Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Dat is een knap schepje Joost. Jammer dat je het chassis opnieuw moet maken, maar als jezelf niet tevreden bent, tja hebben we allemaal wel eens denk ik.

Met de vernis vraag kan ik je helaas niet helpen.

Fred
 
Dat ziet er een stoere bak uit enne... die vernis, ik denk dat je elke vernis met een penseel/borstel kan aanbrengen, dat is volgens mij ook de bedoeling tenzij in de industrie maar daar gebruiken ze geen "gewone" vernis.
Ik zou zeggen: stap eens naar een doe-het-zelf-zaak en steek daar je licht eens op, die mensen zullen je graag helpen hoor met de juiste keuze.
 
Dag Joost je werk ziet er fantastisch uit!

Jammer van het chassis maar als je het niet aanpakt blijft het later aan je knagen.

Wat betreft de vernis, ik heb goede ervaring met Valejo vernis, deze kun je prima verdunnen met Valejo verdunner en dan met een penseel aanbrengen.
Deze vernis kun je bij onze sponsor Air Brush Services Almere verkrijgen.

Succes, Ronald
 
@ allen: bedankt voor de aanmoedigingen en de steun!!

@ Ronald: bedankt voor je tip. Ik had al valejo vernis staan, maar ik verdunde hem niet:ohmy:. Gisteravond heb eens getest wat het gaf om de vernis te verdunnen met gedemineraliseerd water (50/50). Hiermee verdun ik ook de valejo-acrylverf. Dat resultaat was zeer bevredigend.
Nogmaals bedankt.

Grtz, Joost
 
Dag Joost, graag gedaan en prima dat het resultaat bevredigend is.
Ben benieuwd het resultaat te zien.
Ronald
 
Mr. Paper Shaper.... wat een prachtig stuk modelbouw stel je hier ten toon compliment02_zps1f780117.gif

Niet alleen het betere snij- prik- en plakwerk, maar ook het geduld voor details te maken en desnoods her te beginnen
als het resultaat niet naar wens is, met daarbij ook nog een heldere uitleg.

Vragen : wanneer je karton nat maakt om het rond te maken, hoe nat maak je zo'n stuk karton dan ?
Je zei dat je een recept hebt gevonden om "klei" op basis van papier te maken...heb je voor ons dat recept (of linkje) ?

happy paper shaping Joost ^^
 
@ Peter van Dijk: bedankt voor de complimenten.

Wat betreft de kartonvraag: ik dep het karton met een nat penseel een paar keer in, enkel op de te vervormen plaats. Het is gewoon de bedoeling dat de vezels die zijn samengeperst tot karton elkaar weer makkelijker loslaten zonder dat het uit elkaar valt. Dat kan het volledig stuk karton zijn zoals bij de ronding van de laadbak. Dat kan ook zeer plaatselijk zijn zoals hieronder te zien is op foto. Enkel ter hoogte van de knik is dit karton natgemaakt. Ik had hier een rechte hoek nodig die toch voldoende afgerond is.
- karton natmaken
- karton op een dikke muismat leggen en met behulp van een metalen staafje op de juiste plaats doordrukken.
- fixeren op de juiste vorm en laten drogen

Zonder het karton te bevochtigen denk ik de hoek nooit echt mooi rechtdoor loopt en dat de kartonvezels echt beschadigd worden.
Zelf proberen is de beste leermeester. Het is een kwestie van "aanvoelen".

attachment.jpg

Al in een verder stadium. Na plaatsing op het model wordt de buitenkant nog afgewerkt met 80 gr papier om de grove structuur van het karton weg te werken.
attachment.jpg

Hierbij de link voor de klei waar toch nog papier in zit. De papiervezels zorgen voor de binding.

http://ultimatepapermache.com/new-air-dry-clay-recipe

Kan misschien ook nuttig zijn voor de betere sculpteurs onder ons...

Grtz, Joost
 
Bedankt voor de uitleg en de link ! dit gaat zeker van pas komen :8

Heb dat recept eens bekeken (met duidelijk instructie video) en dat ziet
er uit als zeer goed bruikbare papierklei !!

Er is echter 1 ingredieënt wat me niet goed duidelijk is, en
wellicht dat iemand hier een lichtje op kan schijnen : "Joint Compound", wasda ??

hier staat er meer over Joint Compound (wat goed van die dame om daar rekening mee te houden!!).
Het is dus voegenmiddel...
 
Laatst bewerkt:
Naar wat ik begrijp moet er wel bijgezegd worden dat het specifiek voegmiddel voor gipsplaten is.
Dat is helemaal juist Dany ! Het lijkt erop dat het linkje dat ik plaatste niet werkt ?
Daar staat namelijk in de reacties dat voor de "joint compound" o.a Alabastine Gipsplaatvuller wordt gebruikt.
Je vindt meer informatie achter het linkje dat Joost al eerder plaatste (van het klei recept).
 
Hallo,

Opnieuw hoog tijd voor een update.
Ik heb het achterste chassis nog maar eens herbouwd, zo strak mogelijk. De minder toegankelijke plaatsen zijn ook onmiddellijk geschilderd en gelakt.
Het chassis is ook al verder uitgebouwd met de achterbumpers, en het spatbord en opstapje aan 1 zijde. Voor de andere zijde ben ik nu bezig aan een stevigere versie van dat opstapje. Daar ben ik nu ook in de fase van het kleuren en lakken van de plaatsen die na montage niet meer bereikbaar zijn voor een penseel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende zitting.

Grtz, Joost
 
Dat zijn weer knappe vorderingen die je hebt gemaakt Joost.
Ik denk dat het toch telkens weer een hele opgave moet zijn om opnieuw te beginnen ?
In ieder geval is het resultaat heel mooi. Hier is eigenlijk nog beter de opbouw van dit "monster" te zien.
Laat het vervolg maar komen... Ik ben alvast benieuwd.

Mark
 
Het trapje en de traanplaat zien er echt goed uit zo. Veel werk maar wel erg mooi!
Er begint al aardig vorm in te komen Joost.

Fred
 
We zijn nu voor de 3e keer begonnen aan dat kl***trapje:angry:.
De vorige trok weer eens op niets en ik heb er dan maar de vuist op gezet. Hier zijn gelukkig geen foto's van want deze waren sowieso niet voor modelgevoelige kijkers.

Hieronder wat foto's van de 3e poging. Hopelijk 3e keer, goede keer.

De basisstructuur:
attachment.jpg

Door het grondvlak van de basisstructuur stabiel te zetten kwam het probleem naar boven. Aangezien dit de achterkant van de trap is wordt dit helemaal weggestoken bij verlijming aan het chassis. Ik lig daar dus niet wakker van.
attachment.jpg

Hier met voorzijden van de trapjes. De trapjes zelf is weer eens gaatjes knippen. Die tang is haar geld al waard geweest:8.
attachment.jpg

Heb aan de achterkant de oneffenheden toch wat weggewerkt. Na het schilderen zal er bijna niets meer van te zien zijn.
attachment.jpg

Als de gaatjesknipper klaar is, volgt een nieuw verslag.

Grtz, Joost
 
Amai, die traanplaat, niet normaal meer ! En jouw doorzettingsvermogen dwingt dan ook nog een boel respect af, gewoon opnieuw beginnen...
 
Schitterend om te zien Joost.
Jammer dat je voor de derde keer dat kl*** trapje opnieuw moet maken, maar wie weet is de derde keer wel de goede keer.
Al bij al toch weer mooie vorderingen aan je wiellader.

Mark
 
3 maal is scheepsrecht......
Hopelijk gaat deze goed Joost, je doorzettingsvermogen siert je.

Fred
 
Hoog tijd voor een nieuwe update.

3e keer was dus de goede keer:).

Aan de treden zelf heb ik een extra stukje papier gelaten zodat ik de treden in een |_|-vorm kon plooien i.p.v. een |_-vorm, wat meer stevigheid geeft.

attachment.jpg

Eerste trede op zijn plaats, nog 3 te gaan.
attachment.jpg

All done! Hier en daar nog wat bijschuren en het komt goed.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier reeds gemonteerd aan het achterchassis. Hier en daar nog wat bijschuren, verven en vernissen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit was het dan weer voor deze keer.

Grtz, Joost
 
Hij ziet er prachtig uit Joost. De derde keer is inderdaad de goede keer.
Wordt een machtig mooie machine.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan