze onderdelen ook verkleurd zijn. Die zijn met Vallejo geschilderd. Als die 2 spatborden in elkaar staan moeten die toch in dat grijs komen. Dan kan ik vergelijken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Grt,
Joost
 
Zou een laagje vernis dit probleem kunnen verhelpen in de toekomst?
Of enamell verf gebruiken? Revell heeft hetzelfde kleur ook in enamell
Natuurlijk jammer van je werk, aan de andere kant wordt je model verweerd met de tijd :rolleyes:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan